Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Вагонооткачвачки.
Gervasii:
за код 80 и 100 в НО на Weinert
EMPEROR:
--- Цитат на: zazo link=topic=2528.msg43052#msg43052 date=1277201467 ---Хаха, изпуснал си, докато беше в "почивка". Пречупих се и аз, няма връщане назад, а кефа да "надуеш" свирката е несравним.
Това с електромагнитния куплунг ми харесва, като за една две маневрени машини, но не решава проблема ако искаш да разкачиш влака по средата.
--- Край на цитат ---
Лилиииииииииии верно съм те изпуснал! :blink: :good:
Да така е, върши работа предимно при локомотив-вагони... на определен брой машини (или всички, ако си чичко-паричко), но елиминира зависимостта от конкретни разкачвателни точки по макета, както каза Пламен.
pavel75:
Нека и Владо си каже, но веднъж на неговия макет пробвахме такъв куплунг. Когато влака е в наклон въпросният куплунг "изпускаше" и вагона се разкачваше самоволно. Така, че и това може да не е идеалното решение.
pach:
Това дето Дорян го показва е ВАГОНОИЗХВЪРГАЧКА, такава има например на Горна Баня , монтирана на спасителния коловоз - тук обаче става въпрос за откачвачки... :hi:
Топалов, не е нужно с отверка да бъркаш, има макети в първа епоха които си управляват разклоненията чисто ръчно и абсолютно механично - с едни ръчки с топки накрая , монтирани под макета ... Та може би имат и нещо подобно за разкачване на вагони, но то пак е свързано с определени точки (обикновенно в края им) на коловозите.
Впрочем Зазко, ако ти е само да надуваш свирката, вчера ровейки се в едни стари френски списания (тук Gervasii май ще помага) за електроника от 2001 г. си намерих и електронна схема за имитация на дизелов двигател на локомотив, предназначена за аналогово управление.
Обвързана е само със големината на захранващото напрежение (респективно скороста на модела) и е елементарна да се направи, подобно на звуковите генераторчета за парни локомотиви от още по - стари времена.
Тоест остава и една свирка да намерим и ...не ти трябва DCC!!! :spiteful: :haha:
:lol: :lol: :lol:
ПП.
Вагоно откачвачка - средство за разкачване на вагони.
Вагоно отбивачка - средство за спиране на вагоните в края на глух коловоз.
Вагоно извъргачка - средство предизвикващо дерайлиране на вагони, при спасителни коловози или подобни .
(тук п рофесионалистите да кажат, но съм запомнил от тях май , че става с ДО 40 км/час - при по висока скорост май няма да се спре от "ровенето по траверси и баластра" и ще направи голяма беля...)
nilfe:
Ето ви пример за откачвачка на Флайшман профи. Елементарна е и лесно управляема, както ръчно, така и дигитално. Не е необходимо да нагласяш вагона точно на определено място. Преминавайки композицията над нея първата сцепка автоматично се разкача. Може да се ползва и моментно (ел задвижените) с натискане на бутон, но площа за откачане е голяма и не е необходима прецизност на позиционирането.
Ръчна версия
Ел версия
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия