Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 971988 пъти)

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #540 -: 28 Май 2011, 09:01:24 »
Малко рязко сменям темата, но искам и аз да попитам знаещите. В момента планирам и изграждам контактната мрежа на макета. Основното движение на влаковете се осъществява на две удвоени трасета и с цел икономии накупих доста от тези:
 
стълбове, тъй като цената така излиза почти двойно по-ниска за цялата дължина на правите участъци, отколкото ако ползвам единични, които са само в завоите засега. Обаче като се загледах по истинската КМ май такива двойни стълбове са подходящи само за гарови коловози, депа, трамвайни линии и т.н. Въпросът ми е дали е логично да ги ползвам  за високо скоростните участъци? Ако не е бих могъл да ги набутам по странични линии и да търся друго решение за основните коловози. Интересно ми е да разбера какво е вашето мнение.
КМ е бутафорна.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #541 -: 28 Май 2011, 11:19:14 »
Цитат на: liro4605 link=topic=312.msg60472#msg60472 date=1306561537
... На опашката на влака като се увеличи опресделено  има нещо което не е вагон.
   Серията на локомотива е 43р

По онова време такива влакове имаха отзад един зелен GABS, който не знам какво точно возеше - пощенски ли беше, багажен ли, или с доставки за военните ... не знам, но това на снимката наистина не е такъв вагон, на мен ми мяза малко на пеперуда ...

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5625
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #542 -: 28 Май 2011, 11:28:44 »
Цитат на: spiritt1974 link=topic=312.msg60473#msg60473 date=1306562484
Малко рязко сменям темата, но искам и аз да попитам знаещите. В момента планирам и изграждам контактната мрежа на макета. Основното движение на влаковете се осъществява на две удвоени трасета и с цел икономии накупих доста от тези:
http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/3/25853_b.jpg
стълбове, тъй като цената така излиза почти двойно по-ниска за цялата дължина на правите участъци, отколкото ако ползвам единични, които са само в завоите засега. Обаче като се загледах по истинската КМ май такива двойни стълбове са подходящи само за гарови коловози, депа, трамвайни линии и т.н. Въпросът ми е дали е логично да ги ползвам  за високо скоростните участъци? Ако не е бих могъл да ги набутам по странични линии и да търся друго решение за основните коловози. Интересно ми е да разбера какво е вашето мнение.
КМ е бутафорна.

Аз също си зададох този въпрос, когато започнах да купувам частите за електрификацията на макета. Проучих внимателно или по-точно поразгледах доста снимки и стигнах до извода, че такива стълбове се използват само по изключение в нашата жп мрежа. Може би причината за това е, че при евентуална катастрофа (дерейлиране), ако влакът помете такъв стълб, ще се прекъсне движението и по двата пътя, докато при класическото изпълнение на контактната мрежа със стълбове от двете страни на двойното трасе, това е по-малко вероятно. Знам ли! Тук някой спец по-добре да изкаже мнение. Във всеки случай на моя макет ще има такива стълбове единствено в депото и то само ако ссе окажат подходящи за там.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #543 -: 28 Май 2011, 11:45:11 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=312.msg60507#msg60507 date=1306570754
По онова време такива влакове имаха отзад един зелен GABS, който не знам какво точно возеше - пощенски ли беше, багажен ли, или с доставки за военните ... не знам, но това на снимката наистина не е такъв вагон, на мен ми мяза малко на пеперуда ...
Тези вагони се слагаха на пътнически влакове,а този е най-малко с категория бърз.В тях се превозваха покойници.Това на опашката дали не е с пантограф?

Такова окачване на КМ на откит път не се практикува с малки изключения в бивши гари където не е правено преустройство след закриването им.Имам една книжка по скоро учебник,ще видя да го изнамеря.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #544 -: 28 Май 2011, 11:52:51 »

Цитат
В тях се превозваха покойници.
 

КАКВО?????? :shout: :shout: :shout:
УЖАС!!!!! Добре че тогава не съм бил роден да се возя на такива влакове :swoon: :swoon: :swoon: :shout:.
Как така покойници ??? Влакове-катафалки?

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5625
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #545 -: 28 Май 2011, 12:07:31 »
Ето ти пример за използване на такова окачване (гледай в дясно над 06-цата):



Мястото е гара Подуене пътническа, източна гърловина, а стълбът е само един, повече няма.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12383
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #546 -: 28 Май 2011, 12:11:47 »
И този един стълб е малко съмнителен - на дясната му част липсва нещо ...и контактната мрежа "изчезва" след него май!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5625
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #547 -: 28 Май 2011, 12:27:32 »
Цитат на: pach link=topic=312.msg60516#msg60516 date=1306573907
И този един стълб е малко съмнителен - на дясната му част липсва нещо ...и контактната мрежа "изчезва" след него май!

В ред си е! Просто снимката е "куца", но по-добра не намерих. Там има двойка стрелки и връзка между двата пътя, и този стълб поддържа струната на път 1 и отклонението или струните на двата пътя... нещо такова.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12383
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #548 -: 28 Май 2011, 13:16:39 »
Явно само носещата струна, но отдолу няма носача за контактния проводник!
Ама то трябва на живо да се гледа, щото явно снимката е правена за шестицата, а не за стълба! ;D

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #549 -: 28 Май 2011, 13:30:51 »
На спирка Верила май май беше останала така мрежата :scratch_ones_head:.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5625
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #550 -: 28 Май 2011, 13:45:59 »
Ето още:







« Последна редакция: 28 Май 2011, 14:08:13 от Vlado »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1711
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #551 -: 28 Май 2011, 14:11:19 »
Точно от този тип са си стълбовете и до ден днешен на гарата в Бургас. В София голяма част от трамвайните релси са също направени по този начин с такива стълбове.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #552 -: 28 Май 2011, 14:22:27 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=312.msg60467#msg60467 date=1306545259
... котелът на 58.28 много прилича на този на 01 (DRG), но само външно, в действителност е с около 200 мм по-тънък. Тендерът прилича по форма на този на серия 38, но пък на дължина е по-близък до серия 17 и 39.

И както обикновено се случва с БДЖ локомотивите, въпреки че този е по-скоро TCDD, за да се направи такъв лок, трябва да се разтурят няколко други, примерно:

- от BR 45 на Liliput се взима рамата
- от BR 01 на Roco се взима котелът
- от 2 тендера на Fleischman BR 38 + BR 39 се прави един
- ... и като се сложи труда, загубеното време и накрая се тегли чертата, сметката излиза като за 2 Микро-Метакита, а ние получаваме само един със ... съмнителни параметри и приблизителни прилики ...

Рано или късно тоя лок ще бъде призведен от Roco, не за друго, а защото е експлоатиран в Германия макар и за кратко, покрай което естествено ще намажат и балканските фенове в администрации TCDD и БДЖ.


                                     TCDD 56 094


                                  TCDD 56 096


                             58 2802 DRG  ->  БДЖ 12.13


                               БДЖ 12.09 ex 58 2803 DRG

Има думата   ...       Roco, ROCO, ROOCOOOO   ... ...
« Последна редакция: 28 Май 2011, 14:28:23 от CaLLlo »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1711
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #553 -: 28 Май 2011, 14:32:22 »
Че 58.30 "Guetzold" http://www.guetzold.de/ го произвеждат или поне до 2012 год. трябва да е готов както в H0 1:87, така и в TT 1:120.
H0 1:87:


TT 1:120:
« Последна редакция: 28 Май 2011, 14:35:35 от TheJackal »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #554 -: 28 Май 2011, 14:37:53 »
Да ама БДЖ 12 не е 58.30, а е 58.28.