Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
За какво е "наблюдателницата" на багажните вагони от едно време?
760mm:
Хванаха ме на тясно Американците! Развозвам си ето това по макета им и ме питат - за какво е това на покрива, сигурен съм, казва човека, че има причина, ама не я знам - е па и аз не зная? Помагайте :)
Жоро:
Светлине, братята хамериканци би трябвало да знаят за какво е този вагон
и за какво му е чучката. Същото е и при този багажен вагон. Да има възможност персоналът да наблюдава целостта на влака.
http://en.wikipedia.org/wiki/Caboose
liro4605:
Относно американския опашкарски вагон имаше филмче по Дискавъри за една голяма катастрофа и там обесняваха че човека одзад едва ли не трябва да следи и сигналите.Малко трудно си мисля че ще е с тяхните километрични влакове.
Аз доста време се чудя на нещо което даваха по едно друго филмче по Дискавъри а именно че при американците въздухопровода не е на принципа на европеиските влакове което много ме учуди.При нашите влакове скъсването на влака съответно червата двете части спират веднагически.Именно затова и Спирачката се нарича ИНДИРЕКТНА.
На филма с американския влак дадоха че поради разкачане на червата влака неможе да задържи което супер много ме изуми.
Това което разбирам само сега е че това устройство което се вижда в Уикипедията закачено за червото спомага на машиниста да изпуска дистанционно въздух и така се елеминира този вагон
Относно вишката при наще вагони-доколкото аз знам преди години началника на влака е бил длъжен да следи сигналите по пътя и затова е тази вишка която към 70те години е заместена с издаден отстрани прозорец.Някъде към края на 80те отпада отговорноста началник влака да следи сигналите и това е премахнато когато вагоните влизат на ревизия.За последните който споменавам още могад да се видят по дековилката на фургоните.
760mm:
Американците знаят за кабуса, но се изненадаха и споделиха, че за пръв път виждат това на пътнически влак. Явно именно за километричните им влакове (товарни) е нормално; но не и за експресните пътнически влакове?
bdz43r:
И американците използват автоматични спирачки, но са безстепенни, като при руснаците. Това при тях е необходимост заради километричните и тежки влакове.
Ролята на фургона на опашката (caboose) е в него да има човек, следящ за изпаднали вагони, загрети букси и т. н. проблеми по влака. Човекът следи и проходимостта на главния въздухопровод (вместо съкратена проба) и охранява влака отзад при спиране на открит път.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия