Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (39/637) > >>

piko1:
Сърбо-хърватско-словенското кралство ( СХС ) или след 1929 преименувано на Югославия


Свързването на балканската железопътна мрежа
с европейската ж.п. система през първата половина на ХХ век*
Антон Ж. Иванов

--- Цитат ---След Първата световна война победената България е низвергната не само политически, но е обградена и изолирана дори в транспортно отношение. Ала и в другите балкански държави железопътното строителство върви вяло. През този период в Гърция се осъществява ж.п. връзката Лариса – Солун, с която същинска Гърция се свързва с континента, а политическата ос Белград – Атина добива пълнота и в комуникационно отношение посредством завършването на железопътната магистрала на Западните Балкани Белград – Ниш – Скопие – Солун – Лариса – Атина. В новосформираното СХС кралство (от 1929 г. преименувано на Югославия) са ангажирани предимно с адаптирането на железопътната мрежа на обединената държава. Построени са отделни участъци от ж.п. линия към Адриатическо море, насочена да премине през територията на Черна гора, но широкият морски излаз през Далмация и свободната зона в Солун ограничават инвестиционните инициативи в трудно преодолимите сръбски и черногорски планини. В експлоатация e пусната нова железопътна връзка от Белград към Санджак и Косово (Рашка - Митровица), ала по трасето на Новопазарската железница връзката между Увац и Митровица така и не е осъществена. Босна се свързва със Сърбия и Черна гора с теснолинейни железници. Във Вардарска Македония се строят разклонения на централната ж.п. линия, насочени към Битоля на запад и Кочани на изток, които биха могли да послужат за транспортна ос на Западните Балкани по географския паралел, но също представляват отсечки от южното магистрално трасе към Адриатика. През същия период в Албания е изградена първата ж.п. линия там, от Тирана до Дуръс, която пък е крайната отсечка на тази магистрала.
--- Край на цитат ---
http://balkani.hit.bg/ZP3.htm

Vlado:
Момчета, търся стругар, който да ми изработи цанга за дрелката, която да може да ми захваща боргия с фи 0,3, 0,4мм. Ако познавате някой, свиркайте! Предварително благодаря за помощта!

pach:

--- Цитат на: Vlado link=topic=312.msg32334#msg32334 date=1260272425 ---Момчета, търся стругар, който да ми изработи цанга за дрелката, която да може да ми захваща боргия с фи 0,3, 0,4мм. Ако познавате някой, свиркайте! Предварително благодаря за помощта!

--- Край на цитат ---
Това с изработката на цангите не е лоша идея , само дето никой не се наема (или иска цена в злато...) , пък и там по "тънката" част е  нарязването с фреза на процепите , които правят всъщност да работи като цанга.
Ако намерите някой който да ми направи цял набор цанги ...и аз се включвам!!!

Владо , кой модел ти е дрелката - цанги за този размер свредла (бУргийте са на дърводелците) става и тази от минидрила от Конрад (на 7,56 лв) дето е с адаптор за 12 V.

Друг вариант - слагаш микропатронник от старата Пиковска машинка (също дето е 12V).Той лови до 0,1 мм.
 Крайно временно и еднократно решение, докато пробиеш нужното - навиваш един до три слоя домакинско алуминиево фолио на опашката на свредлото и става на по-широк инструмент. :spiteful:

Впрочем в "Електрон" на Борис І (до женският пазар) продават малки комплекти със свредла с дебели опашки (мисля че са на 3 мм) но са скъпички за наборите (е , в рамките на 5/10 лв) от 3 до пет свредла, но пак е решение...

Някой беше споменал , че там има и наборчета от цанги за техните минидрилове (същите са като от конрад - 220 волтови с регжлаж от 1500 - 30 000 оборота...и цените са горе/долу еднакви) но не съм се сетил да проверя.

Vlado:
Мерси, Пламене! Ходих на Борис I (до Женският пазар), но там предлагат свредла над 0,5 мм и точно мацката-магазинерка ми каза, че цанга отделно няма да намеря и ме посъветва да потърся стругар за изработката. Тъй че въпросът остава - ако някой знае печен стругар, работещ фино и с мерак, да свирка! :)

lubomir:
Владо след като за едно отрязване на тръба искат по 1лв, то смятай цангата колко ще ти излезе. Освен това цангата иска прецизна и внимателна работа, и особенно добри инструменти. Освен това само със струг не става, иска или фреза или по-добре ерозия. НЕ знам къде ще ти излезе сметката. Що не опиташ по магазините дето продават зъботехнически материали и инструменти. Също така има магазини за златари и ювелири. Там също би трябвало да има относително евтини и качествени цанги. Еденичното производство няма нищо общо с масовото.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия