Подвеждането идва от близките подсерии:
58.28 и
58.30
с 2 думи - нямат нищо общо, просто са обединени по колоосна формула и по това че са товарни ... и някак са се паднали един след друг във времето.
58.30 - Реко Фриц pr. G12 - 3-цилиндров, прозвеждан 20 и кусур години преди другия, реконструиран с нов котел и т.н. през 50-те в ГДР
58.28 - 2-цилиндров поръчка за Турция произведени 10 бр. през 1940, но заради развитието на войната не заминали нататък, а останали в Германия и започнали да се експлоатират като местна серия 58.28. След само няколко месеца експлоатация, БДЖ ги купува по принуда, щото пропада Глобалната поръчка за БДЖ от 100 бр. машини. По-късно са купени още 7 броя нови.
Ако мислиш да правиш някак БДЖ 12, котела много ми прилича на BR 01, а тендера на BR 39 или по-точно на BR 38 - това не е проверено, говоря малко на едро, Ясен ще те осветли най-точно!