Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout

Баласт и баластриране

<< < (33/60) > >>

liro4605:
 :good: Много е реалистично!Имайки предвид това което пишеш значи 12х3=36лв. по простата математика.Сметни сега и в метри с коловозите колко ти е общата дължина,и ще  си първия писал нещо смислено по въпроса който зададох.
  Ще се радвам да дойдеш на 12.03:2011г да го обсъдим на живо  :good: :hi:.

mill:
Ако ми дадеш скица или рисунка на тея 40 м.,по-лесно ще ти кажа.Така ....де да знам,никога не съм смятал моя макет в метри ,колко е трасето :scratch_ones_head:
По алгебра и геометрия в 9кл.останах на поправителен :blush2: :blush2: :blush2:
Ето това е в по едър план,публикувано по напред в същата тема

На плоскостта  OSB има корк,върху него допълнителна призма пак от корк и тогава са релсите с баласт.Същия е захванат с лепило С200 разредено с вода/1:1/ ,като капех капка по капка върху насипания баласт.Много трудно и вредно за кръста е тази операция :yes:

pach:
...dispatcher...

Колега, щом стигнеш до баластирането (независимо на кой материал си се спрял) ако искаш купи си (или направи - не е трудно) това приспособление


 което много облекчава работата по въпроса. Перфектно и бързо, разпределя баластрата по трасетата и след това остава (подобно на Мунчо) да "залееш" с лепилото. Има го в Н0 и N, като тук му е магазина и производителя (комшия).
http://proses.com/modelrailforum/items.html
 Обикновенно ползваме С200 + вода (от 1/1 до 1/5) + няколко капки (на 250 мл) от някакъв течен сапун или омекотител (аз ползвам Ленор). Последната съставка на лепилната смес се слага за да премахне повърхностното напрежение на това странно нещо наречено вода (има много интересни и невероятни свойства), за да може лепилната смес да се разлива по баластрата без да прави капки. Аз също го правя със спирнцовка (5/10 куб.см) като капвам по една капка от двете страни на външната част на траверсата и по дв/три капки от вътрешната част в междутраверсното пространство. Изглежда малко и не си личи дори че си капнал (освен че е мокро) но след изсъхване хваща перфектно баластрата и излишното което пада (било то с четка, обръщане или прахосмукачка) си е излишно и от трасето. Това е в общи линии техниката.
 ;D ;D ;D

lubo_gumata:

--- Цитат на: pach link=topic=25.msg54361#msg54361 date=1297751919 ---...dispatcher...

Колега, щом стигнеш до баластирането (независимо на кой материал си се спрял) ако искаш купи си (или направи - не е трудно) това приспособление

(Image removed from quote.)
 което много облекчава работата по въпроса. Перфектно и бързо, разпределя баластрата по трасетата и след това остава (подобно на Мунчо) да "залееш" с лепилото. Има го в Н0 и N, като тук му е магазина и производителя (комшия).
http://proses.com/modelrailforum/items.html
 Обикновенно ползваме С200 + вода (от 1/1 до 1/5) + няколко капки (на 250 мл) от някакъв течен сапун или омекотител (аз ползвам Ленор). Последната съставка на лепилната смес се слага за да премахне повърхностното напрежение на това странно нещо наречено вода (има много интересни и невероятни свойства), за да може лепилната смес да се разлива по баластрата без да прави капки. Аз също го правя със спирнцовка (5/10 куб.см) като капвам по една капка от двете страни на външната част на траверсата и по дв/три капки от вътрешната част в междутраверсното пространство. Изглежда малко и не си личи дори че си капнал (освен че е мокро) но след изсъхване хваща перфектно баластрата и излишното което пада (било то с четка, обръщане или прахосмукачка) си е излишно и от трасето. Това е в общи линии техниката.
 ;D ;D ;D

--- Край на цитат ---

Благодаря ти,Пачо! :hi:

pach:
Обаче най-изчерпателен и пълен по въпроса за едрината на моделната баластра,
както винаги се оказва норматива на MOROP - тоест NEM:
http://www.miba.de/morop/ph02-v1.pdf
 :yes: ;D

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия