Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 930513 пъти)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1530 -: 20 Септември 2013, 12:28:10 »
Вероятно е печатна грешка. Никога експрес не е спирал на Мездра-юг, тя гарата си е насред нищото, пък дори и бързите влакове, освен в инцидентни случаи за срещи.

Всъщност най-интересни откъм шарения едно време бяха международните влакове, например Истанбул-Мюнхен.
Той беше поне с 13-14 вагона, от които два, а понякога и три фургона. Имаше български фургон-засичал съм от стандартните зелени, също от полските с четири купета, по-рядко и един по-стар модел. След това немски фургон - сив металик с ролетни врати. Сетне имаше турски вагони - втора, смесени първа-втора класа, кушет, спален - всичките боядисани в тъмно синьо с розова шарка, появявяха се и някакви зелено бели - все тяхно производство-Тювасаш. После имаше един български зелен кушет, след тях няколко югославски на GOZA-Смедеревска Паланка - зелени или зелено-бели - втора, смесен втора-първа, кушет, син спален - "кола за спаванье". Следваха няколко немски първокласен и второкласни вагона - бяло-сини, от тези дългите, с по 12 купета, като имаше и един смесен второкласен-фургон, плюс понякога тъмно син спален, като тия, дето Валентин Моллов скоро ги достави за БДЖ, ама се оказа, че не стават за нищо. После зелено-оранжева австрийска Иранка, ама със сменени прозорци и накрая имаше бяло-шарен италиански спален вагон, с вдадени навътре врати, вероятно Истанбул-Венеция.
Сега не е проблем да се възпроизведе такъв влак - точно тези немски вагони ги има на Роко, а югославските и турските ги прави ACME. Имаме си и български кушет на Заксенмоделе. Немски фургон също може да се намери. Само локомотивът е проблемен.

Също Меридиан - за Будапеща и Берлин през Белград - беше по едно време само с унгарски вагони - светло-сини YB70, втора класа, смесен втора-първа, кушети и спални, а и фургон. По-късно унгарските вагони ги пребоядисаха в тъмносиньо-сиво с червени врати. После на този влак се появиха всякакви вагони - български - зелени втора класа YB70 и кушети, унгарски, казах какви, чехословашки и ГДР-ски - и двата вида бяха зелени YB70 - втора класа, втора-първа и кушети. Пак би могъл да се скалъпи, без част от българските вагони. Ама машина откъде?

Появяваха се и румънски вагони YB70 - изцяло светло-сини - втора класа, втора-първа, само първа, спални. По-късно им слагаха по едни диагонални бели ивици при един от прозорците. Много пъти съм пътувал с такива.
Гръцките казвах какви бяха - полски, зелени или сини, втора или първа-втора класа, по-рядко ГДР-ски второкласни - различават се от всички останали ГДР-ски вагони по различния прозорец на вратите - отваряем е. За Гърция понякога пътуваше и български YB70 вагон - зелен втора или първа класа, без да се доплаща за първа при пътуване вътрешно съобщение.
« Последна редакция: 20 Септември 2013, 12:33:45 от IKAR »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1531 -: 20 Септември 2013, 12:35:47 »
Цитат на: IKAR link=topic=268.msg91283#msg91283 date=1379669290
Вероятно е печатна грешка. Никога експрес не е спирал на Мездра-юг, тя гарата си е насред нищото, пък дори и бързите влакове, освен в инцидентни случаи за срещи.

......

Имаше един период, в който почти всички влакове за Видин/Лом не минаваха през Мездра, тъй като заради въртенето на локомотива се губеше само 10 мин на Мездра. Тогава доста влакове спираха на Мездра юг, но си бяха бързи, не експреси.
Понякога може да е било заложено спиране на Мездра юг поради ремонти примерно, но ме учудва пропускането на Мездра

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1532 -: 20 Септември 2013, 13:45:27 »
Освен това тогава, а и после, и по време на ембаргото, и поне до 2005-та г. нашите локомотиви караха въпросните международните влакове до Ниш, а в инцидентни случаи - и до Белград. В Сърбия все няма или достатъчно локомотиви, или нафта, за поемане на и без това не многото влакове между Цариброд и Ниш. И сега редовно нямат локомотив за влака за Белград, в следствие на което той пристига в крайната гара буквално когато си иска, а влаковете-връзки за Мюнхен, Цюрих, Будапеща и Прага не чакат, съответно ако си тръгнал натам отиваш на кино. През последните години участъка до Ниш съвсем го бяха запуснали, нямаше пътническо движение освен влаковете за София, едва след доставката на новите дизелови мотриси от Русия възстановиха два чифта пътнически влакове. В Сърбия и сега по начало скоростите са ужасяващо ниски, освен участъка Белград-Шид - на границата с Хърватско. Основната линия Белград-Ниш е фрашкана с намаления, а Белград-Нови Сад - Суботица - за Будапеща е направо кошмар - между Белград и Нови Сад бива общо взето се трае, ама сетне, до Суботица влакът се влачи по 30-40 километра със скорост 20-30 км/ч и то по равното като тепсия поле. Единственото успокоение е, че сръбските вагони по международните влакове за натам са хубави, удобни, идват до Белград и хубави вагони от чужбина, а във вагон-ресторанта сръбските готвачи  готвят страхотно ядене.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1533 -: 20 Септември 2013, 13:47:03 »
Цитат на: Adrian link=topic=268.msg91280#msg91280 date=1379662056
(Image removed from quote.)

Интересува ме фургона - има ли модел в 1:87 ?

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1534 -: 20 Септември 2013, 13:52:58 »
Фургонът, ако не се лъжа, го има само Иво също преправен в БДЖ (НО).
« Последна редакция: 20 Септември 2013, 14:03:52 от Vlado »

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1535 -: 20 Септември 2013, 14:12:06 »
Това не е фургон,а вагон за превоз на трудноподвижни лица,смесен 1/2 класа и с товарно помещение,което също се използва за превоз на велосипеди.Има и изцяло второкласни.Ето тук по-надолу Весо е дал описание и за двата типа:
http://www.lokforum.com/viewtopic.php?t=450&sid=12326baf6c205c7ca5cc10034aac5d57
Ето и митко0888 тук е писал за тях:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3378.msg88204.html#msg88204

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1536 -: 20 Септември 2013, 15:22:08 »
Въпросните вагони ги има и в мащаб ТТ 1:120 производство на "TILLIG" Artikelnummer: 13609 BD (Personenwagen) и  13609-Graffiti
Bauart BD (Personenwagen), вагоните са "РЕКО" - джуниорската серия.


zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1537 -: 20 Септември 2013, 16:13:37 »
Стефане, тоя вагон който си показал няма нищо общо с вагона, за който пита Адри. Това дето си го показал е някакво реко дето никога не сме го имали в България.

fpk1999 е прав за вагона. Имали сме ги в няколко разцветки:











Tillig го правят в Н0, мисля също в няколко разцветки, но с различна врата за товарното помещение.





Аз съм си го правил в Н0, без да преправям врата, но ме дразни и ще го правя отново.


TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1538 -: 20 Септември 2013, 16:29:56 »
zazo, на снимката Adrian показва подобен вагон и според мен много лесно биха могли да се приправят, в цветово отношение.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1539 -: 20 Септември 2013, 16:53:38 »
Незнам как би могло, освен ако не го разтегне. Единият вагон е 19 м,  а другия 26м, дори и в мащаб разликата е прекалено голяма, да не говорим за останалите несъответствия.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1540 -: 20 Септември 2013, 23:27:08 »
http://media.snimka.bg/s1/0943/028129745-big.jpg?r=0
Ето, между другото, от албума на колегата semafor4o, хубава снимка на внесен през 1989-90-та новодоставен вагон от ГДР, с каквито е подновена Тракия-та, каквито вагони уж по документи не са били произведени и внесени.

http://media.snimka.bg/s1/0943/028129918-big.jpg?r=0
На тази снимка се виждат цели два такива вагона.
« Последна редакция: 21 Септември 2013, 00:14:17 от IKAR »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1541 -: 21 Септември 2013, 00:08:52 »
http://media.snimka.bg/s1/0943/028129893-big.jpg?r=0
Ето и влакът за Мюнхен, от същия източник.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1542 -: 21 Септември 2013, 00:20:15 »
http://media.snimka.bg/s1/0943/028129952-big.jpg?r=0
Фургон полско производство, с купейна част.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1543 -: 21 Септември 2013, 10:28:02 »
Цитат на: IKAR link=topic=268.msg91303#msg91303 date=1379708828
http://media.snimka.bg/s1/0943/028129745-big.jpg?r=0
Ето, между другото, от албума на колегата semafor4o, хубава снимка на внесен през 1989-90-та новодоставен вагон от ГДР, с каквито е подновена Тракия-та, каквито вагони уж по документи не са били произведени и внесени.

http://media.snimka.bg/s1/0943/028129918-big.jpg?r=0
На тази снимка се виждат цели два такива вагона.

Лека полека, почвам да приемам че може и да е имало такава доставка. Ако годините наистина са тези, то тогава е най-вероятно да има "забравяне" имайки предвид какво се случва по това време в целия източен блок. Трябва поне да се установи снимката от коя година е. Въпреки че съм виждал и други снимки на такива вагони, които почти сигурно са от преди 1994, когато е първата доставка на такива вагони, за която има информация. Явно ще трябва да я разрия и тая кочинка.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1544 -: 21 Септември 2013, 12:45:40 »
100% са от преди 1994-та. След като спряха Тракията и ги пръснаха по всички влакове, включително и по пътническите, изключително често ми се случваше да пътувам с такъв, още докато си бяха с оригиналната боя - доста по-късно, през 1996-97-а почнаха да боядисват всичко в тъмночервено-бяло. Имаше табелка, на която пишеше Bulgarien 1990 - другото не можах да го разбера. Освен това просто си личеше, че са почти нови, не са настаро - нямаше характерните тъмни наслоявания по прозорците, гетинаксово-фазерните плоскости блестяха, кенефите бяха къде-къде по-чисти от другите вагони. Всички вагони от въпросната серия бяха Софийски, демек Надежденски. С тях е стегната, по думите на бивш служител в депото" една "хубава" Тракия, понеже старата вече "за нищо не ставаше". Тракията също беше към това депо, също със софийски локомотив и персонал, за разлика от Белия кон, който си беше изцяло Пловдивски - вкл. машина, машинисти, началник влак, кондуктори - неговата композиция изобщо не е стъпвала в депо Надежда, само го чистеха на коловоза на гарата.

Също така и бройката на въпросните вагони не беше кой знае колко голяма - може би около 20-25.

Въобще не ме учудва, че доставката не фигурира никъде, защото по това време-втората половина на 80-те, СССР закъсва за валута, и изнасяйки основно нефт и газ, не може да ги пробутва на запад, защото западните страни си имат и други доставчици, и съответно Горбачов нарежда  да се продава и на страните - членки на СИВ срещу долари, не под формата на бартер или срещу преводни рубли. В следствие на което Полша, Чехословакия, ГДР, без подлагащи се страни като България, разбира се, почват също да искат долари за доставките в рамките на СИВ, включително за нас и за СССР. Следователно най-вероятно въпросните вагони са платени с валута, както и много други от нещата, внасяни тогава у нас от соцлагера - например немалка част от автобусите Икарус, за които информацията е потвърдена. Ако бяха тогава дошли например по-нови локомотиви Шкода, 47-а серия, както е било предвидено, сигурно е щяло също да бъдат платени с долари. За разлика от 46-та серия, които са доставени с цел заплащане на румънския външен дълг към България в "натура".
« Последна редакция: 21 Септември 2013, 12:50:50 от IKAR »