Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 945579 пъти)

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1620 -: 13 Октомври 2013, 18:48:48 »
Цитат на: fpk1999 link=topic=268.msg91858#msg91858 date=1381661909
Здравейте!
Вагоните серия 43 като ги доставиха през 2004г. пуснаха ли ги на експрес Чайка?
Знам,че са ги пуснали на експрес Диана,и известно време на Слънчев бряг.
Говоря за ГДВ 12.12.2004-10.12.2005,за тогавашната Чайка.

Надявам се отговорът да е ДА.

И още един въпрос:
Кога махнаха фургоните от експресните влакове?

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1621 -: 14 Октомври 2013, 21:58:47 »
Пак имам въпрос!!!Искам и отговooooooooooooooooр!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wild:

От ГДВ 1994/1995 вижте международен влак 491:

Влакът спира само на Елин Пелин и Вакарел,оттам чак в Пловдив в 00.40ч.За какво спира точно на тези гарички?Във форум Български железници,дето го има вариантния график за 2014г. се вижда,че международните товарни влакове също спират само на тези две гари,сигурно и предишните години е било така.Да не би там да им правят спирачни проби,заради наклоните около Вакарел?Но за какво да се правят проби на пътнически влак?
ПС
А пък обратният сутрешен 490 спира само на Септември и Елин Пелин.
« Последна редакция: 14 Октомври 2013, 22:05:29 от fpk1999 »

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1622 -: 14 Октомври 2013, 22:06:38 »
От дърветата не виждаш гората! ;D
Щом никакъв друг влак не спира там, логично е точно пътническия
да обслужва хората от Вакарел!!! Същото се отнася и за Елин Пелин!
Да могат хората от края на втора смяна например, да се приберат от работа в София в Елин Пелин и т.н... А международния може да е и последната възможност за хората изпуснали пътника! Или не можещи да го хванат навреме. А международния минава от там абсолютно редовно - що да не спре.
Може пък да чака разминаване - провери още расписания...
 ;)
« Последна редакция: 14 Октомври 2013, 22:09:56 от urko »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1623 -: 14 Октомври 2013, 22:10:45 »
Всички товарни влакове задължително спират на Вакарел за проба.
А за международния е странно. Точно пред него се движи пътнически.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1624 -: 14 Октомври 2013, 22:26:22 »
1994/1995 може да е бил за помощна - което обяснява спиранията на Еп и Вк.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1625 -: 14 Октомври 2013, 22:39:13 »
Но как за 5 минути на Вакарел помощната ще се откачи,отиде до стрелките,и премине на друг коловоз?Не става ли това по-дълго?Вакарел,ако не съм се заблудил е с дълги(дали така е термина?) коловози.Гледах една снимка от този период на същия международен и състава беше наистина огромен.

Веднъж,това лято,ходихме до Велинград и до Септември бяхме с Диана 8640 и през целия път до Септември се осъществяваше движението по необичаен път.На Пазарджик закъсняхме,защото чакахме 7-8 минути Слънчевия бряг,който пътува по същия път,за него-обичаен.Обикновено това разминаване става около Мокрище.Не знам за какво беше това,някакъв "оглед"? ли са му правили на другия път,малък ремонт ли?

Ако през същия ГДВ 1994/1995 се е налагало всяка вечер единия път да се прекъсне временно(не ми се вярва) наистина може да има разминаване.Няма отбелязани пътнически влакове,но някакъв товарен ако има...Нали е било натоварено движението тогава.
Но наистина това последното ми се вижда не много възможно.

ПС
В следващите разписания същият международен вече си спира като нормален експрес-на Септември и Пазарджик.
« Последна редакция: 14 Октомври 2013, 22:41:06 от fpk1999 »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1626 -: 14 Октомври 2013, 22:52:49 »
5 минути са напълно достатъчни за откачване на помощен локомотив, проба и заминаване влака.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1627 -: 14 Октомври 2013, 22:58:56 »
Ясно.Случаят е разрешен.
Влакът е бил прекалено огромен и тежък и е имал нужда от помощна машина за наклоните.Затова са и спиранията на Елин Пелин и Вакарел.

Благодаря на всички участвали в разрешаването му! :)
« Последна редакция: 14 Октомври 2013, 23:00:58 от fpk1999 »

l-donovan

  • Trade Count: (3)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 22
  • DB,BDZ 4-5-6 epoha HO
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1628 -: 15 Октомври 2013, 10:30:15 »
Здравейте!Искам да попитам ако локомотивът има осветление,звук и дим (т.е от скъпите) от допълнително устройство ли се задействат?
Благодаря предварително!

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1629 -: 15 Октомври 2013, 10:50:53 »
Цитат на: l-donovan link=topic=268.msg91910#msg91910 date=1381822215
Здравейте!Искам да попитам ако локомотивът има осветление,звук и дим (т.е от скъпите) от допълнително устройство ли се задействат?
Благодаря предварително!

Осветление имат почти всичи локомотиви, даже и по-старото производство. Да изкараш звук ти трябва звуков декодер. Това означава, че трябва да имаш цифрова централа, след това да се монтира декодера в локомотива, да му се направят настройки и да си го караш. От централата управляваш кой и дали да има звук.
За дима не съм наясно, по-запознатите се надавям да се включат.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1630 -: 15 Октомври 2013, 10:55:30 »
Мдааааа... ;)
Осветлението е от фаровете, а често и кабината има такова.
Звукът се формира от свирката, което си е отделно устройство от общото цяло.
А димът обикновенно е от двигателя, бил той дизелов или парен.
Всички устройства се задействат обикновенно от машинистите.
Не е задължително да е скъп локомотива - знам евтини такива които имат всичко както си трябва.
Ето два такъва локомотива, които беше сравнително евтино да се възстановят, сравнение с нови,
а си имат фарове, звук и дим - и то какви:
http://www.youtube.com/watch?v=kYThZ-2V8mE&feature=youtu.be
 ;D

ПП. А за какъв локомотив говориш всъщност?! :scratch_ones_head:

l-donovan

  • Trade Count: (3)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 22
  • DB,BDZ 4-5-6 epoha HO
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1631 -: 15 Октомври 2013, 11:11:54 »
Благодаря много за инфото!Аз имам предвид този:
   
Roco H0 Br 658 1767 Dampflok

l-donovan

  • Trade Count: (3)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 22
  • DB,BDZ 4-5-6 epoha HO
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1632 -: 15 Октомври 2013, 23:54:19 »
Здравейте отново!Имам нужда от вашето компетентно мнение!Закупих локомотив:

Локомотивът няма декодер.Предстои ми закупуване на релси-за целта обмислям да закупя като за начало този комплект:
http://www.hobbyland.bg/Trains/startov_set_s_lokomotiv_i_3_vagona/product_3182.html
Страшно много се запалих и в момента чета с голям интерес форума,но все още съм много некомпетентен в темата!
Затова искам да ви попитам следните въпроси:
1.Какъв цифров декодер трябва да купя за локомотивът?Има ли стандартни декодери? (и при това аналогово управление доколкото разбирам няма да има ефект от него)
2.Ако закупя парен дестилат :
http://www.hobbyland.bg/Trains/paren_destilat_50_ml/product_3812.html
Може ли директно да се зареди и локомотивът да пуши без декодер и цифрово управление?
3.Ако  в бъдеще се сдобия с други релси различни от ПИКО,например РОКО или т.н. имат ли разлика в закопчаването и нюанса на цвета?
Благодаря ви много,че се отзовавате веднага(надявам се да не ставам досаден с вапросите си) :hi:

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1633 -: 16 Октомври 2013, 00:17:28 »
Тоя сет по-добре недей да го купуваш. За подобни пари (малко повече) има доста по-смислени стартови сетове. При положение че сега започваш бих те посъветвал да се ориентираш към цифрово управление.  И изобщо бързаш. Изясни си първо основните положения и след това пазарувай. Да мерака е голям в началото, кашата в главата още повече, но за няколко седмици (с повечко четене и по-бързо) ще си изясниш нещата.

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 468
  • Рейтинг: 57
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1634 -: 16 Октомври 2013, 00:52:55 »
Повечето от отговорите на въпросите ги има във форума, но все пак ще те насоча:

А1. Декодерите се делят на 2 главни типа, локомотивни и за аксесоари (принадлежности). Локомотивните от своя страна се делят на още два типа да кажем за улеснение стандартни и звукови. В твоя случай стандартен би свършил работа, освен ако не държиш да имаш и звук.

А2. За да имаш дим ти е необходима съвсем друга магия. Това е малко устройство което се нарича димогенератор. Представлява малко резервоарче с мини нагревател, който изпарява димният дестилат. Може да работи и в аналогов режим, но му е нужен голям волтаж. Трябва да засилиш почти на максимум за да загрее. Повечето работят в толеранса от 12 до 18 волта. Удачно е да се управлява от декодер, който обаче е предвиден да има изход за димогенератор.

А3. Докато закупуваш релси Т профил но с еднакъв код в случая 83 тогава няма да имаш проблем при използването (закопчаването) на релси от различни фирми. Макар че шийката на релсите не винаги е с еднаква широчина. Използващите се свързващи пластинки понякога се налага да се свиват или разширяват за да захващат шийката на релсата. Ако смесваш релси код 83 и 100 тогава ще имаш разлика и във височината и ще са ти необходими преходни щифтове. Разлика има в цвета на пластмасата при различните производители, както и в самата пластмаса и шарката върху траверсите.

Офтопик: показаният от теб сет не е много удачен ако целта ти е набавянето предимно на релси