Здравейте на всички.
Понеже не видях такава тема, реших да я отворя от мое име.
Първо искам да благодаря на организаторите, които според мен се справиха перфектно от организационна гледна точка. Мястото на срещата беше прекрасно, в много приличен хотел, сред изключително красива природа, а явно и бяха поръчали на Дядо Боже, както вика моя син, и хубаво, топло и слънчево време ... ако добавя и безоблачно ще прозвучи глупаво на фона на слънчевото.
Присъствието на Посланика на Италия - Негово Превъзходителство Стефано Бенацо, беше вероятно от най-голяма значимост на семинара. Това показва, че хобито ни не е отживелица и се развиваме в правилна посока.
Самият факт, че присъства и един от учредителите на фирма A.C.M.E. - г-н Алесандро Буонопане, както и огромната радост за всички БГ ЖП моделисти - новопредставения модел на БЪЛГАРСКИЯ ЛОКОМОТИВ 46-ТА СЕРИЯ, производство на A.C.M.E., показват, че фирми-производители на ЖП модели проявяват интерес към българския подвижен състав и виждат перспектива в производството на български ЖП модели. А това лично мен ме кара да се чувствам горд, че съм БЪЛГАРИН, и че съм любител на ЖП моделизма. Даже проведохме разговори с г-н Буонопане, който определено прояви интерес към българските локомотиви 6-та и 42-ра серии, както и към пътническите "В" вагони, които, както Ясен подчерта, са се търкаляли в 5 европейски страни. Това от своя страна може да доведе до значително по-ниска цена на вагоните, които ще могат да се продават на любители в Германия, Полша (Ясен да ме извини, ако съм объркал държавата), Унгария, Румъния и България.
Бяха представени едва ли не всички мащаби, популярни в България. Да не говорим, че имаше представени изцяло ръчно изработени модели в мащаб 1:20 (ако не ме лъже паметта). Миниатюрният (за мен) макет в N направо издави рибата. Аз лично останах с впечатление, че този макет бе на пиедестал заедно с БДЖ локомотива на A.C.M.E.
М/у впрочем, днес гледах снимките, към които ми изпрати линк Томислав Попов. Една ме накара да се размажа от кеф:

ДАЛ ГОСПОД ПОВЕЧЕ БГ-МОДЕЛИ - било изработени професионално от фирма като A.C.M.E., така и излезнали изпод чевръстите пръсти на наши моделисти. За мен това е гордост. Аз може и да съм калпав в ръцете, малко да ми треперят като след ... тежко натоварване да речем, но като видя такива произведения на изкуството, където е вложено много творчество, труд, сръчност и всеотдайност на моделиста, и се размазвам тотално.
**************************
Аз имам една единствена забележка към организаторите.
Според мен темите за теснолинейките в България, както и темата за незавършения проект Враца - Оряхово, не бяха на място. Осъзнавам, че целта вероятно е била популяризирането на теснолинейките и на БГ железниците като цяло. Но все пак трябваше да се наблегне на тънки моменти, касаещи ЖП МОДЕЛИСТА - основни похвати при макетирането, използването на материали при създаването на макети, създаването на фремо модули, стандарти, които се следват, цифровизиране на аналогов модели, озвучаване на подвижни и стационарни модели, наклони на трасета, радиуси на завиване, епохи, които епохи и как могат да се съвместят и на какви етапи ... ето такива неща, които ми изскачат на прима виста.
Като първо такова мероприятие, осъществено от Сдружение „Клуб Железопътен моделизъм – България”, такива грешки са простими. Но трябва да се имат предвид при следващи такива мероприятия.
Благодаря отново за перфектната организация, която не забуксува нито един път.
*************************
Аз не знаех, че Ясен освен, че че чевръст в пръстите и може да свири, се изявява и като певец ... Станслав и той бил скрита лимонка.... Мисля заедно със Ясен и Станислав да създадем трио МЯС, или МиСтЯс .... може пък да пробием някъде, да популяризираме ЖП моделизма в България и чрез песни ... да вземем да създадем химн на българските ЖП моделисти ... а?
