Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макетът на Марио Андонов

(1/4) > >>

Crazyboy:
Здравейте , колеги една година разработвах проект. Смених проекта около 7 пъти през това време  и  накрая  стигнах до това http://store.picbg.net/pubpic/1C/39/75cdcdaee6971c39.png . Ако може да дадете оценка за това, което съм сътворил и моля за Вашите съвети  за това което трябва да променя за да не е  претрупано и да изглежда по-реално. Благодаря Ви.

EMPEROR:
На мен лично доста ми харесва... личи си, че си се старал.  :good:  Може би бих махнал вътрешния кръг, вместо това в ляво от гарата бих използвал мястото за обръщател и/или депо, а в дясно - нещо малко индустриално. И бих оставил двоен път навсякъде (визирам лявата част на макета). Но всичко в крайна сметка зависи от това ти какво виждане имаш за нещата, така че действай смело!  :drinks:

topalov:
Г-н Лудомомче!

Вие ни утепахте... 5,10 х 1,74 м - бравост.

Бих си задал питанките, както става ясно тия дни...

1. Защо трасето излиза единично от левия край на гарата и после се удвоява?
2. Защо няма повечко стрелки в гарата?
3. Нещо като депо, магазия или друго няма ли да има?
4. Поне едно глухо нещастно коловозче (ей тъй, за красота) няма ли да има?
5. Можеш ли да преместиш S-връзката между 2-ри и 3-ти коловоз (тази, която е вдясно от пероните) надясно, максимално близо до отклонението за 1-ви? Така ще постигнеш още по-дълъг трети коловоз. (Пример: установяваш на 3-ти коловоз дълга композиция, която чака идващата срещу нея и влизаща на 2-ри коловоз пътническа композиция
6. Защо не удължиш малко разстоянието за изкачване? Ако приемем, че последната стрелка (в левия край) ти е на кота 000, то излиза, че 45 мм ще трябва да ги качи за около 50 см! Знам, че указаните височини са ориентировъчно поставени, но трябва да го помислиш навреме.
7. Засега няма друго  :drinks:
Поздрави: Топалов

Жоро:
Много приятен проект за макет! Адмирации!
Харесва ми това, че от едната страна е еднопътен, а от другата двупътен. Това внася разнообразие.
Вярно - малко релси и стрелки, но затова пък повече железница. За това всеки път казвам: по-малко е по-добре. Не е нужно, като имаме 5метра, всички да ги напълним релси.
Във вътрешния кръг, който явно играе роля на локална линия спокойно се събират поне две спирки, на мотриси или къси пътн. влакове. Тъй като тази линия слиза на 4,5см, другата, която се изкачва, може да го прави и тя на 4,5см. Така наклоните от 45% ще паднат на половина.
Другото, което може да се пипне са двете междугария - много са къси, спрямо дължината на влаковете, които проектът позволява да се карат. Двете криви стрелки в ляво могат да бъдат заменени с обикновенни прави. Другите две, горе в дясно също може да се сменят справи, но там не е толкова очевадно късото междугарие.
Успех в реализацията. Ще се радвам да видя крайния проект и неговата реализация. :buba:

pach:
Чудесийки разни тука!!! :ok:
Много хора биха благородно завидяли за площта на този бъдещ макет.
Много приятно и семпло решение. Поздравления...
Не знам защо, но това двойно/единично трасе и малкият локален овал заедно с гарата по някакъв невероятен и странен начин ми напомнят за гара Пловдив и трасето за Карлово. :fool: ;D явно нещо асоциативно ми е влезнало в чутурицата...
Чудесно решение е единичната част от голямото трасе - единичен мост през реката (Марица?! ;)) !!!
Наистина ако ни дадеш малко повече информация за идеята ти и какво точно искаш да постигнеш ще може да ти помогнем ...пък и ти на нас (никой до сега не е имал такова леко коловозно развитие на такава площ)! :clapping:
Тук се сещам за "грандоманията" в която се самообвиняваше Зазо, но едва сега го разбирам... ;)
Щото ето какво става - сложи си обръщателен кръг и депо - ама ти искаш ли въобще такова нещо!? ...не става ясно...
Сложи си глухи коловози - ами ако ти искаш само движение на три/четири влака и нищо повече!?...съветите ни стават малко не на място...
Изпъни стрелките ... ами ако идеята е в завоя да не се забелязват, но да могат композициите да сменят трасето...
...и т.. и т.н. :scratch_ones_head:

Дай ни малко повече инфо какво си искал да направиш, за целта как си го замислил и как си го реализирал.
Всичко останало е малко "нахално" от наша страна, въпреки молбата ти, защото всеки от нас си пречупва тази площ и форма през своя мироглед и разбиране за "как бих направил един макет"!!!.

И все пак , да не се обидиш ти и прежде писалите по-горе :hi: , ето и мойте "пет стотинки" за делото:
- съдейки по номерата на релсите (НО?) , разкарай правите участъци в късата част от правоъгълната форма на макета - просто сложи максимално голями радиуси за завойте - ще стане перфектно трасе и мост (над реката).,чрез гъвкави  (флекс) релси.
- обмисли как да "разкараш" отрицателния наклон от "-4,5"! Разбирам , че той в съчетание с положителния наклон отзад, ти помага да разчупиш нещата и  превземеш заветното междуетажно ниво, но при ширина от 1,74 на макета , за наблюдателя (той и управляващ макета) който би седял пред гарата, този отрицателен наклон ще му "помага" да губи цялата прелест на влака по това трасе, защото переспективата ще го смалява още повече. Има възможност да вдигнеш задните трасета на +9 без да имаш отрицателни наклони от пред и същевременно ще подобриш видимостта  отзад при тези 1,74 м! :good:.
- на твое място, бих "пуснал" две стрелки на задната част на голямото трасе за изчакване/разминаване на влакове или тъй нареченият "размЕнен" коловоз.
- същото бих направил и на една спирка по второстепенният участък (вътрешния овал) със същата цел. Така само с два размЕнни коловоза на заден план ще имаш удвояване на интензивността за движение (което не е задължително да се прави всеки пък при каране на влакове де.....

Такаа, имам и още един въпрос - на каква програма е правен чертежа, че е много прегледно и по своему приятно красиво?
 :hi: ;D ;D ;D

Ще си позволя да метна снимката тук...?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия