Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 969784 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #210 -: 22 Декември 2009, 12:35:59 »
.
« Последна редакция: 21 Януари 2010, 17:00:04 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #211 -: 24 Февруари 2010, 14:24:12 »
Това нещо може ли някой да ми го разясни?
гара, коловози и и сигнализация...


bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #212 -: 24 Февруари 2010, 14:53:34 »
Това е междугарие.
Отляво - предупредителен светофор по обикновената сигнализация, даващ показание "следващия затворен". На 1000 м след него има входен светофор на гара, който свети червено. Пред предупредителния светофор трябва да има три бели указателя с наклонени черти, които обаче не се виждат, явно липсват, което е нарушение. На стълба на светофора се вижда кръгла табела - предсигнал за временно намаление. Табелата за начало на намалението е на 1000 м след предсигнала, вероятно е закачена на входния светофор. Временното намаление е с продължителност до 8 часа, дължина до 1000 м и се преминава с до 25 км/ч. Табелата е стара, явно снимката е правена преди 09.09.2009 г. От тогава тази табела е жълта с червено по края.
Отдясно - предпрелезен светофор с три предсветофорни указателя. Светофорът мига с бяла светлина, когато автоматичният прелез (на 1000 м след светофора) е изправен и редовно задействан. Ако не мига, скоростта трябва да се намали до 15 км/ч на прелеза, като се следи за препятсвие. В случая светофорът не свети, защото влакът на снимката вече е минал прелеза и го е нормализирал.
« Последна редакция: 24 Февруари 2010, 14:55:06 от bdz43r »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #213 -: 24 Февруари 2010, 15:00:16 »
Хиляди благодарности!!!
 :hi: :hi: :hi: ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #214 -: 26 Февруари 2010, 08:43:33 »
Възникна спор - какъв е този вагон???





















Цитат
4-осен вагон хопер с руски талиги тип Faccpp
Hlavní technické údaje
Délka přes nárazníky 11190 mm Rychlost (ložený/prázdný) 65/65 km/h Ložná hmotnost 58 t
Výška 3196 mm Váha 21600 kg Ložná šířka — mm
Šířka 3114 mm Ložný objem 38.0 m3 Ložná délka — mm
Délka skříně 9950 mm Ložná plocha — m2

Podvozek, pojezd:
Typ 2XTa (konstrukce Diamond) Vzdálenost otočných čepů 6650 mm
Vzor dvojkolí obručová Rozvor podvozku 1850 mm
Vzor ložisek — Průměr dvojkolí 960 mm
Spodek, skříň, táhlové a narážecí ústrojí, podlaha:
Spodek svařovaný páteřový rám z válcovaných a tvarovaných ocelových profilů
Podélníky profil U 300 E, U 240 E
Čelníky svařen z plechů tl.10 mm, profil L410 x 150 mm
Skříň svařovaná z válcovaných, lisovaných profilů a plechů
Táhlové ústrojí neprůběžné 850 kN, vypružení 30 kJ
Narážecí ústrojí trubkové nárazníky, 30 kJ
Podlaha ocelová s výsypkou, vnitřní a vnější klapky
Brzda:
Brzda DAKO DK-G
rozvaděč CV1-D14,
stavěč zdrží SZ10
brzd.válec 14"
samočinný odbrzďovač OS1
jednostranné obrždění jednoduchými zdržemi z vnitřní strany podvozku 2XTa
Ruční brzda vřetenová ovládaná klikou z plošiny vozu
Zvláštní výbava, použití vozu:
Zvláštní výbava Vůz je vybaven zařízením pro řízené vysypávání nákladu a rozhrnování při pomalé jízdě vozu. Výsypka vozu, umístěná na páteři rámu umožňuje řízené vysypávání substrátu klapkami:
- vnější klapky umožňují dávkování za hlavy kolejnice do vnějšího prostoru železničního svršku
- vnitřní klapky umožňují dávkování do prostoru mezi kolejnice
Ovládání klapek je pneumatické válci a pákovým převodem, klapky jsou v přepravní poloze zajištěny aretací, pod výsypkou se nachází rám dávkovače, jehož zvedáním a spouštěním se reguluje rozhrnování substrátu při pomalé jízdě vozu, rám je ovládán pneumaticky válci, rozsah regulace výšky:
- přepravní poloha 300 mm nad temenem kolejnice

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #215 -: 26 Февруари 2010, 09:05:26 »
Ако не се лъжа, е хопер за баластиране. Ръси чакъла върху новите релси, след него върви машината за нивелиране и изравняване на трасето... Някакви такива стари спомени имам...  :pardon:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #216 -: 04 Март 2010, 15:51:01 »
Търся две библиотеки за WINTRACK-а.
Старата релсова система на Пико (НО) и старата релсова система на Берлинер-ТТ-Баанен.(ТТ)
Тоест  за техните стари "П" профил системи от релси.
Или поне от къде мога да ги дръпна?

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #217 -: 04 Март 2010, 16:08:23 »
Цитат на: pach link=topic=312.msg37433#msg37433 date=1267710661
Търся две библиотеки за WINTRACK-а.
Старата релсова система на Пико (НО) и старата релсова система на Берлинер-ТТ-Баанен.(ТТ)
Тоест  за техните стари "П" профил системи от релси.
Или поне от къде мога да ги дръпна?

Едва ли могат да се намерят. Не че съм търсил, но предполагам. Съветът ми е да си моделираш елементите сам. Wintrack има такава функция - Create Track. А и не е чак толкова сложно. Пробвай, щото според мен ще загубиш повече време в търсене, отколкото ако си ги направиш сам.
 :) :)

vlado1

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (6)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 256
  • Рейтинг: 25
  • TT - III,IV еп. DR - АЕЦ/БСлатина/София
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #218 -: 04 Март 2010, 16:15:43 »
Цитат на: staff123 link=topic=312.msg37436#msg37436 date=1267711703
Цитат на: pach link=topic=312.msg37433#msg37433 date=1267710661
Търся две библиотеки за WINTRACK-а.
Старата релсова система на Пико (НО) и старата релсова система на Берлинер-ТТ-Баанен.(ТТ)
Тоест  за техните стари "П" профил системи от релси.
Или поне от къде мога да ги дръпна?

Едва ли могат да се намерят. Не че съм търсил, но предполагам. Съветът ми е да си моделираш елементите сам. Wintrack има такава функция - Create Track. А и не е чак толкова сложно. Пробвай, щото според мен ще загубиш повече време в търсене, отколкото ако си ги направиш сам.
 :) :)

За BTTB си ги има. Водят се Tillig Standard Track. Новите се водят Tillig/PILZ Modell Track

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #219 -: 04 Март 2010, 16:26:13 »
Само дето аз имам някой библиотеки и то само в НО.
Значи на Пико старата система в НО.
На БТТБ пък старата система в ТТ.
Това нямам (щото пък точно то ми трябва мамка му...)
Тоест дето ти ми казваш ги нямам при мен... :dirol:

Грешкааааааа, намерих си тези за ТТ... :blush2: тъй като съм инсталирал четири версии на WINTRACK-а абсолютно самостоятелно, сега прехвърлям от една в друга библиотеките и макросите... :blink:
Остава някъде да намеря на Пико...
« Последна редакция: 04 Март 2010, 16:28:58 от pach »

vlado1

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (6)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 256
  • Рейтинг: 25
  • TT - III,IV еп. DR - АЕЦ/БСлатина/София
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #220 -: 04 Март 2010, 18:30:43 »
Аз имам английската версия (8.0.4) от maters-tb. Идват си заедно с нея. За HO не съм гледал.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #221 -: 30 Април 2010, 11:44:10 »
   Да попитам по опитните и знаещите!?!
Различните фирми правят различни дължини пътнически вагони:Fleischmann - 282mm;Trix - 282mm;Piko - 264mm /1:100;Roco - 303mm /1:87,264mm/1:100,спалните -289mm,282mm,283mm/1:93,5.Получават се 5,6 различни размера.
 Сигурно и в 1:1 има такива различни размера,или фирмите ги правят по-къси за да взимат по-малки радиуси или ....незнам!?! :scratch_ones_head:
Става въпрос за епохи 4 и 5 (мойте) :yes:
« Последна редакция: 30 Април 2010, 11:49:48 от gregary »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #222 -: 30 Април 2010, 12:11:55 »
В случаите, когато вагона е 1:87, модела отговаря в мащаб с дължината на прототипа в 1:1. Има някакви допуски разбира се, но те са незначителни. Различните дължини на моделите идват от различните дължини на вагоните в 1:1 24, 26 метра и т.н.

Когато вагона е направен по дължина в мащаб 1:100, то тогава мащаба му не е верен и дължината му е съвсем друга. Производителите това нещо го отбелязват обаче. Основната полза е, че повече на брой вагони се събират на по-къси коловози.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #223 -: 15 Май 2010, 15:55:39 »
Издирвам снимки на три (за сега  :spiteful:) български локомотива от серия 06.
По-специално на 06-33; 06-89 и 06-94. Както и всякакви данни за тях.
Също ако някой има списание "Der ModellEisenbahner" брой 9/1977г. на хартиен или електронен носител, ще му бъда много благодарен да ми го предостави.
Ако е на хартиен - само за един/два дена за да го сканирам и връщам както хартията , така и в PDF-файл.
 :search: :search: :search:

« Последна редакция: 15 Май 2010, 15:57:29 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #224 -: 26 Май 2010, 14:32:52 »
За горния пост - никой ли няма поне една снимчица на тези машини?
Това са три от локомотивите теглели на българска територия експреса "TOUREX" ...
или с българското му име - "Турист експрес" от Лапциг до Варна.
Хайде потърсете каквато и да е информация за тези локомотиви:
06-33; 06-89 и 06-94 !!! :search: :search: :search:

А междувременно изникна още един въпрос към по знаещите и запознатите...

Това е пътната схема на известно наше железопътно трасе, пресичащо Стара планина от север на юг (в района преди гара Кръстец) и в непосредствена близост до връх Бъзовец (835м):



Така е според държавен вестник - бр.97 от 1920 г.
Чел съм Деянов (впрочем тази книга я издирвам да я купя - "Железопътната мрежа на България") по въпроса но нямам спомен , дали след като е била построена линията (знае се, че не е по първия проект за пуста далавера с парите :angry:) в този район е такава и до сега. И ако да - то кои са номерата на тунелите, името на реката и т.н.
Имам дължината и денивелацията , както и разстоянията , но дали това е сегашното положение на линията? :scratch_ones_head:

 Надявам се да се включат професионалистите като Тошко (Вальооооо кога най-сетне ще се включиш тук?) и всички които знаят нещо по-точно от мен по въпроса!?

Предварително благодаря! :hi: