Въпросните вагони са доставени от ГДР през 1989-та-1990-та г. точно покрай падането на Берлинската стена, малко преди да стане обединението на Германия. Идват всъщност два вида - смесени първа-втора класа и изцяло второкласни. Първоначално са боядисани в мръсно-бяло покрай прозорците и тъмночервено надолу - като цвета на експрес Тракия, когото поемат първоначално веднага след доставката, защото старата Тракия от вагони 47-а серия вече за нищо не става, а понеже се тегли от дизелов локомотив след Пловдив, не може да е с вагони 74-та серия. Във втора класа седалките са кожени, по 8 човека в купе, в зелен цвят, не много удобни, малко твърди, според мен. В първа са по 6 човека, тапицирани със зелен плат, пак не много удобни, особено възглавницата - по-старите първокласни ГДР-ски вагони 19-40 са с доста по-удобни седалки. В коридора нямат никакво осветление, освен в двата края, при входните врати. След спирането на експрес Тракия и преобразуването му в бърз влак ги пръсват навсякъде, включително и по международните влакове за Солун, Белград, Будапеща, Букурещ..... Даже взеха да се появяват и по пътнически влакове. Доста по-късно, към 1996-та-97-а г. почнаха да ги пребоядисват в стандартното червено-бяло. Със сигурност още има в движение от тях.