Автор Тема: За какво е "наблюдателницата" на багажните вагони от едно време?  (Прочетена 3949 пъти)

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Хванаха ме на тясно Американците! Развозвам си ето това по макета им и ме питат - за какво е това на покрива, сигурен съм, казва човека, че има причина, ама не я знам - е па и аз не зная? Помагайте :)

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Светлине, братята хамериканци би трябвало да знаят за какво е този вагон


и за какво му е чучката. Същото е и при този багажен вагон. Да има възможност персоналът да наблюдава целостта на влака.

http://en.wikipedia.org/wiki/Caboose

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Относно американския опашкарски вагон имаше филмче по Дискавъри за една голяма катастрофа и там обесняваха че човека одзад едва ли не трябва да следи и сигналите.Малко трудно си мисля че ще е с тяхните километрични влакове.
Аз доста време се чудя на нещо което даваха по едно друго филмче по Дискавъри а именно че при американците въздухопровода не е на принципа на европеиските влакове което много ме учуди.При нашите влакове скъсването на влака съответно червата двете части спират веднагически.Именно затова и Спирачката се нарича ИНДИРЕКТНА.
На филма с американския влак дадоха че поради разкачане на червата влака неможе да задържи което супер много ме изуми.
Това което разбирам само сега е че това устройство което се вижда в Уикипедията закачено за червото спомага на машиниста да изпуска дистанционно въздух и така се елеминира този вагон
Относно вишката при наще вагони-доколкото аз знам преди години началника на влака е бил длъжен да следи сигналите по пътя и затова е тази вишка която към 70те години е заместена с издаден отстрани прозорец.Някъде към края на 80те отпада отговорноста началник влака да следи сигналите и това е премахнато когато вагоните влизат на ревизия.За последните който споменавам още могад да се видят по дековилката на фургоните.

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Американците знаят за кабуса, но се изненадаха и споделиха, че за пръв път виждат това на пътнически влак. Явно именно за километричните им влакове (товарни) е нормално; но не и за експресните пътнически влакове?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
И американците използват автоматични спирачки, но са безстепенни, като при руснаците. Това при тях е необходимост заради километричните и тежки влакове.
Ролята на фургона на опашката (caboose) е в него да има човек, следящ за изпаднали вагони, загрети букси и т. н. проблеми по влака. Човекът следи и проходимостта на главния въздухопровод (вместо съкратена проба) и охранява влака отзад при спиране на открит път.

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Точно! И точно затова ме питаха - Кабус има на дългите товарни влакове, какъвто един къс пътнически влак не е - но, защо тогава на багажния вагон има елемент за подобрено виждане от персонала?

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)

Както ти писах началник влака до преди години беше задължен да следи сигналите по пътя като за целта са направени тези "наблюдателници".Ето с какви са заменени през 70те години в страни.Сега вече е освободен от това задължение и се премахват и тез страничните.

Ето тук на задния прозорец на фургона който е определен за началник влака също е така макар и слабо да се вижда.В каютата пък на първия е имало говорителки.
« Последна редакция: 30 Октомври 2010, 12:48:06 от liro4605 »

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Щом е Аврамово, вярвам на всичко, дето кажеш ;) Явно в Америка, обаче, не е било така?

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Наблюдателниците на багажните вагони са служели за следното, кога началник влака си запали лулата, дима да се издига нагоре и да не бие на очи! :drinks:

n_sirakov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: TheJackal link=topic=2766.msg48016#msg48016 date=1288434235
Наблюдателниците на багажните вагони са служели за следното, кога началник влака си запали лулата, дима да се издига нагоре и да не бие на очи! :drinks:
това е и аз съм сигурен :lol:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)

Най накрая отидох и заснех един багажен вагон преправен на отопляр.Ето наблюдателница 5та епоха.

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Цитат на: liro4605 link=topic=2766.msg48901#msg48901 date=1289258239
(Image removed from quote.)
Най накрая отидох и заснех един багажен вагон преправен на отопляр.Ето наблюдателница 5та епоха.
в този случай наблюдателницата е направена за да е удобно да се стреля с лък.

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Цитат на: Gervasii link=topic=2766.msg48903#msg48903 date=1289277207
в този случай наблюдателницата е направена за да е удобно да се стреля с лък...

...по диви лебеди, майки с деца и селянина с колелото. :haha:

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Според мен вагонът е предопределен за влакчетата София-Перник през ЗФ, но понеже дойде дезирото и е останал само като идея.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Не е идея!Всички фургони бяха така.