Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout
Стиропор за призма
Best Ripper:
Мда, нещата май отиват към оползотворяване на излишъците... :spiteful:
Mixy:
--- Цитат на: vlado1 link=topic=2587.msg44112#msg44112 date=1278870160 ---Ми то от Тиллиг си предлагат фирмени подложки, които са от стиропор:
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?poz=171&kat=2009
така че притесненията са излишни...
--- Край на цитат ---
На Тилиг са от някаква пяна, не са от стиропор. Но то е горе-долу същото - действай смело, не би трябвало да имаш проблеми.
vlado1:
--- Цитат на: Mixy link=topic=2587.msg44118#msg44118 date=1278874996 ---
--- Цитат на: vlado1 link=topic=2587.msg44112#msg44112 date=1278870160 ---Ми то от Тиллиг си предлагат фирмени подложки, които са от стиропор:
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?poz=171&kat=2009
така че притесненията са излишни...
--- Край на цитат ---
На Тилиг са от някаква пяна, не са от стиропор. Но то е горе-долу същото - действай смело, не би трябвало да имаш проблеми.
--- Край на цитат ---
По-точно от екструдиран полистирол/полистирен/ (XPS), демек - Fibran - т.е. малко по-плътен от стиропора. Повече инфо тук:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%B5%D0%BD
Best Ripper:
Химически погледнато стиропорът и фибранът /и подобните топлоизолации/ са едно и също нещо, разликата идва физически във структурата на материала...
pach:
След полагането, следва баластиране, а там нещата отново отиват към "ошумяване".
В НО шумът от движението по релсите на подвижния състав е в приемливи граници, но за ТТ, ще е доста силен. Получава се от това , че след стягането на баластрата (която е смлян камък) се образува нова своеобразна резонаторна кутия, която в съчетание с още един фактор, на практика почти обезмисля полагането на стиропора. Макар и от почти индентични материали, стиропора и фибрана имат една съществена разлика. Фибрана е по-плътен от стиропора, който има дори мини дупки (подобно на сиренето) които също са добър проводник на звук и самите те стават понякога резонаторни кутии.
Другия фактор споменат по-горе е да се внимава при баластирането, баластрата да няма контакт с твърдата основа, защото в противен случай, по стените на тази "кутия" от баластра, излишния звук се предава отново на основата и прави ефекта от цялата операция силно безмислен.
Едно възможно решение (което си е просто логически последователно) е първо да се полага стиропора, след това тревата (тя ще спре опирането на баластровата кутия в основата) и едва тогава да се баластира. Разбира се заедно с релсите. Където няма трева, например е шосе до железопътния насип , се полага хартия, която спира баластрата да опре в основата, а след това се маха лесно, дори и "след намокряне", чрез изрязване.
От трите материала, за насипи, бих ги "градирал" в следният ред:
1- Стиропор.
2 - Фибран.
3 - Корк.
Разбира се от по-лошо към по-добро.
Щом имаш свободен стиропор - направи си най-добре "строителни" проби с дължина поне метър, по който метър ще караш влака, за да си направиш самия ти не теоретични, а практични изводи.
И сам си реши кое е по-добре да ползваш.
;D
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия