Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 939340 пъти)

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1485 -: 11 Септември 2013, 13:10:41 »
Да, повечето.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1486 -: 11 Септември 2013, 13:12:04 »
Може ли сериите на тези вагони?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1487 -: 11 Септември 2013, 13:15:52 »
Сигурен съм в момента само за серия 74.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1488 -: 11 Септември 2013, 13:19:22 »
Точно тази серия исках да чуя!!! :swoon:
Последно-приблизително колко е диаметъра-около 900мм примерно?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1489 -: 11 Септември 2013, 13:33:22 »
920 мм.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1490 -: 11 Септември 2013, 14:09:14 »
Здравейте,отново!
Става дума за вагоните серия 74:
Кога точно са били въведени в редовно движение?Безспорно е,че производството им започва в Дряново през 1984г.
Обаче ето кои години пишат,свързани с включването им в съставите на експресните влакове:
1984,1985,1988
В коя от тези години тези толкова модерни за тогавашното време вагони са въведени в експлоатация?Или са въведени на различните експреси в различни години?Ако е последното,то искам годините,в които всеки експрес се е сдобил с обновен състав от 74-ки.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1491 -: 11 Септември 2013, 14:31:29 »
Официално са пуснати в експлоатация на 1-ви май 1988-а. Първо двата експреса София-Варна, почти веднага след това Диана, Слънчев Бряг, Янтра и Синият Дунав. Само експрес Тракия не намазва, защото тези вагони нямат собствен генератор, получават ток направо от локомотива, също и нямат парно отопление, могат да се отопляват само на ток. Поради тези причини не могат да са в състава на влак, обслужван от дизелов локомотив. Въпросните "икономии" са направени съвсем умишлено, защото тогава БДЖ все още се надява, че постепенно ще се електрифицира цялата ж.п. мрежа. Такива са плановете до 2000-та година.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1492 -: 11 Септември 2013, 15:15:37 »
Отново съм аз!
Може информация малко за смесените купейни първа и втора класа вагони серия 30-40,кога са доставени,има ли ли са друга разцветка,освен червено-бяло,има ли останали в движение,и най-вече ме интересува интериорът-във втора класа,кожени или тапицерни са седалките,с по колко места в купе,какъв цвят е кожата или тапицерията,в първа класа колко места са в купе,какъв цвят е тапицерията,в съставите на кои влакове са влизали,след като са доставени и така нататък...

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1493 -: 11 Септември 2013, 15:19:43 »
http://www.lokforum.com/viewtopic.php?t=1967&sid=6c649c979b38f708a667dd887a9491ca  - ето информация за вагоните.  :yes:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1494 -: 11 Септември 2013, 16:30:56 »
Въпросните вагони са доставени от ГДР през 1989-та-1990-та г. точно покрай падането на Берлинската стена, малко преди да стане обединението на Германия. Идват всъщност два вида - смесени първа-втора класа и изцяло второкласни. Първоначално са боядисани в мръсно-бяло покрай прозорците и тъмночервено надолу - като цвета на експрес Тракия, когото поемат първоначално веднага след доставката, защото старата Тракия от вагони 47-а серия вече за нищо не става, а понеже се тегли от дизелов локомотив след Пловдив, не може да е с вагони 74-та серия. Във втора класа седалките са кожени, по 8 човека в купе, в зелен цвят, не много удобни, малко твърди, според мен. В първа са по 6 човека, тапицирани със зелен плат, пак не много удобни, особено възглавницата - по-старите първокласни ГДР-ски вагони 19-40 са с доста по-удобни седалки. В коридора нямат никакво осветление, освен в двата края, при входните врати. След спирането на експрес Тракия и преобразуването му в бърз влак ги пръсват навсякъде, включително и по международните влакове за Солун, Белград, Будапеща, Букурещ..... Даже взеха да се появяват и по пътнически влакове. Доста по-късно, към 1996-та-97-а г. почнаха да ги пребоядисват в стандартното червено-бяло. Със сигурност още има в движение от тях.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1495 -: 11 Септември 2013, 18:57:39 »
Сетих се нещо:
Знае ли се кога ще започне 7-ма епоха или още е много рано?
Вярно ли е,че при важна промяна в железопътния транспорт в Германия,започва нова епоха?Примерно 6-та не започна ли,когато се промени номерирането на подвижния състав в страната на Немските овчарки?

Цитат
Официално са пуснати в експлоатация на 1-ви май 1988-а. Първо двата експреса София-Варна
Искаш да кажеш отиването и връщането на ЕВ Златни пясъци или ЕВ Златни пясъци и ЕВ Варна?
« Последна редакция: 11 Септември 2013, 19:01:43 от fpk1999 »

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1496 -: 11 Септември 2013, 19:35:08 »
че то шеста епоха е едва на седем години-за къде си се разбързал?

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1497 -: 11 Септември 2013, 21:06:12 »
ЕВ Златни Пясъци и ЕВ Варна.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1498 -: 12 Септември 2013, 23:18:46 »
Цитат на: fpk1999 link=topic=268.msg91042#msg91042 date=1378891845
Здравейте!
Спешно ми трябва информация–има ли ли сме освен У/Б70 и теснолинейните,други вагони в БДЖ,които са (били) с диаметър на колелата под 1000мм?
Продължение на въпроса,значи информацията пак ми трябва спешно:
Смесените 1/2 класа вагони за превоз на трудноподвижни лица и първокласните серия 19-40,като тези на Белчо ;D http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/express/Ame19-40/white/BDZZ_000000081.jpg с какъв диаметър на колелата са?

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1499 -: 16 Септември 2013, 09:26:41 »
Според ЗДП, "Охраняем железопътен прелез е прелезът, който е снабден с бариери. Светлините на прелезите са сигнали, а не белег за охраняемост.".

Има ли у нас все още прелези без сигнализация (може би на черни пътища?) или само със светлинна и звукова сигнализация и по какво се определя дали се слагат и бариери?