Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 939383 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1575 -: 29 Септември 2013, 23:49:47 »
Цитат на: fpk1999 link=topic=268.msg91472#msg91472 date=1380483246
Страхотни филмчета!!!!!!!!!
А защо Пдр я дават в списъка,а не съществува от 2012?
...

П.С.
Мога ли да го наричам "сортиране" на товарните вагони.Сортират се вагоните към различни дестинации.Като поща. ::)
Или не?

В документите, които са от страницата на НКЖИ, много неща не са актуални. Сменят само датите, но съдържанието може да е от няколко години назад. 

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1576 -: 30 Септември 2013, 08:56:50 »
Подуене разпраделителна е извадена от списъка защото наистина вече не съществува.
Владо някъде тук беше качил снимки от демонтажа  и беше писал писмо - въпрос,
какво ще стане с терена на който беше гарата. Не знам до къде е стигнал, та може би той ще каже.
Гарата я демонтираха защото няма вече такова наторваване като едно време...и някой май ще строи МОЛ,
на терена и....

Ето ти един ...моделен линк, който много добре се вижда каква е функцията на гърбицата и
как точно става сортирането (това е термина) на вагоните по различните направления (композиции):
 http://www.youtube.com/watch?v=RlbfRtWUyeU

genata

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1577 -: 30 Септември 2013, 09:08:13 »
И аз имам въпрос за маневрената дейност при разпределителните гари.
След като вагоните бъдат пуснати по гърбицата по даден коловоз, как става събирането им във влак. Всички вагони са с разхлабени спирачки, като дойде електровоза за извозване на влака нали трябва да се притисне към буферите за плътно скачване. От това следва, че незакачените вагони ще се придвижват назад неконтролируемо. Въпроса е как става "стягането" на влака преди да потегли.
Ето и от мен един хубав клип за маневрена дейност по гърбица http://www.youtube.com/watch?v=6nz-n49pIFQ
« Последна редакция: 30 Септември 2013, 09:10:29 от genata »

petevsk

  • Trade Count: (2)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 45
  • Рейтинг: 1
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1578 -: 30 Септември 2013, 13:55:35 »
След като всички вагони са на коловоза минава човек, който прикача отделните вагони и закача кноровите ръкави за спирачките.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1579 -: 30 Септември 2013, 14:14:30 »
Цитат на: pach link=topic=268.msg91481#msg91481 date=1380520610
Подуене разпраделителна е извадена от списъка защото наистина вече не съществува.
Владо някъде тук беше качил снимки от демонтажа  и беше писал писмо - въпрос,
какво ще стане с терена на който беше гарата. Не знам до къде е стигнал, та може би той ще каже.
Гарата я демонтираха защото няма вече такова наторваване като едно време...и някой май ще строи МОЛ,
на терена и....

Ето ти един ...моделен линк, който много добре се вижда каква е функцията на гърбицата и
как точно става сортирането (това е термина) на вагоните по различните направления (композиции):
 http://www.youtube.com/watch?v=RlbfRtWUyeU

Среден район:

http://vkolev.snimka.bg/reports/gara-poduene-razpredelitelna.734827

А по заявлението за достъп до обществена информация получих повече от никакъв отговор, който хич не заслужава внимание.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1580 -: 30 Септември 2013, 14:24:24 »
Подуяне разпределителна не е закрита като гара, но е разжалвана до гара без централизация на стрелките.
Действа само междугарието към Централна гара и няколко стрелки, преправени на ръчни за връзка към локомотивното и хладилното депо. Последното се ползва като локомотивно на БДЖ-Товарни превози.

След разпускането, вагоните за дадено направление, разпуснати по един коловоз остават разпиляни по него и с разхлабени спирачки. Понеже няма контактна мрежа, дизеловия локомотив, който прави маневрата, слиза на коловоза и набутва вагоните, за да бъдат прикачени. След това или ги изтегля в приемноотправния парк, или електровоза се прикачва направо на разпускателния коловоз в противоположния му край, където има парче контактна мрежа. Това последното е временно решение с постоянен характер, което се прилага(ше) на Подуяне и Пловдив.
Разпределителни гари има в София (Подуяне), Пловдив, Горна оряховица, Русе, Синдел, Перник, Бургас, Карнобат, Стара загора.
Някои са закрити, а на други работата е толкова намаляла, че гърбиците не се ползват и са демонтирани.
На някои големи гари, като Илиянци има полугърбици. При тях гърбицата не е между приемния и разпределителния парк, а е глух коловоз в единия край на гарата. Вагоните се изтеглят там и се бутат обратно през гърбицата.

Тук се вижда много добре що е гърбица и как се употребява: http://www.youtube.com/watch?v=Q5ztMOW3tE4

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1581 -: 30 Септември 2013, 14:35:21 »
Тоше, а възстановиха ли връзката към гара Искър? А към Биримирци?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1582 -: 30 Септември 2013, 14:53:23 »
И по двете направления липсват релси и не работят.

mitko359

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 684
  • Рейтинг: 31
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1583 -: 01 Октомври 2013, 13:53:21 »
имам един въпрос - Какво лепило е подходящо за залепяне на релси към картон, така че да не се нагърчи картона и по възможност да се маха (лепилото), така че да не уврежда релсите ?

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1584 -: 01 Октомври 2013, 15:27:22 »
Универс. силикон !

mitko359

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 684
  • Рейтинг: 31
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1585 -: 01 Октомври 2013, 20:06:06 »
Цитат на: gzo link=topic=268.msg91511#msg91511 date=1380630442
Универс. силикон !
горещо лепило (горещия силикон с пистолетчето) ???  ;D 

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1586 -: 02 Октомври 2013, 20:31:04 »
Здравейте!
Има го някъде съдържанието на тази книжка План за Композиране на Влаковете?Примерно в сайта на НКЖИ(БДЖ?) всяка година да го публикуват този план?Изобщо само един екземпляр ли има от ПКВ,къде се съхранява и къде може да се види...?Интересно ще ми е да го прочета.
Лека вечер!!! :)

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1587 -: 03 Октомври 2013, 14:24:07 »
ПКВ не е публикуван никъде. Всяка година се издава нов и се раздава на персонала.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1588 -: 03 Октомври 2013, 14:27:15 »
А със стария какво се прави?Примерно мога ли,след като дойде новия,сега действащия,който тогава вече няма да е актуален да го поискам от някой служител?

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1589 -: 03 Октомври 2013, 15:05:04 »
Според мен, не ти е нужен. Защото никой не го спазва - нито през ония години, сега пък съвсем, при тая ужасяваща липса на вагони. И тогава се пускаше каквото има налично, сега пък съвсем. Общо взето има значението на съновник, демек може да се изпълнят предписанията, а може и не, което е по-вероятно. Тогава например често се случваше да дойде експрес примерно от Скъпарна или Бургас, да го почистят криво-ляво, да му сменят табелите и композицията да иде я на Кулата, я примерно на някой пътнически влак за Станянци, барабар с ресторанта и първокласния вагон, особено ако има достатъчно време за връщане до заминаването в обратна посока. Веднъж с очите си видях как направиха това с вагоните на Белия Кон - дойде в 9 от Пловдив и влакът веднага замина за Кюстендил. После как се е върнал и дали експресът е заминал със закъснение за Пловдив, чакайки си вагоните, не мога да кажа.