Главен форум | Main forum > Моята колекция | My collection
Автомобилната колекция на TANO
TANO:
Към колегата gzo
За толкова години в това хоби досега съм прозрял едно – всеки си има собствени критерии за реализъм, с които е щастлив и чиито граници не иска да престъпва. Конкретно за автомобилите (но това важи и за абсолютно всичките ми модели) – нямам нито един, който да е останал в купешкия му вид. На всички съм слагал номерни табели, на почти всички съм боядисвал мигачите в оранжево ( почти никоя фирма не го прави), на повечето съм боядисвал огледалата за обратно виждане със сребриста боя, също и броните и лайстните на някои от тях. Надявам се да сте го забелязали на снимките. Моето виждане за реализъм е предимно техническо – виждам детайли, който липсват на модела и ги правя. При теб критерия за реализъм очевидно е по художествен – черното да е 2 идеи по матово, боята да няма ярки отблясъци, камионите да са непременно ръждиви и т.н. Общо взето обаче аз не съм кой знае какъв фен на състаряването. Когато видя чужд модел оцапан – да, харесва ми, но да състарявам и моите, както казва Пач – сърце не ми дава. Харесвам си ги и такива. Пък ако взема и да ги мажа с разни химии и да ги държа 2 седмици на балкона за да гранясат естествено се страхувам, че ще премина границата на среднопоносимата лудост, с която жена ми е свикнала да ме търпи и се опасявам, че ще вземе да ме напусне. Това по принцип не е толкова лоша идея, :spiteful: но веднага изникват поне 2 основни проблема:
1. Хабер си нямам как се пуска пералнята в къщи. Но по всяка вероятност булката ще избяга с нея, така, че това е по малкия проблем.
2. В къщи има само 6 чинии. Ако приемем, че ям по 3 пъти на ден, то изниква логичният въпрос къде ще си сипвам яденето след 2 дена, като няма кой да ги измие.
;D ;D ;D
Е затова ще си карам количките с лъскави гуми. :pleasantry: По важното е да са напомпани. И наздраве на всички, които не приемат гореизложеното на сериозно :drinks:
IKAR:
В допълнение към това имайте предвид, че техниката, която обсъждаме, било то влакове, камиони, автобуси, трамваи, багери и т.н. в нормалните държави и в реалността изглежда блестяща, поддържана, все едно току-що излязла от конвейра. Разходете се из Германия, Швейцария, Австрия, за да видите за какво говоря. Там всичко се поддържа, доколкото това е възможно, в безупречно състояние. Т.нар. реализъм с мръсен, очукан, надраскан, оср*н с баданарката подвижен състав и машини е характерен за нашата "родина" Чалгаристан, но не и за там, към където сме се запътили. Нещо наистина хубаво и красиво може да се види само на Пловдивския панаир и в магазините. Такъв грозен, мръсен, отвратителен "реализъм", от който повечето от нас се стремят да избягат, създавайки свой-собствен, красив, идеален свят на макет, не благодаря! Вижте например Васко какъв хубав Икарус 180 успя да направи - де да бяха нашите Икаруси такива след известно време в експлоатация. А по света има запазени такива екземпляри, изглеждащи все едно току-що са слезли от конвейра. Тука разбира се, няма къде да видите такова нещо.....
Mixy:
--- Цитат на: gzo link=topic=587.msg43515#msg43515 date=1278014466 ---Никъде в природата не съществуват Чавдари, Мадари,Ифи и тем подобни таратайки с лъщящи гуми и пастирани кабини.
--- Край на цитат ---
Хм, на автомивката, дето си мия колата, момчетата специално подсушават и лъскат купето, а на края, като свършат с всичко останало, мажат бордовете на гумите с блестящ гел - така почистена, колата ми изглежда като нова.
В София по принцип е доста прашно и мръсно и след седмица колата изглежда все е едно не е била мита откак е купена, но в Европа (Германия, Франция и Австрия) трудно ще срещнеш прашасала и занемарена кола по пътищата - не знам дали защото ги глобяват или просто защото редовно си ги мият.
gzo:
Ииии само как наскачахте всички :drinks:
Споко, никого не критикувам, просто питах как се замазва блясъка на моделите. И разбрах, че общо взето състаряването не особено полулярно. Ако се намери някой фен на състаряването явно е ползвал от онзи малки шишенца дето ги има само на няколко места по хоби магазините у нас. Аз сега като съм от Търново и тук няма магазин какво да прая ?......увисвам без скъпоценните капчици на TESTORS. Питането ми беше по-скоро за ползване на домашна химия или естествено влияние на атмосферните фактори.
Е, нищо де ! Хем сега ще има нещо уникално с което моите модели да се различават :spiteful:
Наздраве !
TANO:
Ето и последната част - "Съвременна сбирка". Тя пък е недовършена, но да съм жив и здрав ще я допълня.
Голф на Викинг и Ауди на Херпа. Новия Викинг определено е по добър, а Голфа за разнообразие не е с пернишка регистрация.
БМВ и Опел Омега на Херпа
МВ на Викинг и МВ на Буш. Второто е супермодел
VW на Херпа и Форд Транзит на Rietze. Това ми е единствения модел на Ритце - Оказа се добра фирма
Същият Форд Транзит сниман до ... същия Форд Транзит. Жалко, че не мога да ги докарам и двата едновременно на фокус
МВ на Cararama
MB - Magic-Herpa
DAF 95XF - Dickie
Докато го поръчвах този МВ на Херпа ми се струваше скъп, но като дойде разбрах, че си заслужава цената. Има 66 детайла и може да се разглоби напълно
А сега бисера в колекцията. Това е Мара - 31 годишна дърта кранта, но забелязвам, че истинските мъже още се обръщат след нея на улицата. Добре пипнат модел на фирмата Mlada Boleslav и върви заедно с човече - шофьор (показано на снимката)
Да приключим и спора с лъскавината на автомобилите - особено за такава престижна и луксозна лимузина като тази върви ли да не е лъскава?
И накрая по традиция една фотография на гара Божановци правена в наши дни.
Е, приятен ден!
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия