Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 962337 пъти)

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1006 -: 09 Май 2012, 13:30:40 »
Поздравления за този, който се е занимавал да го напише, но точно "Стрелки и кръстовища" е 90% свободни съчинения.

Разделителните стрелки на трамваите се превключват или ръчно, или дистанционно по два начина. И в двата случая стрелката има пружинен фиксиращ механизъм, който притиска езиците съм раменните релси, за да не се самоотворят от вибрациите при преминаване на трамвая.
Ръчните стрелки се обръщат (отварят) с лост от водача на трамвая. Дистанционните се задвижват чрез соленоид (електромагнит), подобно на стрелките при моделите. От няколко години се внедрява оборудване за радиоуправление на стрелките от водача, но по-стария, по-прост и все още масов метод е чрез "мостче" на контактната мрежа. При преминаване на пантографа през него, веригата преминава през соленоида на стрелката и ако трамваят е "под тяга", т. е. има голяма консумация, стрелката се обръща или принципът е същия като при тролейбусните стрелки. Разликата е, че при тролейбусите, стрелките стоят нормално в едното си положение и се обръщат краткотрайно в другото при нужда, а при трамваите стрелката остава в положението, в което я е обърнал последния трамвай.
Водачът трябва при приближаване визуално да следи езиците дали са в неговата посока. На някои места има допълнителни светофарни уредби, които показват положението със светещи стрелки. Стрелките нямат връзка със светофарите на кръстовищата.

Номиналното напрежение на градският електротранспорт в България, в т. ч. всички трамваи и тролейбуси е 600 V=.

Ето съоръжение за пресичане на тролейбусна и трамвайна КМ: http://gtsofia.info/galerypics/Uploaded/maniak/178/19_08_2008/IMG_1599_1219592947.jpg
Учудващо, но пантографите не се закачват в жлебовете.

Традиционно за София е пантографът да се сваля само и единствено с въже. В различни моменти са доставяни нови или употребявани трамваи с дистанционно управляеми пантографи, но тези системи са оставяни на даизживяване и при повреждане или счупване на пантографа са демонтирани и заменяни с въже. Същото се случва и в момента с доставените миналата година употребявани трамваи Т4D-C.
Цитат на: Rado link=topic=312.msg77777#msg77777 date=1336424997
4. Вярно ли е, че стрелките (ако въобще се наричат така) разположени на КМ на тролеите и определящи посоката, се превключват в зависимост от моментната консумация на ток, т.е. при малка консумация (например празен ход на тролея) посоката е една, а при моментно натоварване, когато щеката се намира малко преди "стрелката", тя се превключва, след което пак се връща в старото си състояние?
Точно така е. При трамваите е същото, но стрелката не се връща, а остава в новото положение.

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1007 -: 10 Май 2012, 23:33:59 »
Благодаря на bdz43r за точните отговори  :hi:

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1008 -: 14 Май 2012, 15:05:22 »
Какво ви е мнението за тази сграда на Пико?
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=9303
Някой има ли я е, доволен ли е от нея?
« Последна редакция: 14 Май 2012, 15:12:47 от Rizar »

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1009 -: 14 Май 2012, 16:10:56 »
По-принцип 1-во класен вагон не би ли трябвало да е с перденца ?

Питам понеже се заех да поставям пердета на едния от вагоните си, но при преглеждане на фотоархива си не видях нито една 1 класа да има пердета ! Дори последния път (наскоро) пътувах с 1 класен вагон който също не беше оборудван с пердета. В същото време си спомням много добре, че едно време първокласните купета и вагони външно се отличаваха с наличието на пердета (освен с жълтия кант над прозорците). Дори помня, че по облегалките се слагаха бели задтилъци.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1010 -: 14 Май 2012, 16:28:14 »
До 89-та година и второкласните вагони имаха кафяви пердета с логото на БДЖ. Даже имах някъде у дома две от такъв вагон... :blush2:
Адри прощавай, за поста... :stop:

mntop

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 31
  • Рейтинг: 5
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1011 -: 14 Май 2012, 16:31:44 »
Погледни вагоните на влак 1620/1623 /белия влак, Пловдив-София-Враца/,съставен е от първокласни вагони и на купетата все още има пердета.Дори можеш да видиш и пътеките по пода с логото на БДЖ.
« Последна редакция: 14 Май 2012, 16:33:17 от mntop »

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1012 -: 14 Май 2012, 16:37:16 »
Мерси колеги !
Значи смело да си слагам перденцата  :dance1:
Иначе и аз също съм пътувал във 2 класен с пердета и то дори след 2000 г. Тогава си мислех че е "прекласиран", с чеиз от 1ва кл. но вероятно просто е изпуснат и никой не се е сетил да ги гепи.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1013 -: 14 Май 2012, 20:26:03 »
Русенските второкласни вагони и сега имат пердета.

kremena

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1014 -: 17 Май 2012, 17:39:05 »
Искам да попитам дали през лятото има атракционен влак с парен локомотив близо до стара Загора

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1015 -: 17 Май 2012, 20:38:47 »
Силно се съмнявам. Единственото, което се чу е за Банкя, но за Ст.Загора наистина не съм чувал.

bobi_sf

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1016 -: 18 Май 2012, 18:11:02 »
Някой знае ли дали гара Кулата има локомотивно или вагонно депо?

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1017 -: 18 Май 2012, 18:28:48 »
Не, но има нещо като екипировъчен пункт (които не работи) използва се за складиране на спрени ЕМВ.

BDZ

  • Trade Count: (7)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 212
  • Рейтинг: 15
  • БДЖ | III-V
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1018 -: 20 Май 2012, 10:22:34 »
Червено-белият пощенски БДЖ вагон на Тилиг, който е в пета епоха, освен в тази разцветка съществувал ли е в други варианти, примерно, тъмнозелен в четвърта епоха?
Благодаря предварително!  :hi:

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1019 -: 20 Май 2012, 22:32:27 »


Да приятел, съществува !
синия е на CD с кат.н 74755



Зеления е на DB но нещо не му намирам номера сега иначе изглежда така...



Какво пак си намислил ? И какво стана с ъпдейта на сайта ? Айде че сме настървени за нещо ново  :spiteful: