Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 763392 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2490 -: 01 Май 2018, 15:31:37 »
Също и по профила на покривите и още доста детайли.
Най-добре набързо да прочетеш, пдф към който даде линк
Стефан (чакъла) при представянето си на туристите река.
Там доста добре са изредени разликите между вагоните от
тип "В", "Y" и "Y/B70".

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2491 -: 01 Май 2018, 20:49:03 »
Глей ся как ще се самоцитирам  :lol: :blush2:

Цитат
В действителност това не са обозначения на типове вагони произвеждани от дадена фабрика, а обозначения на техническите изисквания на съответната организация ОСЖД или UIC. Съвсем накратко според UIC тип X и Z са за 26,4 метрови вагони, а тип Y за 24,5 м. От друга страна според ОСЖД тип А е за 26,4 м., а тип Б за 24,5 м. В този смисъл има различни видове вагони, произведени от различни фабрики в различни държави, като всичките отговарят на даден тип, макар и да имат съществени различия в много отношения.
В ГДР през периода 1962-1964 г. се произвеждат вагони отговарящи на изискваниятана ОСЖД тип Б, пълната им класификация в Германия е: Einheitsreisezugwagen (OSShD Typ B). От 1965 г. вагоните са доразвити и приведени в голяма степен към изискванията на UIC туп Y и съответно са обозначени като: Einheitsreisezugwagen (UIC Typ Y). През 1969-1970 г. е проектиран поредният тип вагони с дължина 24,5 м., които отговарят още по-точно на изикванията на UIC, като имат някои съществени изменения спрямо предишните два типа, макар че продължават частично да отговарят и изискванията на ОСЖД тип Б. По тази причина са обозначени като: Standardreisezugwagen (Y/B70). В България са внасяни и от трите производствени разновидности, предимно първокласни, спални и кушети. Най-лесният начин да бъде определен даден вагон от коя разновидност е следният: OSShD Typ B - кошът е прав без скосявания при вратите, решетките за вентилацията са на покрива; UIC TypY - кошът е със скосявания при вратите, решетките за вентилацията са все още на покрива; Y/B70 - вагонът е със скосяване, решетката на вентилацията е от едната страна на коша, в средата под прозорците. Разбира се има и множество други разлики, които не са толкова забележими.

http://www.railwaypassion.com/?cid=10&NewsId=117

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2492 -: 28 Май 2018, 10:11:11 »
Цитат на: gregary link=topic=268.msg111216#msg111216 date=1522185768
Някой ползвал ли е услугите на INTERRAIL ?

 Оказа се, че цените в интеррайл са ориентировъчни.
Има ли някакви впечатления?
ЦЕНИ 2018
Това е европейска програма насочена изключително към
развитието на вижданията, мисленето и т.н на младите хора
 от Европейската общност.
Туризъм, впечатление и контакти.
Програмата е изключително и само за 18 годишни младежи и девойки.
 Предоставя нещо като специална кредитна карта със заредена
 сума в евро, благодарение на която, младите хора могат цяло
лято да пътуват безплатно в рамките на съюза.

Предварително се определят четири страни които да бъдат
посещавани. Тази година са Франция, Австрия, Германия и Полша
( не съм сигурен).

Фонда за 2018 година който е заделен по програмата е 12 млн.евро. Понеже е стартираща програма, ясно че няма да може
да стигне за всички желаещи, тази година  и ще се тегли томбола
между всички заявили ( от България май са вече над 8000!)
младежи и девойки, но само на 18 години.

В програмата по-млади не се допускат ( непълнолетни са)
както и по-големите ( 19 годишни!) защото се счита, че вече са
студенти, които участват в други стимулиращи програми.

Практически на изтеглилите късмета в томболата, ще получат
въпросната кредитна карта с която могат чрез влакове, да
 посетят и пообиколят изброените страни от Европа.

За догодина всички се надяват, след евентуалния успех п
на 2018,
програмата да обхване все повече младежи , като целта е до пет
години да е валидна за всеки на 18 години член на Европейския
съюз, като съответно и паричния фонд да нараства постепенно
до необходимото количество.

Не ми стана ясно с каква сума ще е заредена въпросната карта.
Валидна е само за влакове ( не и за друг вид транспорт),
а храната и хотелите си се поемат от младите хора
( хосписи и закусвални бол).

За повече подробности може да изгледате предаването от вчера
(неделя 27 май) от 12.30 часа по БНТ-1, със заглавие "#ЕВРОПА"
на  страницата на телевизията.
 :hi:
Интересно, че не е включена Албания  ( те влакове имат ли?)
но пък има и Турция!


pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2493 -: 08 Юли 2018, 19:15:54 »
Здравейте! Имам един въпрос свързан с мащаба H0e, който все повече започва да ми харесва. Ясно ми е, че H0e е теснолинеен на Н0 и е с междурелсие 9 мм., както N. Но все пак, съпоставими ли са изцяло размерите на моделите в Н0е с тези в N и удачно ли е да се използват в макети, които са в N?

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2494 -: 08 Юли 2018, 20:14:23 »
Между HOe и N няма съпоставка. В случая, сравняваш двата мащаба и не е удачно да се ползват в макет. Единственото " общо" е междурелсието (9 мм.), но траверсите в HOe са по-големи и с по-голямо разтояние... :drinks:

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2495 -: 08 Юли 2018, 23:24:20 »
Цитат на: gregary link=topic=268.msg112288#msg112288 date=1531070063
Единственото " общо" е междурелсието (9 мм.), но траверсите в HOe са по-големи и с по-голямо разтояние... :drinks:

Благодаря за отговора!  :hi: , а специално разстоянията между буферите и височината на самите модели подвижен състав съпоставими ли са ?

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2496 -: 09 Юли 2018, 06:58:24 »
Нали се сещаш , че едното е с умаляване 87 , а другото - със 160

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2497 -: 09 Юли 2018, 15:19:53 »
А да питам и аз нещо като по неопитен и незнаещ. Някой опитвал ли е да измие с вода дърво на НОХ или БУШ. И ако да - има ли файда от тая работа?
 

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2498 -: 09 Юли 2018, 15:51:35 »
Цитат на: Adrian link=topic=268.msg112291#msg112291 date=1531108704
Нали се сещаш , че едното е с умаляване 87 , а другото - със 160

Да, сещам се, но това междурелсие от 9 мм. ме обърква и ме кара да мисля, че габаритите на подвижния състав са съпоставими. Не мога да си представя напр. локомотив в мащаб H0 ( със всички следващи се габаритни размери) и всичко това на междурелсие 9 мм  :scratch_ones_head:
Може би моделите подвижен състав в H0e отговарят само на реални теснолинейни локомотиви/вагони и всичко това е свалено 87 пъти!? :scratch_ones_head:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2499 -: 09 Юли 2018, 16:11:24 »
Мисля , че точно проф. к.т.н TANO направи  тази хитрост : трасе с 9 мм междурелсие  ; когато търкаля N слага къщи и гари ( и всичко) в N ; когато търкаля теснолинейка в Н0 съответно сменя всичко останало в Н0 - явно си пропуснал защитата му  :drinks:

ето линк към този докторат
« Последна редакция: 09 Юли 2018, 16:16:42 от Adrian »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2500 -: 09 Юли 2018, 16:15:46 »
Цитат на: pavlinbg link=topic=268.msg112296#msg112296 date=1531140695
Да, сещам се, но това междурелсие от 9 мм. ме обърква и ме кара да мисля, че габаритите на подвижния състав са съпоставими. Не мога да си представя напр. локомотив в мащаб H0 ( със всички следващи се габаритни размери) и всичко това на междурелсие 9 мм  :scratch_ones_head:
Може би моделите подвижен състав в H0e отговарят само на реални теснолинейни локомотиви/вагони и всичко това е свалено 87 пъти!? :scratch_ones_head:

Именно:



Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2501 -: 02 Август 2018, 01:27:50 »
Не мога да открия каталожните номера на три вагона и моля за помощ. Вагоните са известните "Лангеншвалбахер", но в изпълнение DRG, на късния Schicht/Prefo, но преди Заксенмоделе! Т.е. 14242 на Заксенмоделе не е търсеният номер, 426/33, 426/35  и 426/37 също не са.
« Последна редакция: 02 Август 2018, 01:34:38 от Сaprycorn »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2502 -: 02 Август 2018, 09:06:38 »
Интересно въпросче но не знам какъв отговор очакваш, различен от това което си написал.
- Тези три вагона се появяват някъде около 1969-1970, само че в DR. С номерата, които си посочил. Има ги и във вариант без осветление.
- В края на 80-те (Perfection auch ..., 1989) един от тези вагони - BC4i-pr23, с номер 37, се появява като нов модел вече с DRG надписи и с нов номер 426/30, респ. 31 без осветление. Във версията DR си остават и трите вагона с номера 33, 35 и 37. С номер 32 май няма вагон.
- В каталога за 1990/91, който според мен е следващият по ред и последен за старото Пико, остава само един такъв вагон - същият този BC4i-pr23, с номер 426/37/1 и 426/38/1 без осветление, и двата в DRG. Т.е. 33-38 (DR) се спират, 30 и 31 (DRG) от предишната година стават 37/1 и 38/1.
По това време (от есента на 1990) се появява SaMo, но те от самото начало продават под шапката на Роко. Същият този вагон в каталога на Roco 95/96 е с номера, който ти си посочил - 14242, и е в DRG. Освен това този вагон го има и в DB III AB4i с номер 14327, има и DRIII B4i с номер 14245, поне до около 1995. За предишните 3 - 4 години, както и след това, спомените ми (файловете) липсват. Вагони със съседни номера от тези серии не са ми известни.

« Последна редакция: 02 Август 2018, 09:18:01 от mitko0888 »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2503 -: 02 Август 2018, 11:13:38 »
След 1990 година, се произвежда само един от трите вагона-този с една открита и една закрита платформа. Но явно преди това са произвеждани и трите разновидности във вариант DRG, точно техните номера търся! 33/1, 35/1 и 37/1  изглеждат правдоподобни, но кой знае. Може би в някой каталог между 1985 и 1990 година?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2504 -: 02 Август 2018, 12:28:28 »
Perfektion auch im Detail:



Трите са в DB III, този в DRG е само един и е с номер 30. Пише че е "нов", т.е. преди това не е правен в DRG.

Следващият каталог е 90/91 година. Там същият вагон 30 вече е 37/1. Вагонът с две закрити площадки и другия с две открити вече не се споменават. И това е до 1995/96. Дори и тогава вагонът е само този - смесен, с една закрита и една открита площадка, но с трите надписа, за които писах.

Ти виждал ли си някъде останалите два вагона в DRG?