Бих искал да кажжа няколко думи на въпроса на Филип. Още през 19 век се появява механична централизация,където по механичен път има зависимост между положението на стрелките и семафорите. И стрелките и семафорите се задвижват с ръчази,от където силата се предава към стрелките и семафорите по телени въжета върху ролки. Всяка стрелка има два ръчага. С единия стрелката се обръща,а с другия се заключва. До 2001 година гара Радомир имаше такава централизация на стрелките страна Дупница.Още в началото на 50-години все още е имало семафори,които дори не са имали електрическо осветление. Работа на стрелочника е привечер да отиде до предупредителния и входния семафор,да се качи на семафора и да запали газената лампа във фенера.Разбира се,газени лампи е имало и на фенерите на стрелките. Романтика !