Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 942822 пъти)

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1695 -: 05 Януари 2014, 22:34:34 »
Има инструкция за прикачване и разкачване на връзките между подвижния състав и някои базови правила в правилниците. Локомотиви се прикачват с вагони или други локомотиви само в покой. Всички прикачвания и откачвания на пътнически вагони с други вагони са също в покой. Товарни вагони могат да се прикачват и откачват и в движение със скорост до 3 км/ч, но не и в близост до стрелки, канали, преходни мостчета и други препятствия. Движещи се вагони могат да се прикачват за спрели такива, като прикачващият работник се движи заедно с вагона с хамута в ръка, готов да го прикачи веднага при допирането до стоящите вагони. Вагоните с автосцепки (в т. ч. пътническите) разбираемо могат да се прикачват само в движение и то с достатъчно силен удар, затова трябва да се подхожда с особено внимание. На разпределителна гърбица вагоните могат да се откачват в движение и със скорост над 3 км/ч с лост, без влизане на работници в коловоза. Във всички случаи се взимат мерки за осигуряване на стоящите вагони срещу самопридвижване и всички участващи в маневрата трябва да са наясно какво точно (ще) се прави. Често вагоните, които ще се прикачват са без спирачки или с разхлабени спирачки и невнимателни действия могат да доведат до изпускането им.

Прикачване и откачване на въздухопроводи за спирачка и собствени нужди се прави само в покой и с особено внимание да не са под налягане, което може да доведе до сериозни наранявания вследствие на реактивната тяга от изтичащия въздух. Преди прикачване ръкавите се продухват, като се държат здраво, така че да не се отплеснат или това да стане в безопасна посока. Добра практика е преди разкачване да се затваря първо единия кран и да се следи дали изпуска въздуха от ръкава. Нерядко и двата крана са със запушени обезвъздушителни отвори и ръкава остава под налягане, което обаче най-често води само до силен пукот в момента на откачването. 

Прикачване и откачване на кабел за влаково отопление и всякакви други интервенции между вагоните при включен такъв кабел се извършват при свален пантограф. На съвременните локомотиви ключът за отключване на розетката се освобождава само при изключен и заземен локомотив, но на по-старите само при изключено отопление, а проверката за свален пантограф е субективна. За дизелови локомотиви с електрическо отопление същото се прави при заземена силова верига, но работещ двигател.

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1696 -: 09 Януари 2014, 18:50:41 »
Искам да попитам по запознатите с парната тракция.
Това не е ли близко да нашата теснолинейна серия 600:

« Последна редакция: 09 Януари 2014, 18:53:14 от daddy_g »

l-donovan

  • Trade Count: (3)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 22
  • DB,BDZ 4-5-6 epoha HO
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1697 -: 10 Януари 2014, 00:34:30 »
Искам да попитам например виждал съм локомотив на Роко и пише "Digital fur Marklin" .Този локомотив предполагам е цифров с плъзгача отдолу за Мерклин или?А може ли да се ползва с други релси и централи Роко,Пико и т.н?
Предварително благодаря на отзовалите се!

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2010
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1698 -: 10 Януари 2014, 08:21:52 »
Толкова близо и така далеч...





малко инфо :) http://www.railwaymodeling.com/bgrailways/museum/restoration609.htm
« Последна редакция: 10 Януари 2014, 08:24:43 от ivo »

Krasi

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 62
  • Рейтинг: 4
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1699 -: 10 Януари 2014, 11:56:31 »
Цитат на: l-donovan link=topic=268.msg93134#msg93134 date=1389306870
Искам да попитам например виждал съм локомотив на Роко и пише "Digital fur Marklin" .Този локомотив предполагам е цифров с плъзгача отдолу за Мерклин или?

 Да така е - това са локомотивите на Roco в сивите кутии.


Цитат на: l-donovan link=topic=268.msg93134#msg93134 date=1389306870
А може ли да се ползва с други релси и централи Роко,Пико и т.н?
Предварително благодаря на отзовалите се!

За да го караш по други релси, трябва да махнеш плъзгача и прехвърлиш токоснемането към колоосите, като преди това ги смениш с изолирани (или ги изолираш по някакъв начин). С декодера не би трябвало да има проблем, защото е мултипротоколен и може да се управалява с различни централи.

l-donovan

  • Trade Count: (3)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 22
  • DB,BDZ 4-5-6 epoha HO
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1700 -: 10 Януари 2014, 13:35:32 »
Цитат на: Krasi link=topic=268.msg93141#msg93141 date=1389347791
Да така е - това са локомотивите на Roco в сивите кутии.


За да го караш по други релси, трябва да махнеш плъзгача и прехвърлиш токоснемането към колоосите, като преди това ги смениш с изолирани (или ги изолираш по някакъв начин). С декодера не би трябвало да има проблем, защото е мултипротоколен и може да се управалява с различни централи.
Благодаря много!

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1701 -: 10 Януари 2014, 22:27:01 »
  Във връзка с  локомотива 99 222  ,може да се каже,че тои е далечен братовчед на нашите 600 .76 серия. През 1930 година са произведени  три еднакви локомотива 99 221 до 223,за 1000 мм теснолинейка Аисфелд-Шъонбрун.  Те пък конструктивно наподобяват произведените  за саксонските 750 мм теснолинейни линии  между.1928 и 1933 година локомотиви с номера 99 731 до 762.
Това са  локомотиви ,проектирани според конструктивните принципи на Вагнер и може да се каже ,че са в семейството на уеднаквените локомотиви.

Нашата 600 серия много наподобява  на локомотивите за саксонските теснолинейки,но имат значителни разлики в техническите данни. Принципна разлика е също,че на германските 750 мм локомотиви и на 99 221-223 разместваеми са 2 и 4 колоос,а на българските 2 и5.

Колкото до 99 222 ,през 1966 година той е зачислен на депо Вернигероде- Вестернтор и до ден днешен се намира в експлоатация по теснолинейките в Харц.  И е в оригиналния си вид,с водоподгревател Кнор,а не със смесителен водоподгревател,както беше преустроен. Иначе,трябва да се провери, колко оригинални неща са останали в него. Горе долу,както с абсолютно оригиналната брадва на Царя на джуджетата ,в една от книгите на Тери Пратчет. Която била на 600 години и била абсолютно оригинала. Само където и сменяли няколко пъти дръжката и острието

OBB_Rh_2016

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 109
  • Рейтинг: 36
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1702 -: 11 Януари 2014, 16:53:37 »
Здравейте! Искам да попитам дали някой ще може да предостави чертеж на ето този вид вагони, или да сподели от къде мога да се сдобия с такъв ?  :good:

Благодаря ви! :)


Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1703 -: 22 Януари 2014, 14:17:47 »
Кой е най-масово произвежданият немски парен локомотив? Вероятно са различни серии през различните епохи?

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1704 -: 22 Януари 2014, 16:13:54 »
В цялата история на немските железници най-масово произвеждан е BR 52 - над 7000 броя!  Други масови серии са P8 (BR38.10-40) с над 3000 броя и G10 (BR57) с 2500 броя.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1705 -: 22 Януари 2014, 18:15:44 »
Цитат на: Mixy link=topic=268.msg93258#msg93258 date=1390393067
Кой е най-масово произвежданият немски парен локомотив? Вероятно са различни серии през различните епохи?

Ето тук има бройките на "стандартните" локомотиви по години. А пък напр. тук има бройките на пруските локомотиви.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1706 -: 25 Януари 2014, 16:10:04 »
Тия вагони движат ли се в БГ?
Никога не съм ги виждал "на живо".


IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1707 -: 25 Януари 2014, 20:44:21 »
Този вагон е част от "оная" доставка на 30 спални вагона втора ръка, свързана със "швейцарската" фирма на Валентин Моллов, от които не знам колко дойдоха и сега май нито един от тях не е в движение. А конкретно този вероятно е закаран на подготовка - боядисване и т.н. при фесовете от ВРЗ - Септември и май там си е останал. Иначе вагонът е френски, за разлика от тези, които все пак се появиха в движение, които са западногермански. Платени са в пъти по-скъпо от реалната им цена, а "експерти" са били изпратени на безплатна "екскурзийка" - командировка в Германия, заедно с жените/любовниците им, за да се подпишат, че вагоните са годни за експлоатация. Видяхме ги колко са годни.....
« Последна редакция: 25 Януари 2014, 20:46:13 от IKAR »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1708 -: 25 Януари 2014, 21:10:57 »
Вагоните са си съвсем годни и такива се движат и сега из Европа. Не са в движение, защото хората взеха да ги харесват и номера, че са стари и скапани нямаше да мине, а и нямаше как да се оправдае поръчката на новите. Затова сега нямаме нито един спален вагон в движение, който да може да пътува извън България. Новите имат сертификат по RIC, но пък имат други административни ограничения заради финансирането.
« Последна редакция: 25 Януари 2014, 21:13:42 от bdz43r »

l-donovan

  • Trade Count: (3)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 22
  • DB,BDZ 4-5-6 epoha HO
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1709 -: 11 Февруари 2014, 09:47:12 »
Здравейте,колеги!Някой от вас има ли този модел AF10051 да сподели мнение за него (дали си заслужава)?Много ми се иска да се сдобия с БГ лок и това мисля,че е добра алтернатива.Да си призная повече харесвам модела с логото на Булмаркет,но вече са изчерпани!Моля да споделите вашето мнение за локомотива!
Благодаря ви,предварително!
Иван
http://www.minimodel.eu/products/view/76