Много мога да пиша за пиковската врътка, защото беше първото, с което исках да си карам влакчетата. Най-общо:
- Импулсите са 20 волта, което силно поврежда моторчетата, особено колекторите, и то на най-ценните малки локомотивчета с малки моторчета.
- Схемата и елементите са такива, че тези импулси веднага "клякат" и не могат да побутнат ротора, което трябва да се получи с НЧ ШИМ. В резултат тръгването на мотора, макар и с ШИМ, е много по-лошо от стабилизирано захранване, както и от добър FZ1.
- Бръмченето с тези 20 волта е не само неприятно, но и много вредно.
- "Защитата" е с един термистор, и се разчита на слабото захранване, което при късо кляка достатъчно за да не изгори докато термисторът загрее, като ключовият транзистор е за поне 5А, за да не изгори.
Ако го използваш с импулсно стабилизирано захранване, вместо с оригиналното трафче, естествено ще е по-различно.
Дори и тогава е абсолютно противопоказно за съвременни coreless мотори, тъй като дава около 160Hz (моят екземпляр) до около 80Hz според интернет).