Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 959839 пъти)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1215 -: 15 Октомври 2012, 16:12:04 »
Tочно това е ВКАЖ!!!

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1216 -: 15 Октомври 2012, 20:37:43 »
От каква дървесина се правят дървените траверси? Има ли някаква допълнителна обработка? Има ли места при изграждане на нов железен път, които все още да изискват дървени траверси?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1217 -: 15 Октомври 2012, 20:47:18 »
Дървени траверси се ползват за нестандартни съоръжения, които се срещат достатъчно рядко, че да се правят специално за тях бетонни. У нас дървени при ново строителство се полагат на почти всички нормални стрелки (изключения са само тези с релси тип 60 и радиус 300 м) и всички по-сложни съоръжения, като стрелки в крива, бретели, кръстовки, английски стрелки и т. н, както и над подлези, на някои бетонни мостове, в криви с малки радиуси, в тунели (вече не винаги) и др, когато е необходима по-голяма еластичност на траверсовата скара. Общо взето все по-рядко, като такава е тенденцията и в развитите железници, където от 10 и повече години почти никъде не се полагат дървени траверси при ново строителство.
Изработват се предимно от бор, дъб и бук. Допълнителната обработка е главно импрегниране чрез изваряване в креозот за увеличаване на живота.
« Последна редакция: 15 Октомври 2012, 20:49:48 от bdz43r »

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1218 -: 15 Октомври 2012, 23:05:41 »
Защо имам спомен, че рушащата се фабрика на Радунци беше именно за производството на дървени траверси ?

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1219 -: 16 Октомври 2012, 09:55:25 »
Мерси за подробния отговор  :hi:

А как стои въпроса с металните траверси? Такива съм виждал само на гарата в Банкя, на стрелката към глухия коловоз накрая. Сигурно има и другаде, но май не са много разпространени?

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5623
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1220 -: 16 Октомври 2012, 10:08:00 »
Със сигурност има и на първи коловоз на гара Вакарел, но съм убеден, че и на други места все още стоят такива. До колкото съм чувал и чел метални траверси са полагани при изграждането на въпросните обекти (виж и презентацията ми за теснолинейките - http://meeting.railwaypassion.com/files/custom/Lekcii/Tesnolineyki.ppt) някъде началото на миналия век. В последствие в по-голямата си част са заменени с дървени, а после и с бетонни.

Първи коловоз на гара Вакарел:

« Последна редакция: 16 Октомври 2012, 10:11:57 от Vlado »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1221 -: 16 Октомври 2012, 10:11:11 »
Метални траверси не сложиха ли в тунел Гълъбец след ремонта?

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5623
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1222 -: 16 Октомври 2012, 10:14:00 »
Тошко (bdz43r) е направил хубав фоторепортаж по темата:

http://bgrail.info/site/index.php?page=2&mode=show_picture&pic_id=3443

Убедете се сами! :)
« Последна редакция: 16 Октомври 2012, 10:21:26 от Vlado »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1223 -: 16 Октомври 2012, 10:52:22 »
В Гълъбеца са алуминиеви и технологията е друга. Освен изостаналите от миналия век по забутани коловози, стоманени на баластова призма има на кривата по път 2 след изходните стрелки на гара Плевен страна Гривица - експериментални Y-образни. С изключение на тези два случая, нови метални траверси у нас не се полагат. Има ги обаче в други администрации, включително за новоположен текущ път.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1224 -: 16 Октомври 2012, 13:37:42 »
Добре де  :scratch_ones_head:...аз съм си купил известно количество метални траверсни скари в ТТ.
Предвидил съм  с тях да си направя коловозите на металните мостове (не виадукти или бетонни)
както и по пепелниците (там където си чистят пещите парните локомотиви) около кръговото депо. Това правилно ли е или не?
Другаде метални не предвиждам (те не са и много - около 50 броя) но все пак приемам съвети по въпроса!
(сега се сещам и евентуално на трансбордьора и обръщателното колело??!!?!?  :scratch_ones_head:)
 :search:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1225 -: 16 Октомври 2012, 13:53:32 »
На никое от посочените не се ползват метални траверси.
На металните мостове са винаги дървени, а на обръщателите и сгурните ями траверси няма.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1226 -: 16 Октомври 2012, 14:17:41 »
Яснооооо.... :blush2: :blush2: :blush2:
Най-вероятно ще останат свободни тогава... :scratch_ones_head:
или в тунелите и на "-1"-ви етаж  - за да спестя от траверсни скари.
Благодарско Тодоре!!!! :hi: :hi: :hi:
(впрочем албума с "Бернина"  и въобще в тая страна и т.н. - страхотни снимки си направил)
 :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1227 -: 17 Октомври 2012, 08:58:50 »
На някой намира ли се по-добра снимка от тази в книгата на Деянов?

Фиг.143
Локомотив 8.004 (след 1936г. - БДЖ-01.03) вози композиция от току-що
 пристигнали нови пътнически вагони за нуждите на БДЖ.
 Вагоните са от серия С4 - №№699 до 714, доставени през 1931 година.



Ще е интересно и дали има производител на този модел и т.н.?
 ;D :hi:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1228 -: 17 Октомври 2012, 11:56:12 »
Цитат на: pach link=topic=312.msg82783#msg82783 date=1350453530
На някой намира ли се по-добра снимка от тази в книгата на Деянов?
Печелиш! Имам оригиналната снимка. Ама си нещо в грешка - тази доставка вагони пристигна в БДЖ чак през 2012 година. :yes:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1229 -: 17 Октомври 2012, 11:58:55 »
Хааааа, то за това гарата отзад е вече двуетажна!!!
Коя е производителката?
 :good: :lol: