Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 939259 пъти)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1845 -: 20 Февруари 2015, 10:21:47 »
Трамваят е американско производство, този тип са наречени Peter Witt по името на изобретателя им. Това са едни от първите голямообемни четириосни трамваи, които не са по трацдиционната схема - вече са без входно-изходно-ватмански платформи в двата края и за първи път в света с широки автоматични врати, с цел да се увеличи броят на превозваните пътници и да се ускори качването и слизането, като и да няма кондуктор - качване през първата врата, слизане през втората. Годината е 1928-а, първо навлизат масово в САЩ, после и в някои европейски страни, примерно без Германия, защото по това време там управлява Хитлер и се отричат чуждите нововъведения. Това е преди да се появи т.нар. PCC  преди II-рата световна война. В цяла Италия е имало много, и все още има в движение, доказали са се като доста добри трамваи. Вратите им се отварят навън и ако не внимаваш, може да те цапардосат - и сега всички по-стари трамваи в Швейцария са с точно по този начин отварящи се врати. Допреди няколко години LGB, преди да ги купят Мерклин, произвеждаше много хубав едромащабен 1:22.5 модел на такъв трамвай, само че в червено-бяла разцветка и с врати отпред и отзад, без в средата.

Този на снимката е вариант с три врати.
Всъщност се оказа, че малко съм ги "подмладил" - първият прототип е произведен през 1914-та, и почти веднага навлизат навсякъде в САЩ и Канада, а от 1928-а се произвеждат и в Италия, от когато е и показаният екземпляр. Има ги в Милано, в Торино и в други европейски градове втора ръка.
« Последна редакция: 20 Февруари 2015, 11:59:35 от IKAR »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1846 -: 20 Февруари 2015, 11:40:14 »
Благодаря за изчерпателният отговор!Имах съмнения,че е Италия и се оказаха верни  :hi:

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1847 -: 01 Март 2015, 11:47:59 »
Привет, да ви попитам: харесах си нещо от "елрива де", което е чувствително по-евтино от цената му в липето, но искам да го взема по обясними причини именно от "липе" . Та, как точно става? Да се обърна чрез контактите им ли, с мейл, или някъде специално е упоменато, с придрожителен линк?

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1848 -: 02 Март 2015, 21:11:30 »
Пфу, намерих си го :on_the_quiet:
Пише си го под снимката на всеки един артикул Artikel mit Tiefpreis-Garantie
Sollte dieser Artikel bei einem anderen Anbieter einschließlich seiner Versandkosten günstiger sein, erhalten Sie diesen Artikel zum Preis dieses Anbieters"

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Рейтинг: 165
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1849 -: 03 Март 2015, 05:18:00 »
И аз да попитам по-опитните и знаещите. За подложка на релсите най-често се използува корк. Много фирми предлагат за подрелсова основа материал подобен на фибрана (Tillig Roadbed), а в САЩ обикновено ползуват една подобна на неопрет материя. В някои англоезични форуми твърдят, че ползуват 3-4 милиметра твърд картон. Аз преди доста години ползувах също вид картон, върху който залепвах груба шкурка за да имитира чакъла. Сега като обмислям разширяването и обновяването на макета си, искам да реша и този въпрос от техническа и  финансова гледна точка. Съвети и препоръки приемам.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1850 -: 07 Март 2015, 10:55:55 »
В момента по Discovery тече "С влак през Аляска". Серията разказва за товарен влак от над 9000 тона който вози карго от пристанището, през планините към отдалечена мина във вътрешността. За втори път вече споменават колко е опасно спускането с толкова тежка композиция, тъй като само локомотивите я спират. Аз ли нещо не съм схванал или наистина вагоните нямат спирачки?!

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1851 -: 07 Март 2015, 11:15:11 »
Ако така са казали, значи превода е грешен.

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1852 -: 07 Март 2015, 14:16:56 »
Цитат на: Mixy link=topic=268.msg98967#msg98967 date=1425718555
В момента по Discovery тече "С влак през Аляска". Серията разказва за товарен влак от над 9000 тона който вози карго от пристанището, през планините към отдалечена мина във вътрешността. За втори път вече споменават колко е опасно спускането с толкова тежка композиция, тъй като само локомотивите я спират. Аз ли нещо не съм схванал или наистина вагоните нямат спирачки?!
В една от сериите показваха, че влакът е спрян извънредно заради блокирали спирачки на вагон. Така че вагоните си имат спирачки.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1853 -: 07 Март 2015, 17:00:06 »
Вагоните имат спирачки естествено, но за спускане по надолнище се ползва електродинамичната спирачка на локомотивите. Спирачките на вагоните са с безстепенно разхлабване и при 9000 тонен влак, ползването им е много тънка работа, а за спускане по надолнище - почти невъзможно.

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1854 -: 07 Март 2015, 17:39:33 »
Тези 9-10000 тонни влакове се теглят от 4-5 локомотива в началото, средата и края на влака. Има ли възможност всичките да се управляват от един машинист по системата "много единици" или това може да става само за прикачени един за друг локомотиви?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1855 -: 07 Март 2015, 19:48:31 »
Радиоуправлението по СМЕ е много разпространено там.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1856 -: 09 Март 2015, 08:42:24 »

А пък у нас  :on_the_quiet: влаковете в участъка Пловдив - Свиленград са на едни честоти с военните ни изтребители МИГ-29  :bb2:
 и системата им за управление. В коя друга държава, влаковете са барабар с изтребителите в един кюп!?!!!  :sarcastic:
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1857 -: 09 Март 2015, 09:17:33 »
Зле изготвен проект...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1858 -: 09 Март 2015, 09:24:20 »
Неее, военните още нямали пари и не са освободили въпросните честоти - за това е !!!
Решението за сега е с насочени антени - от БДЖ са по направление на трасето, с малки отклонения заради релефа.
Интересното е, ако все пак мине МИГ-29 някъде над въпросното трасе, какво очакват - да тръгне по релсите ли!???!!!!!
 :lol: :lol: :lol: :lol:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1859 -: 09 Март 2015, 11:24:51 »
GSM-R е една от системите на ERTMS, а пък тези поседните букви, ако тръгнем да ги превеждаме, ще видим че Е идва от Европейски ... Проектът не може да е зле изготвен, след като отговаря на европейските норми за рапределение на честотите.

А за това че военните все още използват тези честоти: не виждам никой друг виновен, освен самите военни. Въобще не е вярно че нямало пари за подмяна на апаратурата  - при всеки от продадените до сега лицензи от КРС се дават пари на военните, за да си освободят честотите. И то пари от порядъка на милиони. И по други канали получаваха пари за модернизация на хвърчилата. Ако искаха - до сега да са си сменили оборудването и честотите, които използват. Само че тогава няма да има как да се искат още пари ...