Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 937277 пъти)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1890 -: 25 Април 2015, 14:49:59 »
Цитат на: bazitov link=topic=268.msg99398#msg99398 date=1428658470
Винаги съм се чудил може ли да се прекъсне предавката, един вид дали имат "съединител"?
Съществуват френски електрически локомотиви с групов редуктор и две предавателни скорости,но не ми е ясно дали скоростите могат да се сменят в движение,наѝ-вероятно ще е в покои на локомотива.Интересното при този локомотив е,че задвижването на една талига е от един тягов двигател,както на някои модели.
Не намирам точният локомотив но ето за такова нещо става  въпрос.


Доста време не съм се ровил и може да греша,че локомотива е електрически,може да е дизел-електрически.

Само ще вмъкна още,че стандартното и днес е ел.двигател колоос


Цитат на: misan link=topic=268.msg99429#msg99429 date=1429263737
По молба на железопътния любител Георги Статков,ще попитам за информация за все още наличните ДМВ серия 18 и вагони от тях(освен музейните) Например преди години е имало запазена серия 18 на гара Маноле.

Предварително благодаря за информацията.

Една моторна секция има в депо Г.Оряховица в оригинален цвят.Един команден вагон се движи из БГ като вагон-къща собственост на ЖПС Плевен със синя ливрея,бивша част от обезтревителен влак.
« Последна редакция: 25 Април 2015, 15:47:15 от liro »

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1891 -: 29 Април 2015, 18:31:33 »
Едно голямо питане-аналоговият димен генератор,може ли да изгори,когато в него няма парен дестилат.Благодаря предварително  :hi:

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 537
  • Рейтинг: 165
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1892 -: 29 Април 2015, 23:24:35 »
Може!!

   Повечето производители АКЦЕНТИРАТ да не се пуска машината без дестилат или да се откачи нагревятеля, когато няма или не се ползва дистилат.

   Най-голямата опасност обаче се състои в това, че може да започне да нагрява карубата и вътрешността и да се деформират....Не са редки случай и на запалване на локомотива...

    ( Провери си отделно печката. Ако я сменяш требе ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да е от същият материал и със същите размери!!! Ако е сплав някаква си, става руска рулетка. Пусни го да обикаля доста време без коруба. Като монтираш корубата, залепи кристална захар от вътрешната страна и си води бележки...Захарта не требе да е много!!! Ако се разтече обилно, ще има здрав демонтаж и монтаж... По цивилизовано е с микро топлинни датчици, в хартиена форма, които си променят цвета...и следват мноого проби...)

    По тази причина, макар че губят клиенти, има фирми, които не слагат пушещи устройства в моделите си.

    В разговори с производители, узнах, че реално требе да се слагат такива устройства в машини от типоразмер 0 нагоре. Даже и новаторът Ленц не слага в своите машини такива. Ако моделът е изцяло жИлезИн, е друг въпрос..., но от друга страна малкосерийните производители не монтират такива печки....

    Тези разговори съм водил някъде 2003 и може би и 2007. Малките мащаби не следя в подробности от мнооого време. Може въИобще да не съм в час....

    Виждал съм часове наред да пуфтят дизели Хамерикански, но в 0, при тях е 1:48, бяха си изцяло метални...

     В І можеш се опариш на печката....Даже го докарват и с различен цвят пушека, разбира се с повече печки...


« Последна редакция: 30 Април 2015, 05:01:59 от Boris 2-12-4 »

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1893 -: 30 Април 2015, 06:58:19 »
Благодаря Боре. :victory:

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1894 -: 05 Май 2015, 14:49:42 »
Издирвам снимки на гарите Дулово, Симитли, Петрич и подобни на тях. Ако някой има идея за подобни приемни сдания по-наблизо да София, мога да отида да си ги наснимам.

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1895 -: 05 Май 2015, 15:40:55 »
Цитат на: zazo link=topic=268.msg99587#msg99587 date=1430826582
Издирвам снимки на гарите Дулово, Симитли, Петрич и подобни на тях. Ако някой има идея за подобни приемни сдания по-наблизо да София, мога да отида да си ги наснимам.
Симитли и то не цялата


vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1896 -: 05 Май 2015, 17:49:36 »
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/station/pix.html Тук ще намериш снимки на гари.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1897 -: 05 Май 2015, 21:32:34 »
ОК некоректно се изказах, panoramio, railfaneurope и т.н. са ясни. По-скоро питах ако някой има правени от него ил такива, които не са по разни общопопулярни сървъри.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1898 -: 05 Май 2015, 22:41:16 »
Има ли някъде в нета (може евентуално и на книга) описания (може и със снимки) на примери за влакови комозиции през различните епохи в Германия? Интересува ме кои типове локомотиви какви и по колко вагона са теглили. Не ми трябват пълни подробности, а просто истински примери за да не си правя влакове, които реално не са съществували. Напр. V100 с какви пътнически вагони е пътувал? Имам няколко каталога в които има по 1-2 странички с такива примери, но ми се иска да видя повече.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1899 -: 06 Май 2015, 11:55:41 »
Сега сигурно Ясен и другите дисциплинирани хобисти ще ме подпукат, но из многото книги, изследващи историята на германските железници, които са в ръцете ми, независимо дали са на тема локомотиви, вагони или всичко общо, е пълно с всякакви снимки, като се почне от първа епоха, та до сега.....И, повярвайте ми, това "идеално" комплектоване на влаковете, към което всички се стремим, е в огромната част от случаите по-скоро изключение, отколкото правило. С други думи, на снимките черно на бяло се вижда, че в действителност, с известни изключения (като например по-специални влакове, като "Рейнголд"), дори в Германия е композирано с каквото има и не винаги техните планове за композиране са спазвани стриктно.....Примерите в каталозите, т.нар. zugbuilding, също са идеализирани случаи, в реалността далеч не всякога е правено така. Конкретно за V100-DB, практически го  има с какво ли не - с дългите Z купейни вагони с по 12 купета, с крайградските с по повече врати, включително тези, сребристите, с или без команден вагон в края на влака, с т.нар. Umbau вагони, с Eilzug, включително и в комбинация от няколко от всички описани видове, т.нар. идеал за "завършени" композиции от еднотипни вагони е доста рядко срещано явление по принцип....
« Последна редакция: 06 Май 2015, 12:04:48 от IKAR »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 537
  • Рейтинг: 165
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1900 -: 06 Май 2015, 13:03:57 »
Прав си, Икаре! :good:

 :pogranichnik: Ако требе от другият край  на България, ще извадим доводи (разбирай най-вече снимки) и ще обхванем в чувал  или както му казват немците "клещи",   инакогтвърдящите   по ТАЗИ тема. :pogranichnik:
« Последна редакция: 06 Май 2015, 13:11:14 от Boris 2-12-4 »

rumensoft

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 37
    • RUMENSOFT
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1901 -: 06 Май 2015, 13:44:35 »
Цитат на: zazo link=topic=268.msg99587#msg99587 date=1430826582
Издирвам снимки на гарите Дулово, Симитли, Петрич и подобни на тях. Ако някой има идея за подобни приемни сдания по-наблизо да София, мога да отида да си ги наснимам.

Ето подробни снимки на Симитли и Петрич, снимани централно за играта. Щях да правя гарите на 3D.

https://drive.google.com/file/d/0B46AWHG0Q_WPdFhrUExtc3EwcUU/view?usp=sharing

 bg&flag

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1902 -: 06 Май 2015, 14:57:06 »
Темата за цуг-билдинга, както и доста други, едва ли има само бяло и черно.

Естествено че ще се намерят примери за всеки локомотив комплектован с всякакви вагони. Достатъчно снимки има за БР01 с товарни влакове, но въпреки това си е добре да го караме с дълги пътнически вагони.

Всеки локомотив е поръчван с някаква идея - за какво и ка ще се ползва. Няма нищо лошо да понаучим историята на създаването му - защо и как е направен, къде е използван, са какви влакове, на какви разстояния и т.н., а не само да купуваме и да трупаме модели, за които не знаем нищо. В последствие естествено този локомотив се и използвал и за други цели - през годините са сменяни вагоните, категориите влакове, появяват се нови локомотиви и т.н. Затова можем да видим един лок с какви ли не композиции. Особено ако локомотивът е произведен в стотици или над хиляда бройки.
Същото важи и за ГДР-ското V100 - локомотивът е използван за едва ли не всякакви влакове с "до средна тежест". Но в зависимост от епохата и конкретния модел не пречи да му прикачим "типичния" за локомотива влак. Има си вариант с премахнато отопление и добавен бетон, използван за маневрена дейност. Ако пък е означен като V100 (3-та епоха), добре е да му закачим типичните за тогава вагони.
Във въпросните книги и списания са дадени конкретни влакове - как е било предвидено да се композират и как изглеждат. Изключения има на всякъде и винаги, но на мен ако някой ми каже Е11 се сещам за влак, който изглежда по определен начин, като чуя за 109 - сещам се за друг влак, ама не се хващам веднага за изключенията.

martinis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1903 -: 06 Май 2015, 15:09:05 »
Цитат на: Mixy link=topic=268.msg99594#msg99594 date=1430854876
Има ли някъде в нета (може евентуално и на книга) описания (може и със снимки) на примери за влакови комозиции през различните епохи в Германия? Интересува ме кои типове локомотиви какви и по колко вагона са теглили. Не ми трябват пълни подробности, а просто истински примери за да не си правя влакове, които реално не са съществували. Напр. V100 с какви пътнически вагони е пътувал? Имам няколко каталога в които има по 1-2 странички с такива примери, но ми се иска да видя повече.

Абсолютно точно казано. И аз съм като теб... в смисъл в твойто положение... И, да, понеже съм се фокусирал във френските железници, мога да кажа, че има, в нета  е пълно с схеми и планове на влакови композиции, но твърде чест оса някак прикрити и завоалирани, което създава усещането за потайност и секретност... но с повече упоритост и търсене ще намериш каквото ти трябва, бъди сигурен!

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1904 -: 06 Май 2015, 17:30:59 »
Крайният български моделистки рИализъм изобщо Богу не е мил...  :hi: