Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 984115 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2460 -: 01 Февруари 2018, 18:11:29 »
Цитат на: gzo link=topic=268.msg110556#msg110556 date=1517408346
Уреда се поставя в дадено положение след това се засича нулата и чак тогава се замерва. Поне тъй ни учеха в школата за парашутисти радиотелеграфисти  ::)

Специално за gzo: Тези, които са те учили в школата, май не са чели библията, или не са разбрали какво пише:



pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12388
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2461 -: 01 Февруари 2018, 20:08:54 »
Мдааааа, малко поразмазахме нещата. ;D :pleasantry:

Това което показва Митко, е за стрелкова рамка с балансови тежести.

А май ставаше въпрос за нулиране на стрелката, когато
тя механично е свързана със спирална пружинка.
Тази пружинка (прилича на часовниковата от механичен часовник) се явява като допълнителна сила връщаща
стрелката в изходно положение, след прекратяване на
магнитното взаимодействие между рамковата бобина и
постоянния магнит след измерване.

И въобще балансирането на стрелковите уреди, както и нулирането им в състояние на покой никога не им спомогна
за повишаване на точността. Масовите стрелкови уреди
струва ми се че и сега са "самообявявани" за до/над 2,5% точност.

Това именно наложи въвеждането на цифровите уреди, въпреки
че аналоговите (стрелковите) се възприемат по-точно и по-бързо
визуално.
Но моето мнение е, че евтините китайски уреди не зависимо дали
са аналогови или цифрови, не трябва да се приемат при ползване
на сериозно. Тяхната "гарантирана" точност всъщност служи за общи цели или за индикаторни такива.

Когато трябва да се правят прости, но сигурни измервания, препоръчвам
да се ползват по-скъпите, но с гарантирана от известен производител точност уреди. Няма да изреждам такива производители...за да не правя реклама ...пък и защото не знам
такива (качествени известни марки) от Китай...за сега.

Накрая само ще допълня - все пак цифровите са по-точните,
защото принципа им на работа е коренно различен от аналоговите.
Или в краткост - там където свършва точността на аналоговите,
започва точността на цифровите!
 :hi:


ПП. Впрочем когато стрелковата бобина е свързана със спирална
пружинка, все още има значение, дали уреда работи във вертикално или хоризонтално положение. Даже май трябва да потърся съответния символ означаващ това на скАлата.

ПП. Говоря за масовите случай, а не за супер лабораторни и научни измервания.
« Последна редакция: 01 Февруари 2018, 20:12:50 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2462 -: 01 Февруари 2018, 22:41:21 »
pach, какви тежести ги измисли, какви пружинки ... Всички магн.електрически системи, които могат да работят не легнали, са такива.



ПС: Намерих си кадър с остатъците от моя китайски уред, работи чудесно :) Най-отгоре скалата е до 15 волта. По-долу е до 300 или 750 мА (чертичките с флумастера, другото не го гледам)

« Последна редакция: 01 Февруари 2018, 22:55:09 от mitko0888 »

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2463 -: 02 Февруари 2018, 10:51:26 »
Пичове много я заорахте  :prankster: просто няма смисъл.
За бързо установяване на волтажи и съпротивления ползвам един СССР-ски динозавър Ц-20. По-старата школа го знае до болка. Вървеше анблок с едни стартови комплекти, като този от снимката. Врвеше и отделно в една стиропорена кутия със заоблени ръбове. Да ползвам Ц-20 е все едно да ползвам стария FZ-1. Не че нямам пари за нова апаратура, но тази просто внася чар в хобито и ако тея стари кутии ги няма в работилницата някак си не ми е уютно. Повечето ще ме разберат.  :drinks: Ако ще и без пари да ми дадват от по-новите тези ще си ги ползвам до кат съм жив, а после ще ги оставя в завет за следващите поколения. Вярвам ще изкарат още 2-3 поколения поне  ;D

« Последна редакция: 02 Февруари 2018, 10:56:12 от gzo »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2464 -: 02 Февруари 2018, 11:13:17 »
Ц20 е добре познато, и изключително добро. Системата му е много хубава, няма копче което да се разваля... Поне на моя резисторите му бяха достатъчно точни - под 1%.

Стрелкови уред за влакчетата за сега ми е единственото, с което мога да определя дали всичките щанги на парен локомотив се движат свободно. Включвам го на амперметър, локомотивчето се движи с нормална скорост (при която въртенето на колелата и движението на щангите се вижда), и ако нещо не е наред стрелката се колебае на всеки оборот на колелата. Не ми трябва точност. Даже и ако някое зъбно колелце има проблем стрелката мърда на всеки оборот. А с цифров уред не става ...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12388
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2465 -: 02 Февруари 2018, 11:34:04 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=268.msg110567#msg110567 date=1517517681
pach, какви тежести ги измисли, какви пружинки ... Всички магн.електрически системи, които могат да работят не легнали, са такива.


Е да де, ама в публикуваната от теб по-горе страница, става
въпрос за първоначалното балансиране на самата стрелка,
на чийто две опашки има две миниатюрни тежести.
Та ти си публикувал метода за балансирането им заедно със
стрелката, а тук говорихме за първоначалното механично
нулиране на стрелката върху нулата от скалата, преди да почнем
измервания.


Тежестите на опашката на стрелката се виждат отлично и на скицата която си качил в следващия си пост.


А това са двата мой уреда които ползвам когато не мога да намеря къде са ми цифровите!!! Тези може и да са стари, но пък
винаги ( по навик) ги прибирам на едно и също място! :lol:
Само бананщекерите винаги не стигат на масата... :blush2:

Впрочем първият ми Ц-20 беше с объл корпус ( стария модел),
но ми го гръмнаха. Липсата на копче за обхватите е предимство,
но може и да е недостатък. Гръмнаха ми го при грешно свързване
към контакта ~220v ги включиха в грешното гнездо!
« Последна редакция: 02 Февруари 2018, 11:43:11 от pach »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1936
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 355
  • Рейтинг: 110
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2467 -: 08 Февруари 2018, 19:18:41 »
50.10 е била такава

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1540
  • Рейтинг: 386
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2468 -: 11 Февруари 2018, 13:16:07 »
Как е редно да се наричат хората, управляващи мотрисите в метрото? Ватмани? Машинисти? Или има друго название, което не ми е известно?

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 748
  • Рейтинг: 271
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2469 -: 11 Февруари 2018, 16:25:35 »
Цитат на: Mixy link=topic=268.msg110674#msg110674 date=1518347767
Как е редно да се наричат хората, управляващи мотрисите в метрото? Ватмани? Машинисти? Или има друго название, което не ми е известно?

Машинисти!

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2470 -: 11 Февруари 2018, 17:41:09 »
off - topic:

Има един лаф:
- Как наричат хората, които пазаруват в МОЛ-а?
- МОЛци!
 :drinks:

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1540
  • Рейтинг: 386
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2471 -: 22 Февруари 2018, 23:08:54 »
Каква е тази грозна цепка дето минава през цялата кабина на ICE 4?


toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4819
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2472 -: 23 Февруари 2018, 03:05:05 »
Цитат на: Mixy link=topic=268.msg110785#msg110785 date=1519333734
Каква е тази грозна цепка дето минава през цялата кабина на ICE 4?

(Image removed from quote.)
Сигурно кабината се вдига като на товарен самолет за по-едрички пътници  :lol: :yahoo:

Lokomotion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2473 -: 23 Февруари 2018, 12:43:50 »
И аз съм се чудел за причината за странната цепка зад кабината.Като разглеждах различни снимки в нета стигнах до заключението, че кабината се изработва от композитни материали за намаляне на теглото. Най-вероятно се изработва от външен доставчик и се доставя готова в завода за окончателно сглобяване с тялото на крайния вагон. Ето една снимка на процеса на сглобяване на тялото на вагона с кабината:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12388
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2474 -: 23 Февруари 2018, 13:48:35 »
Наклона на задният ръб идва не само от аеродинамиката,
а за това да има по-голяма площ на сглобявяния ръб
с останалата част от коша. Нищо не пречи да е и вертикален,
например по първото вертикално ребро на носещата конструкция,
но тогава ще има по-малка площ и съответно по-малка
устойчивост на огъване, усукване и т.н. на кабинния модул.
Предполагам, че така се и разпределя натиска от челния
въздушен поток обтичаш кабината и отклоняваш се в страни от
влака.
Пък и такъв ръб от страни, под наклон освен, че чисто визуално
подчертава аеродинамичната форма, прави ламинарния поток от завихрен въздух, да не действа едновременно по целия
жлеб. Тоест както казах в началото , тук все пак има не само аеродинамика, но и тя е от значение.

ПП. Не бих се учудил по този начин да се избягва и характерно
звуково свирене при жлеба от ламинарния поток.
« Последна редакция: 23 Февруари 2018, 13:51:48 от pach »