Браво! Много хубаво си се ориентирал! Два часа не ми стигнаха да разгледам каталозите. Най-напред чест прави на фирмата, че пълните каталози са публикувани за свободно теглене. Е, който иска, ще си поръча хартиено копие срещу 8 долара. Не се сещам за европейска фирма, която да е направила това. Конкретно трамвайчето, като му гледам характеристиките, е чудесно! Аз също бих си го взел по-нататък, но първо ще изчакам ти да споделиш своите реални впечатления. Но друга ми беше мисълта. Колкото и да не им се иска на някои колеги, които смятат, че нашето хоби е аристократично, скъпо, за богати хора и на който не му уйдисва, да ходи да събира салфетки и кутии от цигари, това е поредното доказателство, че категорично не са прави. Ако разгледаме по-внимателно каталозите, ще видим, че американските локомотиви и вагони, дето ги наричаме "сандъци" и прочие, имат дори повече детайли и джвъчки от европейските. Това, че са коренно различни от тия, които сме свикнали да виждаме из Европа и у нас е отделен въпрос. Но гледайки цените, за пореден път се убеждаваме, че в САЩ стандартните модели струват поне на половина по-евтино от тези в Европа, същото се отнася и за цифровизираните със звук. А при по-високите категории за същите пари, които даваме за Роко, Флайшман или Брава, получаваме много повече детайли и функции - вътрешно осветление, възпроизведен салон и т.н. А в по-едрите мащаби, разликите и като цени, и като детайлност, са фрапантни. Преди известно време коментирахме една друга американска фирма - Arthean, когато колега донесе от САЩ перфектни модели на локомотив и двуетажни вагони. И при нея положението е същото. Е как тогава в Америка може да се произвежда и продава по-евтино и достъпно, а в Европа не? Или европейските фирми се управляват от абсолютни катили, за които ж.п. моделизмът не е нищо повече от крава, или ние сме будали, като държим изключително на немските и австрийски модели. Демек не е луд тоя, дето яде баницата, а тоя, дето му я дава. Е във втория случай сами сме си виновни, че си трошим главите и им пълним гушите. Същото се отнася и за немските/австрийски моделисти.