Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 984116 пъти)

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1905 -: 07 Май 2015, 08:58:50 »
Цитат на: rumensoft link=topic=268.msg99597#msg99597 date=1430909075
Ето подробни снимки на Симитли и Петрич, снимани централно за играта. Щях да правя гарите на 3D.

https://drive.google.com/file/d/0B46AWHG0Q_WPdFhrUExtc3EwcUU/view?usp=sharing

 bg&flag

Страхотно! Много благодаря.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1540
  • Рейтинг: 386
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1906 -: 07 Май 2015, 11:45:36 »
Малко разяснение за по-горното ми питане.

И аз като БДЖ (и всяка друга ЖП администрация в затруднение), закачам наличните ми вагони към локомотивите ми, които са в движение, без да гледам в историческите справки. Това имам, това карам - к'во да се прави, такъв е живота :)

Обаче питането ми имаше и друг аспект. Освен че искам да се информирам как е било, искам и да избегна потенциални "невъзможни" комбинации от локове и вагони, които просто не са съществували. Естествено, едва ли лок от 5-та епоха на ICE1 може да се кара с двуосни вагони от първа, но обратното е възможно, напр. с някой атракционен влак от парен лок и съвременни вагони.

А избягването на невъзможните комбинации е свързано с това, че обмислям създаването на виртуален подвижен съствав в SCARM. Това се оказва доста трудоемка и времеемка задача, затова и искам да си спестя грешки от недоглеждане.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 538
  • Рейтинг: 166
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1907 -: 07 Май 2015, 18:37:54 »
Има цели списания посветени на влакокомпозирането. Специално и за моделисти написани. Даже част от тях  стуват доста скъпо, щото вече са изчерпани в редакциите.
Да не говорим, че в основните списания, тези теми са разглеждани редовно.
Евентуално требе някой да ти ги прочете, респ. резюмира.
Ти как си с немския?!?


Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1908 -: 31 Май 2015, 21:51:57 »
Гледам напоследък едни "фюрерски" клипове из тубата.. И което е най-хубавото - че вече има и български. Някои машинисти явно се се престрашили да не ги обявят за чужди шпиони и снимат, снимат... Но... типично по нашенски се набива един доста неприятен факт, още повече че така не е било и у нас дори когато цялата поддръжка на трасето е била изключително на ръка... Става въпрос, че на много места влакът сякаш се движи из "ливадка" - всичко е така обрасло с трева, че релсите едва се виждат. Да не говорим за клонаците и храсталаците, които отдавна са навлезли в сервитутната зона на трасето. Сега май трасето се чисти едва когато дойде време за ремонт на участъка... Питането ми е за онези "обезтревителни влакове" - какво стана с тях? Ликвидираха ли ги окончателно или са спрени от жепейски икономии?

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1909 -: 31 Май 2015, 22:59:18 »
Дай да скиваме клиповете.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1910 -: 01 Юни 2015, 08:18:53 »
Ето ти примерно... https://www.youtube.com/watch?v=U6zcThfuNQc топъл, на ТошЕ...  :hi:

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 355
  • Рейтинг: 110
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1911 -: 01 Юни 2015, 18:16:10 »
И още едно интересно "фюрерско" видео - от Якоруда до Аврамово
https://www.youtube.com/watch?v=aJ_1oiz_sHU

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1540
  • Рейтинг: 386
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1912 -: 17 Юли 2015, 11:43:00 »
За какво служат жълтите куки във формата на обърнато "Т" по товарните вагони?

Ето пример за вагон с по две такива куки в двата си края:


Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1913 -: 17 Юли 2015, 12:31:38 »
Когато вагонът се вози на ферибот се завързва чрез тези куки.

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1654
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1914 -: 17 Юли 2015, 12:46:37 »
Милене, за тези куки вагонът се закача за простора слад като го изперат :scratch_ones_head:
Сега сериозно, Яско е прав до някъде. Не всички вагони имат габарит за фериботи, а такива куки имат повечето нови вагони. Служат за преместване на вагона с въже, което е закачено на другия край на лебедка. Използва се главно на таварни гари с гърбица за разпределение на вагоните. Така вагоните се събират заедно и следва прикачането им в цял влак.
В предприятия, които не могат или не искат да поддържат маневрен локомотив се ползва същия метод. :buba:


« Последна редакция: 17 Юли 2015, 13:19:47 от Жоро »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6731
  • Рейтинг: 1098
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1915 -: 17 Юли 2015, 13:50:09 »
аз пък си мислех ,че това си котви - при силен вятър да го закотвят  :haha:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12388
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1916 -: 17 Юли 2015, 15:55:39 »
Цитат на: Mixy link=topic=268.msg99605#msg99605 date=1430988336
Малко разяснение за по-горното ми питане.

И аз като БДЖ (и всяка друга ЖП администрация в затруднение), закачам наличните ми вагони към локомотивите ми, които са в движение, без да гледам в историческите справки. Това имам, това карам - к'во да се прави, такъв е живота :)

Обаче питането ми имаше и друг аспект. Освен че искам да се информирам как е било, искам и да избегна потенциални "невъзможни" комбинации от локове и вагони, които просто не са съществували. Естествено, едва ли лок от 5-та епоха на ICE1 може да се кара с двуосни вагони от първа, но обратното е възможно, напр. с някой атракционен влак от парен лок и съвременни вагони.

А избягването на невъзможните комбинации е свързано с това, че обмислям създаването на виртуален подвижен съствав в SCARM. Това се оказва доста трудоемка и времеемка задача, затова и искам да си спестя грешки от недоглеждане.

Милене от MIBA са очаквали твоя "нездрав" интерес към композирането на моделни влакове и
 че имаш потенциално затруднение да  си закачаш вагоните в "шарен" влак,
та специално за теб (и всички с/ без потенциал) са издали това книжле-списание през януари 2009г.
MIBA-REPORT 1/2009,  със 100 страници A4-размер и над 280 фигури (снимки, таблици, скици),
ISBN: 978-3-89610-258-4  Автора е  Michael Meinhold, с цена от 15,00 €.

66 влака за моделисти (66 Reisezüge für Modellbahner)


Кратък анонс на това което можеш да намериш в четвъртата книжка от този автор, по този въпрос.
Отговаря на почти всички въпроси възникнали в железопътните моделисти, свързани с композирането на влакове
в моделната железница. Предоставени са доста исторически снимки на оригиналните влакове, техните планове и разсписания.
Направен е преглед на най-важните пътнически влакове от 20-те години та чак од 70-те години на 20 век.
Тяхното развитие през годините, обновяването на подвижния им състав включително и локомотивите с които са били теглени.
Застъпени са легенди вмеждуселищните влакове, ежедневни кратки влакове и дори такива по второстепенни линии.
А също така и по-известни като  "Rheinpfeil", "Blauer Enzian" или "Loreley експрес".
Представени са и интерзонални влакове, туристически специални влакове и мотрисни гарнитури по определени маршрути.

Ето кратко съдържание:

 - Дългите пътувания в епоха II, за D-влаковете от времето Reichsbahn
-  Сборно: смесените  "Р"- и "Е" влакове
-  Момчетата мечтаят за F 21/22 - Rheinpfeil"
- влакове 13/714 и 719/720 тип "E", двуетажни до Дортмунд
- Влакът легенда в епоха  III, за F 55/56 "Blauer Enzian"
- Пътуване до далечна страна: interzonal D 197/198
- Четири двуосни варианта в Langenschwalbach
- Къси D-влакове с дълги вагони за бързи влакове - кратки и сладки
- Обикновен, но пратеник на боговете: "Гамбринус" и "Merkur"
- Спални вагони посред бял ден: D 511/512 "Базел-Express"
- Совалковете къси влакове Frankfurt / M-Кьолн.
- Изминавани 1861 Km на пътя: F 13/14 "Dompfeil"
- Не само за  "Rhein" - вагоните на влака
- Черен и червен - нарадате влакове с V 36
- Orient-Express в Студената война и сегашния остатък от великолепието
- Пътуване с  пощета - PwPost, D 73/74 HMB по линията Altona-Basel
- влак 83/184 Цюрих-Вилхелмсхафен, Швейцарския имигрант.
- Електрическа мвотриса с допълнение - за ЕТА-комбинациите.
- През Алпите и Балтийско с влак D 81 - Рим-Копенхаген
- От Waldeck до Амстердам на влак E 791/768
- И още един по линията Bremen-Frankfurt "Rear Flash" E 451/452
- Легендата - 63/164 "Loreley Express"

и още доста други в материали.

Ето и предходната книжка:



 При добро желание все още може да се  намерят в ибей надавям се.
 :hi:
« Последна редакция: 17 Юли 2015, 16:01:36 от pach »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1917 -: 17 Юли 2015, 17:11:56 »
Цитат на: Mixy link=topic=268.msg100259#msg100259 date=1437122580
За какво служат жълтите куки във формата на обърнато "Т" по товарните вагони?

Ето пример за вагон с по две такива куки в двата си края:

(Image removed from quote.)
Малко допълнение на казаното вярно по горе.
http://media.snimka.bg/s1/2261/030766616-big.jpg
Всички вагони трябва да имат такива куки или техни подобия.В случая с вагона от снимката са жълтите обърнати „П“.За допълнение те се използват при раздвояване на влак в голямо надолнище както със специално въже се привързват през релсата за да осигурят частта останала без спирачки(да не се пускам в подробности на някой ,ако му е интересно на лична мога да му поясня).Тъй като всяко едно техническо средство има процент производствен риск тези куки се използват и при аварии.
« Последна редакция: 17 Юли 2015, 17:20:41 от liro »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1818
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1918 -: 17 Юли 2015, 17:20:43 »
Малко извън темата.
Последна дискусия е пример за разговор воден от зрели хора. Един пита, друг отговоря, втори и трети допълват. Няма мерене, няма обиди, няма намеци.
След време който и да потърси такава информация в рамките на 4-5 мнения ще си я намери, а не да чете 15 страници (знаем си какво) и евентуално тук там да има малко информация.
Благодаря Господа!  :hi:
Започвам да вярвам, че нещата ще се оправят.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1540
  • Рейтинг: 386
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1919 -: 18 Юли 2015, 19:21:03 »
Цитат на: liro link=topic=268.msg100266#msg100266 date=1437142316
За допълнение те се използват при раздвояване на влак в голямо надолнище както със специално въже се привързват през релсата за да осигурят частта останала без спирачки(да не се пускам в подробности на някой ,ако му е интересно на лична мога да му поясня).

Това е интересно. Как се закрепя въжето през релсите? Няма ли начин спирачките на неосигурени с въздух вагони да се натегнат ръчно? Все съм си мислел, че големите жълти кранове отстрани на вагоните са затова.