Подуяне разпределителна не е закрита като гара, но е разжалвана до гара без централизация на стрелките.
Действа само междугарието към Централна гара и няколко стрелки, преправени на ръчни за връзка към локомотивното и хладилното депо. Последното се ползва като локомотивно на БДЖ-Товарни превози.
След разпускането, вагоните за дадено направление, разпуснати по един коловоз остават разпиляни по него и с разхлабени спирачки. Понеже няма контактна мрежа, дизеловия локомотив, който прави маневрата, слиза на коловоза и набутва вагоните, за да бъдат прикачени. След това или ги изтегля в приемноотправния парк, или електровоза се прикачва направо на разпускателния коловоз в противоположния му край, където има парче контактна мрежа. Това последното е временно решение с постоянен характер, което се прилага(ше) на Подуяне и Пловдив.
Разпределителни гари има в София (Подуяне), Пловдив, Горна оряховица, Русе, Синдел, Перник, Бургас, Карнобат, Стара загора.
Някои са закрити, а на други работата е толкова намаляла, че гърбиците не се ползват и са демонтирани.
На някои големи гари, като Илиянци има полугърбици. При тях гърбицата не е между приемния и разпределителния парк, а е глух коловоз в единия край на гарата. Вагоните се изтеглят там и се бутат обратно през гърбицата.
Тук се вижда много добре що е гърбица и как се употребява:
http://www.youtube.com/watch?v=Q5ztMOW3tE4