Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
mitko0888:
--- Цитат на: gzo link=topic=268.msg110021#msg110021 date=1514543365 ---Не зная как се правят тези сметки, но е жив факт, че от как има Т-72 в БНА до ден днешен се ползват само на 4-осни платформи. Mасата му е около 40 тона, което май идва да е следно по 10т на к/ос. Не виждам проблем ?!
Не се сещам точно как се водят платформите, но беше с дъгъг индекс. Нещо от рода на Smmps :mda:
--- Край на цитат ---
Ей сега ще ти кажа как се правят сметките, сигурно ще е по-дъллго, ама щом не е ясно:
Взимаш един четириосен вагон - платформа:
На буквата С - (20 тона на ос) има написано 57.0t, т.е. вагонът празен тежи 23 тона, товарът - 57 тона, 23+57 = 80, 80 / 4 прави 20 тона на ос
На буква А пише (я да го сметна: 16 тона на ос - буква А по 4 оси прави 64 тона макс маса на вагона. 64 - 23 тона тара прави 41 тона). На снимката си е естествено 41 тона.
Ако беше 15 тона на ос: 4 * 15 = 60 (макс. маса). 60 - 23 = 37 тона товар.
Около и малко под 40 тона е масата на празен Т72. От версиите Б и М, с допълнителната реактивна защита отива малко повечко - до 44. Румънското производство е 50 тона снаражен.
И затова написах че Т72 в ГДР (около 40-42 тона празни в тяхната модификация) надвишава 37 - 40 тона, които могат да се возят от платформа със собствена маса 23 тона и натоварване 15-16 т/ос.
(42 + 23) / 4 = 16.25
А в БНА тези (40 (42) тона +23) / 4 са доста по малко от разрешеното натоварване в нашата мрежа, и естествено се возят на четириосни платформи.
ПС: Smmps има тара 20 тона и носи до 60 тона товар
gzo:
Мерси, значи всичко е ясно :ok:
Ще ми се обаче тези няколко поста да идат в онази тема за ешелоните, че знае ли се след някой друг ден кой пак ще го захапят същите мухи.
Petko Ivanov:
--- Цитат на: mitko0888 link=topic=268.msg110015#msg110015 date=1514538609 ---Сигурно има някой изостанал 6 осен вегон на БДЖ.
Ако говорим за БГ, а не за БДЖ, редовни товарни влакове с 6-осни вагони за насипни товари със сигурност има (поне имаше преди година - две). Не си спомням в момента на кой оператор, какво и къде возеха. Като срещна снимки ще пусна. От НКЖИ все се сърдеха че им разбива пътя.
--- Край на цитат ---
"ДБ Шенкер" използва 6 осни товарни вагони за концентратите от Челопеч до Бургас и от Бургас до Пирдоп
pach:
--- Цитат на: gzo link=topic=268.msg110036#msg110036 date=1514555216 ---Мерси, значи всичко е ясно :ok:
Ще ми се обаче тези няколко поста да идат в онази тема за ешелоните, че знае ли се след някой друг ден кой пак ще го захапят същите мухи.
--- Край на цитат ---
Ако модераторите имат време
да прехвърлят тук,
на твойте съвети и уточнения в темата за ешелони,
от тази тема - всичко след пост N27 до края,
"Колекцията на Стефан Генчев в ТТ 1:120 - The Jackal",
както и всичко от пост N2403 до края от тази тема:
"Да попитам по-опитните и знаещи!?!"
всичко ще се събере по предназначение и двете други теми
ще си останат информационни по същество.
:hi:
KRAKOMOBILA:
Хронологично да отговоря.
Първо за 6 осните вагони в България - единствените на български собственик в движение 6 осни вагони са откритите на DB Cargo. Преди да ги купят DB Cargо си бяха собственост на завода в Пирдоп, а преди това на БДЖ. Въпросните 6 осни вагони са преправяни в България от 6 осни платформи Talbot. Такива платформи все още могат да се видят на гара Нова Загора, а някъде и ги бях снимал - те също са си били на БДЖ.
Иначе се случва да дойдат 6 осни платформи на PKP, DB или друг превозвач - обикновено натоварени с релси или военна техника.
П.П. Всичката военна техника в България в момента се вози на 4 осни платформи Smmps или Res.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия