

Тъй като долината река Ройс е директно на линията на ветровете, тук въздушните маси могат да наберат мощ, кошто нищо не е в състояние да укроти. Така фьонът в долината винаги духа със скорости от поне 100 км/ч. Но нерядко скоростите са дори по-високи и ветровете достигат мощта на ураган. Това, което по други части на света се определя като буря, често е определяно от хората по долината на Ройс като слаб ветрец.
Но влаковете трябва да се съобразят с тях, защото ветровете увеличават насрещното съпротивление, така че дори при условие, че изкачването е незначително не може да се достигне висока скорост. Това с особена важност важи и за влаковете движещи се от Алтдорф на юг.
Това е и причина за правата линия. Макар влаковете да подминават важни населени места, движейки се по права линия са по-добре защитени от фьона. Защото ветровете са в състояние да дерайлират влак.
В долината преди Ерстфелд железният път се разделя. Щом искаме да пътуваме през Алпите с влак в бъдеще ще можем да направим това през Готтардския тунел, но засега той все още е огромна строителна площадка и едното разклонение на пътя се използва само от строителни влакове. Но ние оставяме строителите да си работят и продължаваме през планината.

Влакът ни отново забавя ход по сравнително стръмния сектор от железния път след като подминахме портала на тунела. Достигаме крайната гара на този първи етап от нашето пътуване - гарата Ерстфелд. Тя се намира на 472 метра надморска височина и това е само с 12 метра по-високо от гара Имензее - нашата отправна точка, която напуснахме преди 41 580 метра..

Етапът завършва. Завършва и първото ни пътуване по Готтардската железница след пропътувана дистанция от малко по-малко от 42 километра. Ще продължим на следващата страница. Ако някой ме упрекне, че завършвам първата част от пътуването тук, защото живея тук, то той не знае, че в Ерстфелд има какво да се види и научи.


===========================================================================
Това е краят на първата част от пътеписа по Готтардската железница. След нея има още две основни части и две продължения.