Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (459/637) > >>

TheJackal:
Жоре, да, това е една от причината да питам едно и също, за да си окомплектовам композицията. Но идеята ми идва от следното: в ютуб има клипчета на тези вагони с БР 52, както и ти казваш с БР 38. Това хубаво, но, ако на гарата не е имало обръщател и изтеглителен коловоз то тогава би следвало, че локомотивите които са теглили тези вагони са биле без тендер БР 64 / 74 / 80 / 81 / 86 / 92. Е, за те това питам, а публична тайна е , че аз не си падам по този тип локомотиви - Tenderlok, които нямат въглищарник, искам да е Schlepptenderlok. Като руснаците съм - всичко трябва да е голямо! ;D

Жоро:
Ми, щом те кефи лодката, пиши я дежурен локомотив в депото и понеже 74-ката е влязла в работилницата за ремонт на въздушната помпа, пращай лодката на влака и давай две крила.
Лодката можеш да я замениш с 41-ца, 50-ка, 03-ка и дори с 56-ца. Въобще каквото е свободно, в твоя случай без Stammzug. Изразът си е дойчовски и се отнася за постоянна композиция от вагони, при тебе и локомотив.

Adrian:


mitko0888:

--- Цитат на: Mixy link=topic=268.msg107483#msg107483 date=1493025766 ---Понеже в една друга тема стана въпрос за пътнически вагони 4-та класа, някой може ли да разясни разликите в класите? За сегашно време първа и втора ЖП класа смятам, че са ясни, но за по-ранни епохи как е било? 4-та класа въобще имало ли е къде да седнат?

--- Край на цитат ---

Като малко допълнение към написаното от Ясен: четвърта класа изчезва през 1928 г. и всички D вагони стават автоматично Cd - трета класа, ама да си личи че е била четвърта. трета класа си остава трета, втора си остава втора. Първа класа има само в големите вагони. За късите вагончета напр. прозорците са 600 мм за 4-та, 800 мм за 3-та и 1000 мм за 2-ра класа. За втора класа става задължително (от 1928) при влизането във вагона да влезеш първо в закрита площадка, и от нея в салона. Също така има голямо значение дали една класа е от Eilzug или от Personenzug (Schnellzug, D-Zug, FD-Zug) - комфортът и изпълнението в купето е различно.

След това в ДБ изчезва и трета класа - май беше в 1956. 1-ва и 2-ра класа стават 1-ва, трета става втора.

А за локомотивите с гърмящите вагончета - BR64 (защото и аз имам такъв), BR24, виждал съм и снимки с BR86, както и от старите модели. След това започват и с дизели - V20 и V36 (заради тях се преработват с печки), в по-ново време с V60 и V65. BR74 се връзва по-скоро с купейни дву и триосни вагони.

След като има снимки на BR01 с товарен влак - всичко може.

TANO:
Жоро, я като си толко светнат, кажи каква машина е това и за какъв влак?
http://media.snimka.bg/s1/5865/037973931-big.jpg?r=0

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия