Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 927806 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3165 -: 21 Януари 2025, 09:16:54 »
Като е заключена в положение,
да не е "път свободен",
за идващият към нея влак!

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1354
  • Рейтинг: 211
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3166 -: 23 Януари 2025, 23:36:51 »
Тия пишат предимно глупости и преписват един от друг. Вагоноизхвъргачимат е предназначена да охранява разни глухи коловози и промишлени клонове. Ако има случайно "изпуснат" подвижен състав, то тя би го спряла чрез дирейлиране, случайно  да не попадне на главен коловоз или в гаров район. Ако няма маневрена дейност в клона,  изхвъргачката е заключена и дежурният ръководител движение отговаря за положението и. Така че и да имаше такава, тя щеше да е отворена в този случай. Изход с образец от гарата се дава, когато осигурителната техника не работи. Машинистите са абсолютно виновни, както и дежурният ръководител движение. Не трябвало да се съгласяват да тръгнат. Ако бяха извършили маневра на коловоз със свето"Ф"ор, нямаше как да им бъде даден "изход", след като има друг влак в междугарието. Жалко за загиналите и ранени хора.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3167 -: 24 Януари 2025, 00:21:25 »
Вагоноизхвъргачка няма, защото има охранна стрелка и тя върши същата, че и по-добра работа. Естествено, маневрата не е излязла от клона самоволно, така че маршрутът ѝ е бил подготвен и нищо и никъде не е щяло да дерайлира.
След такъв случай е обичайно всякакви "експерти" да се изказват, но мен повече ме притеснява, че сред тях има и такива, които трябва наистина да са експерти по задължение, а приказват тотални глупости. Не е чудно, че железницата е пълна каша, защото точно от тези хора се очаква да я сложат в ред, а те очевидно нямат никаква идея как функционира.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3168 -: 31 Януари 2025, 14:48:36 »



toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3169 -: 04 Февруари 2025, 18:54:22 »
Състоянието на локомотивите на ПИМК от близо:
https://www.youtube.com/watch?v=Jzecg4S8YwI

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 333
  • Рейтинг: 244
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3170 -: 05 Февруари 2025, 04:20:16 »
Защо ли рамата на седмака се е скъсала и от двете страни на същото място? Може би е била снаждана в миналото след друга подобна случка?


Иван

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3171 -: 05 Февруари 2025, 08:53:10 »
07 може да имат внушителен външен вид, но всъщност рамите им са много слаби и се сгъват и при по-безобидни удари. Обикновено са толкова деформирани, че се бракуват, затова изключвам този да е имал предишни сериозни премеждия.
В случая, основната част от енергията на сблъсъка е поета от локомотивите на БДЖ. Ако те не бяха се качили един върху друг, този 07 щеше да е много по-смачкан.

Смартронът обаче се доказа като най-безопасен за обитателите си, въпреки че ударът вероятно е около или дори над границите, за които е предвиден.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3172 -: 05 Февруари 2025, 10:10:41 »
Цитат на: bdz43r link=topic=268.msg125598#msg125598 date=1738738390
07 може да имат внушителен външен вид, но всъщност рамите им са много слаби и се сгъват и при по-безобидни удари. Обикновено са толкова деформирани, че се бракуват, затова изключвам този да е имал предишни сериозни премеждия.
В случая, основната част от енергията на сблъсъка е поета от локомотивите на БДЖ. Ако те не бяха се качили един върху друг, този 07 щеше да е много по-смачкан.

Смартронът обаче се доказа като най-безопасен за обитателите си, въпреки че ударът вероятно е около или дори над границите, за които е предвиден.

Новото си е ново! Ще му сменят кабините и буферните греди и ще е като нов!

Filip Andonov

  • Trade Count: (3)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 142
  • Рейтинг: 65
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3173 -: 05 Февруари 2025, 12:43:12 »
При положение че има загинали хора, на кой му пука за ламарините защо са се огънали и дали са нови. Цинично е. Някой не се е прибрал при семейството си, деца няма да видят бащите си никога повече...

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3174 -: 05 Февруари 2025, 14:55:50 »
Цитат на: Filip Andonov link=topic=268.msg125600#msg125600 date=1738752192
При положение че има загинали хора, на кой му пука за ламарините защо са се огънали и дали са нови. Цинично е. Някой не се е прибрал при семейството си, деца няма да видят бащите си никога повече...
 
 Всъщност трябва да ни пука. Железницата е място, където не можеш да се учиш от грешките си, защото можеш да загинеш. За това се учиш от грешките на другите и такива произшествия трябва да се гледат от всяка страна - техническа, човешка и тнт. В този ред на мисли е важно да се разглеждат и щетите по техниката с оглед безопасността на работещите с нея.

 И четирите локомотива са бракувани, Смартрона си е свършил работата и е спасил машинистите в него, но вече е негоден за възстановяване.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3175 -: 16 Февруари 2025, 19:54:22 »
Иман въпрос относно VBox7 ! Отдавна не го бях посещавал,но от около 2-3 години реших да качвам отново в моя канал във VBox7. Забелязах след време, че нямам никакви гледания на новите клипове. На скоро пак ми писаха,че видеоклиповете ми са недостъпни, пък аз си ги гледах без проблем. Позаинтересувах се, оказва се че админите са променили нещо, трябва да се получава някаква значка за да са клиповете достъпни иначе само аз мога да си ги гледам.Колкото и да четох, нищо не разбрах какво да правя, писах им много пъти, не ми отговарят.
Има ли ли сте такъв проблем с поредната българска простотия от VBox7 ?

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Рейтинг: 165
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3176 -: 16 Февруари 2025, 20:40:18 »
Някой може ли да обясни този локомотив
https://www.facebook.com/groups/ElectronicParts/permalink/2654474624741856/

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3177 -: 16 Февруари 2025, 22:35:27 »
Това е електрически локомотив. В наподобяващия парен котел цилиндър има трансформатор, синхронен двигател и два постояннотокови генератора, които захранват постояннотокови тягови двигатели. Има и възбудителен генератор, който служи и за първоначално развъртане до синхронни обороти.
Не особено сполучлив ранен опит за вграждане на токоизправител в локомотив за променлив ток, за да се захранят двигателите с постоянен ток.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3178 -: 17 Февруари 2025, 10:31:50 »
Цитат на: toniemi link=topic=268.msg125610#msg125610 date=1739728462
Иман въпрос относно VBox7 ! Отдавна не го бях посещавал,но от около 2-3 години реших да качвам отново в моя канал във VBox7. Забелязах след време, че нямам никакви гледания на новите клипове. На скоро пак ми писаха,че видеоклиповете ми са недостъпни, пък аз си ги гледах без проблем. Позаинтересувах се, оказва се че админите са променили нещо, трябва да се получава някаква значка за да са клиповете достъпни иначе само аз мога да си ги гледам.Колкото и да четох, нищо не разбрах какво да правя, писах им много пъти, не ми отговарят.
Има ли ли сте такъв проблем с поредната българска простотия от VBox7 ?

VBox7 отдавна вече е затворен за частни потребители. Ползвай YouTube. Vimeo или друга подобна услуга за споделяне на видео.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3179 -: 17 Февруари 2025, 11:13:08 »
Цитат на: Old Boris link=topic=268.msg125611#msg125611 date=1739731218
Някой може ли да обясни този локомотив
https://www.facebook.com/groups/ElectronicParts/permalink/2654474624741856/

Какво ли не са правили хората ...
Трансформаторът сваля 15 kV до 600 волта, които се регулират във вторичната намотка на трансформатора. След това се подават на phasenumformer - фазов преобразувател - умформер са две електрически машини в едно (а не както пише в бг уикипедия), в случая в една машина има еднофазен синхронен двигател и трифазен генератор. Трифазното напрежение се подава на двата frequenzwandler - честотен преобразувател - трифазен мотор с постояннотоков генератор в ротора. Тези два умформера са механически свързани с вал, който минава през кух вал във фазовия преобразувател. Накрая това DC напрежение се подава на постояннотокови тягови двигатели.