Вероятно е печатна грешка. Никога експрес не е спирал на Мездра-юг, тя гарата си е насред нищото, пък дори и бързите влакове, освен в инцидентни случаи за срещи.
Всъщност най-интересни откъм шарения едно време бяха международните влакове, например Истанбул-Мюнхен.
Той беше поне с 13-14 вагона, от които два, а понякога и три фургона. Имаше български фургон-засичал съм от стандартните зелени, също от полските с четири купета, по-рядко и един по-стар модел. След това немски фургон - сив металик с ролетни врати. Сетне имаше турски вагони - втора, смесени първа-втора класа, кушет, спален - всичките боядисани в тъмно синьо с розова шарка, появявяха се и някакви зелено бели - все тяхно производство-Тювасаш. После имаше един български зелен кушет, след тях няколко югославски на GOZA-Смедеревска Паланка - зелени или зелено-бели - втора, смесен втора-първа, кушет, син спален - "кола за спаванье". Следваха няколко немски първокласен и второкласни вагона - бяло-сини, от тези дългите, с по 12 купета, като имаше и един смесен второкласен-фургон, плюс понякога тъмно син спален, като тия, дето Валентин Моллов скоро ги достави за БДЖ, ама се оказа, че не стават за нищо. После зелено-оранжева австрийска Иранка, ама със сменени прозорци и накрая имаше бяло-шарен италиански спален вагон, с вдадени навътре врати, вероятно Истанбул-Венеция.
Сега не е проблем да се възпроизведе такъв влак - точно тези немски вагони ги има на Роко, а югославските и турските ги прави ACME. Имаме си и български кушет на Заксенмоделе. Немски фургон също може да се намери. Само локомотивът е проблемен.
Също Меридиан - за Будапеща и Берлин през Белград - беше по едно време само с унгарски вагони - светло-сини YB70, втора класа, смесен втора-първа, кушети и спални, а и фургон. По-късно унгарските вагони ги пребоядисаха в тъмносиньо-сиво с червени врати. После на този влак се появиха всякакви вагони - български - зелени втора класа YB70 и кушети, унгарски, казах какви, чехословашки и ГДР-ски - и двата вида бяха зелени YB70 - втора класа, втора-първа и кушети. Пак би могъл да се скалъпи, без част от българските вагони. Ама машина откъде?
Появяваха се и румънски вагони YB70 - изцяло светло-сини - втора класа, втора-първа, само първа, спални. По-късно им слагаха по едни диагонални бели ивици при един от прозорците. Много пъти съм пътувал с такива.
Гръцките казвах какви бяха - полски, зелени или сини, втора или първа-втора класа, по-рядко ГДР-ски второкласни - различават се от всички останали ГДР-ски вагони по различния прозорец на вратите - отваряем е. За Гърция понякога пътуваше и български YB70 вагон - зелен втора или първа класа, без да се доплаща за първа при пътуване вътрешно съобщение.