Не знам дали има точен отговор. В една английска книжка, доста историческа, тези части от нея са свободни в книгите на гугъл, се казва изрично че точно за този тип стрелки няма достоверна информация кога и къде са използвани за първи път и кой ги е измислил. Има подробни данни за другите стрелки, за разни кръстовини с превключване, за задвижващи и заключващите механизми на английските стрелки, но не и за самите английски стрелки.
На разни места се споменава, че са в експлоатация някъде "от 80-те". Като че ли в една от книжките на EJ има схема на гара (не беше в Прусия, мисла че беше в Са) от 1879 с такива стрелки. Пак някъде се твърди, че първоначално са били с един задвижващ механизъм с две положения - Х и =, така както са старите стрелки на Пико, флм, Меркл и др. Сега такова задвижване има по някои теснолинейки. А пък на старите снимки се вижда че са с по 4 фенера - указателя - абсолютно еднакви, все едно са 4 стрелки - всеки показва право от тясната страна, стрелка и кръг от широката страна на фенера. Един указател в средата се появява доста по-късно. От 90-ге години има писани правила да се използва 1:9 като основна Х стрелка в Прусия (освен нея има чертежи и с други ъгли), а на всички чертежи от това десетилетие задвижването си е както и сега.
Стрелките с външни езици, които не те интересуват, са въведени през 1918 г. в Цюрих.