Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 939353 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1470 -: 08 Септември 2013, 09:59:20 »
Това пък как го премери и как реши че няма първа класа.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1471 -: 08 Септември 2013, 10:28:50 »
По световните стандарти първа класа във влак /и то не от скоро/ е с четири места в купе... У нас да си се возил на такъв вагон??? Или поне да си виждал в по-ново време? Говоря за обикновени вагони /за обикновените пътници/, а не за специалните и представителните...

По стандарт в първа класа има 4 места - всяко с отделно широко "кресло" със собствени подлакътници, подглавници, поставка за крака, регулиране на стола като на съвременна кола, тапицерия от естествени материали /най-висок клас/, собствена вентилация и т.н.
Втора класа има 6 /шест/ места в купе - креслата са плътно едно до друго, с възможност за известно регулиране, с по-нисък клас тапицерия, по-тесни от първа класа, но по-широки от трета. /като нашата "първа" класа - не мислиш ли?/
Трета класа са 8 /осем/ места в купе - нерегулируеми кресла, изкуствена кожа, общи подлакътници /кой предвари - намества първи ръцете върху тях/ и т.н. /като нашата "втора" класа - не мислиш ли?/
Четвърта класа има 8 места - дървени пейки без тапицерии, често пъти и без облегалки, често пъти полукупета, нерядко и без прегради между купетата /такива у нас, слава богу, вече няма.../  :hi:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1472 -: 08 Септември 2013, 11:58:47 »


тези как се водят като серия ?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1473 -: 08 Септември 2013, 12:11:37 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=268.msg90986#msg90986 date=1378622067
Реално в България след 1956 г. няма истинска първа класа по вагоните. И нашите класи са с една назад реално. Ама това е друга тема.  :hi:

През 192х четвърта класа отпада.

А за времето, за което става въпрос (след 1956), класите (не само у нас) вместо три стават две - числото три отпада, трета класа става втора, втора класа става първа. Така е в Германия, у нас, и не само.

Първа класа става с 6 места (вместо 8), купетата са 9 (вместо 10) за нашите къси вагони, килимчето и перденцата са нови, като влезеш те чака безплатен вестник "Работническо дело", предлагат ти нес кафе и швепс, цената е по-висока и няма мургавелковци, второкласници не се допускат дори и в коридора (в Германия само това последното може да е разликата и е достатъчно да ти вземат повече пари).

Така че след 1956 у нас първа класа има и си е реална истинска европейска първа класа (изключвам изг..иците сега). 

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1474 -: 08 Септември 2013, 15:25:47 »
С 4 места са само новите и по-квалитетни влакове, обикновено топ-категориите - ICE, TGV, RailJet и т. н и то само в купейните отделения, които са съвсем малко - по 2-3 купета в някои вагони, а в салона са 2+1.
Останалите са си 5-6 места в първа класа, така че по отношение на броя места сме наред. По всичко останало сме много зле и дори не сме просто изостанали, а се връщаме назад.
« Последна редакция: 08 Септември 2013, 15:27:47 от bdz43r »

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1475 -: 08 Септември 2013, 18:26:40 »
Цитат на: Adrian link=topic=268.msg90990#msg90990 date=1378630727
(Image removed from quote.)

тези как се водят като серия ?
Това,което знам:
Това е серия 44,но така наречената "септемврийска",има и дряновска серия 44.И двата вида са второкласни.Септемврийските за пръв път са пуснати на експрес Бургас-уикенд през Април 2010,но след спирането му вървят на експресен влак(или нашенският израз БВЗР) "Слънчев бряг" София-ПО-Бургас и обратно.Септемврийските са с оранжеви врати,а дряновските със сини.При септемврийските,какъвто е вагонът на снимката,е салон,от едната страна с 1 ред седалки,от другата страна с два реда и по средата пътека.При дряновските пак е салон и от двете страни са с две седалки,а в единия край имат широко обособено място за количка-тоест имат място за превоз на трудноподвижни лица.В съставите на влаковете дряновските се водят вагон С (Це).И при двете седалките са сини,а при дряновските в тапицерията е бродирано и логото на БДЖ.Пътувал съм само в Дряновската версия,за мен са удобни.Най-много ми харесват Дряновските(по удобство и по сантиментални причини).
В това не съм много сигурен:

И двата вида са рециклирани вагони серия 63.По форумите се възмущават,че допустимата за тях скорост е,по техни думи,само 100 км/ч.

А ето и снимки:
Дряновска:
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/express/Bhmpz84-44/A_second_class_passenger_car_of_class_44_12_06_2010.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/express/Bhmpz84-44/An_interior_of_second_class_passenger_car_of_class_44_13_06_2010.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/express/Bhmpz84-44/An_interior_of_Bhmpz_car3_18_04_2010.jpg

Интериор на септемврийска:
http://lokforum.com/gallery/displayimage.php?album=50&pos=27

Надявам се да съм помогнал,с вярна информация. :)

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1476 -: 08 Септември 2013, 19:36:31 »
Цитат на: fpk1999 link=topic=268.msg90995#msg90995 date=1378654000
И двата вида са рециклирани вагони серия 63.
44 са нови рециклати от спални вагони, а не бивши 63.
Всъщност отначало и тези бяха серия 63, но понеже така щяха да попадат в ограничението 100 км/ч, бяха пуснати като серия 44.
Разликите с 63 са минимални - основно в лепените прозорци, седалките, усиленият климатик и контактите при двойните седалки (63 имат само по два контакта в двата края и те не работят).
« Последна редакция: 08 Септември 2013, 19:39:17 от bdz43r »

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1477 -: 08 Септември 2013, 22:17:57 »
Най-накрая задавам този въпрос:
Някой знае ли как се организират запазените места в бързите и експресните(БВЗР)влакове?Каква е техниката,която се използва?От гарите,където се композират вероятно изпращат съставите и плановете на вагоните в композициите на съответните влакове до касите предварително.Но как се планува съставът на влака за 5 дни напред?Вкъщи всеки се опитва да ми обясни,че всеки вагон се дава за определен маршрут на пътуване.Примерно сегашния БВ Диана от Ямбол за София.Тя е единствената нормална сутрешна връзка от Пловдив за София.Ако е така,да се дава определен вагон само за определен маршрут,дали Дианата със своите четири,понякога пет вагона би ли могла да обработи всички варианти???:Примерно днес:допълнителен вагон с номер 21,два второкласни с номера 1 и 2,първокласен с име "А" и дряновската 44-ка - вагон С (Це).Примерно:Вагон 21 се дава от Ямбол за София,вагон 1 се дава от Нова Загора до София,вагон 2 се дава от Стара Загора до София,вагон А се дава за всички желаещи първа класа,а вагон С се дава от Белозем до София...и вагони за останалите варианти няма...Какво искам да разбера:Как се организира даването на запазени места,как се осъществява комуникацията между гарите,за да няма дублирани места(понякога има,но нетолкова често)?
Благодаря предварително!!!

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1478 -: 08 Септември 2013, 22:45:49 »
Всеки влак има състав, записан в една книжка "План за композиране на влаковете". Този състав подлежи на промени, които се отразяват в тази книжка. На тази база се определят наличните места според вагоните и за всяка гара по маршрута на влака има квота места - гара София има един цял вагон примерно и на касата на гара София ти дават място в него, Подуяне има 30 места за продаване, Костенец има 10 места, Септември има 10 места и т. н. Бюрата за предварителна продажба в НДК или на гара София също имат свои места за продаване, но след изтичане на срока за предварителна продажба, те предават бланките с продадените места и каквото е останало се разпределя между гарите. Значи, ако ще пътуваш с Дианата от Костенец, дават ти едно от 10-те места във 3-ти вагон (примерно), които са дадени на гара Костенец. Ако се появят повече от 10 души желаещи, касиерката от Костенец се обажда в Пазарджик примерно и взима някое от техните места или се обажда в София да пита за непродадени от там места или такива, продадени до Костенец или Ихтиман.
На някои малки гари изобщо нямат собствени места, а ползват свободните от предишните гари, където влакът е спрял.
Системата е изцяло хартиена - за всеки вагон има бланка със схема на местата, дата и номер на влака и касиерката задрасква продадените места. Съответно не е възможно от НДК да си вземеш място, което е дадено за предварителната продажба на гарата, нито предварително да си вземеш място от Костенец, което вече е продадено от София до Ихтиман, независимо, че в Костенец то вече ще е свободно.
Грешките са често и едно място може да се окаже продадено 2-3 пъти.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1479 -: 09 Септември 2013, 00:12:29 »
Цитат на: bdz43r link=topic=268.msg91001#msg91001 date=1378669549
Системата е изцяло хартиена ... Грешките са често и едно място може да се окаже продадено 2-3 пъти.

А вече сме края на 2013 - кога ли в БДЖ ще открият интернета, за нещо различно от Facebook на компютрите на шефовете в централата...

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1480 -: 09 Септември 2013, 09:21:49 »
Цитат на: Mixy link=topic=268.msg91003#msg91003 date=1378674749
А вече сме края на 2013 - кога ли в БДЖ ще открият интернета, за нещо различно от Facebook на компютрите на шефовете в централата...
Ти се радвай, че изобщо знаят какво е това компютър и как се пуска...  :haha: :lol: :sarcastic:

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1481 -: 09 Септември 2013, 14:19:39 »
Пак съм аз.
Здравейте!
Как се определят съставите на влаковете за превоз на пътници според книжката ПКВ и как се въртят вагоните на отделни композиции?Всъщност въпросът е прекалено общ...Ще го разделя надва етапа и по-подробен:

1етап-Планира се съставът според ПКВ.

2етап-В гарата на композиране.Тя ще е София.Да речем:Първият път в който я видях:отново влакът е Диана...
(първата и втората класа ще я наричам съответно А и Б)Пристига сутринта на 25.05.2012г. в София в състав от серия А63,която се брои за Б,серия Б33,3 пъти серия Б44,серия Б74.Изтегля я маневрената серия 52,за съжаление не знам в коя посока.Следобяд,около час преди да замине в 16.30ч,отново е композирана на първи коловоз-този път в състав серия Б74,серия А63,серия Б44,серия Б33.Това какво трябва да значи?!Две от трите 44-ки са махнати,първокласната 63 е сложени до серия 63,а серия 33 е сложена последна.Ако разбира се това са същите вагони,ако са те,то такава сложна маневра не е ли безмислена или точно определен номер вагони трябват за точно този влак?
Или примерно вчера как композираха БВ 8613 на гара София-на един от последните коловози забелязах серия 52,зад нея три Б33,една серия АБ43,серия А63,следи това някакви купейни вагони-серия 50 един-два и един-два серия 74.Скри се зад пристигналия БВ от Русе.После когато тръгна към гърловината посока Подуяне купейните вагони бяха отрязани,сигурно те са за друг влак.Серия 52 докара състава на първи коловоз и си замина.Като стана дума за русенския влак,след като пристигна,стоя целия състав,без локомотива,до 15.30ч,после не видях.Да не би този състав после да заминава като експрес Чайка?На Пловдив пък пак вчера сутринта маневрена 52-ка на един от последните коловози тя теглеше състав от фургон,смесена 43-ка,купейни вагони,спален,и пак купейни.Предположих,че до спалния вагон е композицията на нощния Варна-Пловдив.Локомотивът изтегли целия състав в посока Пловдив-разпределителна.

От тук изникват следните въпроси: Къде се отвеждат съставите на вече пристигналите влакове?Какво "им правят",след като ги отведат?Къде се "съхраняват" вагоните,докато не се включат в състава на някой влак?В депо ли?(предполагам не във витрини ;D)Когато стане време да се подреди състава точно определени вагони ли се включват в него?И най-сложните маневри ли се правят,за да се направи точната композиция?Предполагам по-луксозните вагони се насочват към по-висшите категории влакове.Правят ли вагоните "почивки".Примерно определен вагон след няколко дена движение има почивка един-два дена,после пак е в движение.

Всичките тези въпроси ги задавам за големи гари,като София,Пловдив,Бургас и др.,които са крайни и начални гари на много пътнически влакове(не като категория,а като такива за превоз на пътници) и интензивно се композират и разкомпозират влакове.

Надявам се,че не съм задал въпросите така,че само аз да знам какво питам.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1482 -: 09 Септември 2013, 19:56:52 »
Погледни с някаква карта - напр. Google Еarth или maps или нещо подобно. Ето ти ЦГара София (долу в десния ъгъл). А това в средата са вагоните, когато не са на път.





"Едно време" тук ги миеха - отвън с четки автоматично - като автомивка, отвътре - ръчно. Сега ... хич. Има едно страхотно филмче как се подготвят вагоните преди път (в Германия де, не у нас). Ако те интересува ще го изровя къде беше из тубата.

Подобни места (вагонно депо?) има и на други крайни гари. Вагони до колкото знам се преместват от един състав на друг колкото си може по рядко.

Погледни и Пловдив - посока Свиленград, в ляво е Пловдив - разпределителна, в дясно са пътническите композиции.
« Последна редакция: 09 Септември 2013, 20:00:23 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1483 -: 09 Септември 2013, 20:15:27 »
Цитат на: zazo link=topic=268.msg90123#msg90123 date=1374349672
Момчета, благодаря. Подобни, немного големи приемни сдания от ссоциалистическо време са ми много интересни. Например Алфатар, Тулово и Кулата. Такива от типа на Червен бряг, Враца, Добрич, Карлово са големи и не са толкова интересни. Та ако се сещате за още горе-долу от тоя тип ще се радвам да кажете.

Ето ти още една гара - твърди се че е Козаревец. Снимката е пусната от Otskov от жп форума.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1484 -: 11 Септември 2013, 12:30:45 »
Здравейте!
Спешно ми трябва информация–има ли ли сме освен У/Б70 и теснолинейните,други вагони в БДЖ,които са (били) с диаметър на колелата под 1000мм?