Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 971073 пъти)

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #525 -: 27 Май 2011, 11:16:39 »
Цитат на: Жоро link=topic=312.msg60267#msg60267 date=1306326616
Коле, питаш ли или ни изпитваш?
Имам съмнение това да е резултат от настъпилата свобода(1989 г.). След тая дата на много места, там където имаше  петолъчки, сърпове и чукове и подобни символи на властта, се изградиха най-невероятни съоръжения за прикриването им. От една страна е по-евтино, от това да се разбива мозайката и да се ремонтира, от друга - знае ли се, нещата може да се върнат :yes: Такова беше мисленето тогава.

То че няма да се върне - няма, но:
По волята на Падишаха, Великия Везир и Багдадския Халиф - да се махнат само чуковете, сърпа да се преработи на полумесец, петолъчката както може да се досетите - да остане!

Аллах Акбар!

 :on_the_quiet:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12382
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #526 -: 27 Май 2011, 11:56:11 »
 :download: O0 :focus: :focus: :focus: :girl_werewolf: :skull: :comando:

Те,о,ист такъв,,,,

evrokoma

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #527 -: 27 Май 2011, 20:39:23 »
Бихте ли ми казали каква е разликата между БДЖ 12серия и този хубавец http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/G%C3%BCtzold/16-4-003002-65777-0-0-0-0-4-2-0-gatt-de-p-0/ein_produkt.html#gallerie  :hi:

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #528 -: 27 Май 2011, 21:27:06 »
По добре питай за приликите.  :lol: :lol: ;D
Тендера е различен,нашите са от подсерия 58 -28,този е 58-30.Българските са Цвилинг,този е Дрилинг.Има и други разлики,но това на първо четене



пп То само серията е обща 58-подсериите са различни  на н та степен.Нека и спецовете се произнесат
« Последна редакция: 27 Май 2011, 21:29:24 от refil »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #529 -: 27 Май 2011, 21:55:47 »
Подвеждането идва от близките подсерии:

58.28 и
58.30

с 2 думи - нямат нищо общо, просто са обединени по колоосна формула и по това че са товарни ... и някак са се паднали един след друг във времето.

58.30 - Реко Фриц pr. G12 - 3-цилиндров, прозвеждан 20 и кусур години преди другия, реконструиран с нов котел и т.н. през 50-те в ГДР

58.28 - 2-цилиндров поръчка за Турция произведени 10 бр. през 1940, но заради развитието на войната не заминали нататък, а останали в Германия и започнали да се експлоатират като местна серия 58.28. След само няколко месеца експлоатация, БДЖ ги купува по принуда, щото пропада Глобалната поръчка за БДЖ от 100 бр. машини. По-късно са купени още 7 броя нови.

Ако мислиш да правиш някак БДЖ 12, котела много ми прилича на BR 01, а тендера на BR 39 или по-точно на BR 38 - това не е проверено, говоря малко на едро, Ясен ще те осветли най-точно!

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #530 -: 27 Май 2011, 22:13:30 »
И аз имам въпрос :yes:.Става въпрос за една стара снимка.

http://railwaymodeling.com/photogallery/authors/vtodorov/vtodorov12.
От коя година е снимката :scratch_ones_head:.Вижда се едното трасе е ново.А и до линията има макари с кабели.Сещам се за едно-това е скоро след удвояването на трасето София-Пловдив а макарите са от електрифицирането на втория път(новия).Дали съм прав не знам :agree: но ме интересува годината която е правена снимката :yes:.


CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #531 -: 27 Май 2011, 22:30:07 »
в линка е изтървано разширението jpg:

http://railwaymodeling.com/photogallery/authors/vtodorov/vtodorov12.jpg

Опитвам са да позная: снимката е правена в средата на '80-те години!
« Последна редакция: 27 Май 2011, 22:33:36 от CaLLlo »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #532 -: 27 Май 2011, 22:36:05 »
И двата пътя са стари. "Новия" е най-много пресяван, но си е стар. Също и контактната мрежа е стара, а макарите са най-вероятно за електропровода в съседство.
Снимката е от преди 1985, защото липсват фидерите за захранване на автоблокировката.

evrokoma

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #533 -: 27 Май 2011, 22:48:29 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=312.msg60453#msg60453 date=1306522547
Подвеждането идва от близките подсерии:

58.28 и
58.30

с 2 думи - нямат нищо общо, просто са обединени по колоосна формула и по това че са товарни ... и някак са се паднали един след друг във времето.

58.30 - Реко Фриц pr. G12 - 3-цилиндров, прозвеждан 20 и кусур години преди другия, реконструиран с нов котел и т.н. през 50-те в ГДР

58.28 - 2-цилиндров поръчка за Турция произведени 10 бр. през 1940, но заради развитието на войната не заминали нататък, а останали в Германия и започнали да се експлоатират като местна серия 58.28. След само няколко месеца експлоатация, БДЖ ги купува по принуда, щото пропада Глобалната поръчка за БДЖ от 100 бр. машини. По-късно са купени още 7 броя нови.

Ако мислиш да правиш някак БДЖ 12, котела много ми прилича на BR 01, а тендера на BR 39 или по-точно на BR 38 - това не е проверено, говоря малко на едро, Ясен ще те осветли най-точно!
:hi: за отговорите попитах понеже ми стана интересно по какво се различават понеже аз на пръв поглед не открих ралики във външният вид ама нали съм лаик няма и да ги видя
още веднъж благодаря :hi: :drinks:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #534 -: 27 Май 2011, 23:09:59 »
http://railwaymodeling.com/photogallery/authors/vtodorov/vtodorov12.
Що ми се струва че на опашката пак има локомотив?!?!?! Ако има годината ще се изясни понеже това непросъществува дълги години(на опашка на пв да се прикача лок за трасе).

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #535 -: 27 Май 2011, 23:14:40 »
Аз не виждам да има... а това, че не може локомотив на опашката на пътнишки влак е наша малоумна измишльотина.  :)

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #536 -: 27 Май 2011, 23:46:11 »
Вече може!

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #537 -: 28 Май 2011, 04:14:19 »
Цитат на: evrokoma link=topic=312.msg60461#msg60461 date=1306525709
Цитат на: CaLLlo link=topic=312.msg60453#msg60453 date=1306522547
Подвеждането идва от близките подсерии:

58.28 и
58.30

с 2 думи - нямат нищо общо, просто са обединени по колоосна формула и по това че са товарни ... и някак са се паднали един след друг във времето.

58.30 - Реко Фриц pr. G12 - 3-цилиндров, прозвеждан 20 и кусур години преди другия, реконструиран с нов котел и т.н. през 50-те в ГДР

58.28 - 2-цилиндров поръчка за Турция произведени 10 бр. през 1940, но заради развитието на войната не заминали нататък, а останали в Германия и започнали да се експлоатират като местна серия 58.28. След само няколко месеца експлоатация, БДЖ ги купува по принуда, щото пропада Глобалната поръчка за БДЖ от 100 бр. машини. По-късно са купени още 7 броя нови.

Ако мислиш да правиш някак БДЖ 12, котела много ми прилича на BR 01, а тендера на BR 39 или по-точно на BR 38 - това не е проверено, говоря малко на едро, Ясен ще те осветли най-точно!
:hi: за отговорите попитах понеже ми стана интересно по какво се различават понеже аз на пръв поглед не открих ралики във външният вид ама нали съм лаик няма и да ги видя
още веднъж благодаря :hi: :drinks:

Една от най-големите разлики между 58.28 и 58.30, е междуосието! При 58.28 (БДЖ серия 12) разтоянието между две съседни сцепни оси е 1900 мм - най-голямото междуосие за локомотиви с 5 цсепни колооси. Такова междуосие се среща само при серия 10 в България и серия 45 в Германия. При 58.30 (както и при 58.10-21) междуосието е едва 1500 мм - най-събраният екипаж за локомотиви с 5 двигателни колооси!



Както Сашо писа, котелът на 58.28 много прилича на този на 01 (DRG), но само външно, в действителност е с около 200 мм по-тънък. Тендерът прилича по форма на този на серия 38, но пък на дължина е по-близък до серия 17 и 39.



fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #538 -: 28 Май 2011, 08:05:38 »
Цитат на: bdz43r link=topic=312.msg60459#msg60459 date=1306524965
Снимката е от преди 1985, защото липсват ФИДЕРИТЕ за захранване на автоблокировката.

 
ФИДЕРИ ?!!  :blink: Яде ли се или се пие??? :sarcastic:  :resent: Какво е това?

П.П.
На опашката на влака наистина като че ли има локомотив ама не се вижда добре опашката на тооооолкова дълъг влак :). И коя серия е локомотива отпред :scratch_ones_head: :yes:.


« Последна редакция: 28 Май 2011, 08:12:23 от fpk1999 »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #539 -: 28 Май 2011, 08:45:37 »
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/misc/track/BDZZ_0000000259289288.jpg
Тошко има предвид кабела който върви успоредно с контактната мрежа в страни.Служи за захранване на съоръженията на ОИ.
 На опашката на влака като се увеличи опресделено  има нещо което не е вагон.
   Серията на локомотива е 43р