Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

SCARM - софтуер за опростено планиране на моделно ЖП трасе

<< < (30/37) > >>

staff123:
Mixy,

Не знам какво друго да кажа за тоновете труд, които полагаш, за разработката на SCARM, освен БРАВО и БЛАГОДАРЯ! За няколко години успя да развиеш софтуер, който е достъпен и изключително удобен, и според мен фактът, че фирми производители го препоръчват или купуват (не знам дали това е точната дума, визирам случавя с Atlas) е най-сериозното доказателство за това. Разбира се, броят на съществуващите вече потребители също е показател, но мисля, че основният фактор в този случай е достъпността. Отскоро и аз започнах да използвам SCARM, тъй като исках да разбера възможностите и, а и евентуално да спомогна за развитието и като репортна сблъсък с бъг или нещо от сорта. Което ме навежда към въпрос:

На снапшотите по-долу се вижда как таванът на тунелите винаги е най-високата точка в релефа около тях, освен ако няма релса точно отгоре. Например коловозите на гарата са над тунела, и ако разстоянието между тях е малко по-голямо (колкото за перон), се получава пропаст. Това поправимо ли е, и как? Успях да постигна някакви резултати с изчертаване на полигони с определена кота (като хоризонтали на топографска карта), но както сам казваш в едно мнение по-назад в темата, чертожното поле става доста претрупано, а и в 3D визуализация нещата не са особено окуражаващи. Това ли е единственият начин или има и друг? :)





Още веднъж, шапка ти свалям за труда!  :hi: :hi: :hi:

Mixy:
Да, засега единственият начин за корекция на този проблем (пропадащия терен над тунелите) е с допълнителни полигони. Те могат да бъдат прозрачни и изнесени в отделен слой за да не пречат на редактирането в 2D. За в бъдеще ще добавя специален маркер към всяка релса, който да определя дали генератора на терена да я взема под внимание или не, тъй като автоматичното генериране спрямо всички релси не винаги дава добър резултат. Така релсите в тунели, когато таванът е под основното ниво, ще могат да бъдат изключвани от потребителя и формата на терена ще се определя от останслите релси с включен маркер.

pach:
Не знам за другите програми как е, но във WinTrack, автоматичното генериране на терена около релсите
е "грубо" решено, чрез един скролиращ плъзгач в 6 плавно преливащи степени (или 9 май бяха),
които задават вида на терена - от ниско-хълмист през средно-висок планински до алпийско-скален.
Така заоблят именно такива "дупки" (предполагам, че и "отлепят" от нулевия хоризонт по-високите хълмове)
като в крайният вариант, при алпийско-скалния терен, освен отвесни скали (в съответната текстура) пуска автоматично
и отвесни зидани с камък, стени. 
Милене не знам дали именно това не им е "номера" - да отлепят дъното на високите хълмове от нулевия хоризонт,
или да разстилат планинския релеф, чрез съответното "заобляне". Тоест ако е тясно пространството, както е в показания
от staff123 пример, вместо да "слиза хълма на нулевия хоризонт, направо да "прескача" към съседния хълм.

Нещо такова,  ама дали стана ясно...това трябва да се обсъжда с комп пред нас...
Аз само давам предположения, как са го решили във WinTrack-а, което ми е останало
 като впечатления при подобни проблеми с техни 3D-показ. Сорса им не го знам (и не бих го разбрал де)
 ;D :hi:

Mixy:

--- Цитат на: pach link=topic=2720.msg102038#msg102038 date=1448613727 ---Не знам за другите програми как е, но във WinTrack, автоматичното генериране на терена около релсите
е "грубо" решено, чрез един скролиращ плъзгач в 6 плавно преливащи степени (или 9 май бяха),
които задават вида на терена - от ниско-хълмист през средно-висок планински до алпийско-скален.
--- Край на цитат ---

Това трябва да го прегледам, защото не помня да съм го тествал ;)

Проблемът е, че релсовите конфигурации по развитие и височини са безбройни, а алгоритъмът може да вземе под внимание ограничен брой частни случаи. Затова и намесата на потребителя в такива ситуации е най-доброто решение - ще помисля как да го реализирам в някоя от следвашите версии.

Mixy:
Видях (всъщност ме подсетиха), че съм пропуснал да обявя пускането на последните версии на SCARM тука, затова се поправям:

SCARM е обновена до в. 0.9.31

Повече инфо за по-старите версии има в българската част на блога на SCARM.

В момента работя по завършването на симулатора, заедно с още някои дребни добавки и подобрения. Искаше ми се до края на годината да завърша основната част до в. 1.0, но (както винаги се случва) някои непредвидени обстоятелства ме забавиха.

Както винаги, всякакви коментари по отношение на ползваемостта, интерфейса, настоящите или нови функции са добре дошли. Приемам също и всякакви релсови планове, изготвени с програмата, а най-добрите такива ще бъдат публикувани и на сайта с ЖП Макети и Релсови Планове на SCARM  ;)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия