Трамваят е американско производство, този тип са наречени Peter Witt по името на изобретателя им. Това са едни от първите голямообемни четириосни трамваи, които не са по трацдиционната схема - вече са без входно-изходно-ватмански платформи в двата края и за първи път в света с широки автоматични врати, с цел да се увеличи броят на превозваните пътници и да се ускори качването и слизането, като и да няма кондуктор - качване през първата врата, слизане през втората. Годината е 1928-а, първо навлизат масово в САЩ, после и в някои европейски страни, примерно без Германия, защото по това време там управлява Хитлер и се отричат чуждите нововъведения. Това е преди да се появи т.нар. PCC преди II-рата световна война. В цяла Италия е имало много, и все още има в движение, доказали са се като доста добри трамваи. Вратите им се отварят навън и ако не внимаваш, може да те цапардосат - и сега всички по-стари трамваи в Швейцария са с точно по този начин отварящи се врати. Допреди няколко години LGB, преди да ги купят Мерклин, произвеждаше много хубав едромащабен 1:22.5 модел на такъв трамвай, само че в червено-бяла разцветка и с врати отпред и отзад, без в средата.
Този на снимката е вариант с три врати.
Всъщност се оказа, че малко съм ги "подмладил" - първият прототип е произведен през 1914-та, и почти веднага навлизат навсякъде в САЩ и Канада, а от 1928-а се произвеждат и в Италия, от когато е и показаният екземпляр. Има ги в Милано, в Торино и в други европейски градове втора ръка.