Автор Тема: SBB и всички други железници в Швейцария  (Прочетена 449321 пъти)

ankar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #315 -: 09 Февруари 2012, 12:40:13 »
Цитат на: liro4605 link=topic=2767.msg72838#msg72838 date=1328783583
(Image removed from quote.)
Интересна нова визия на Re4/4 или с новата премяна Re 420
(Image removed from quote.)
Зимна приказка
(Image removed from quote.)
Стоманеният влак
(Image removed from quote.)
(Image removed from quote.)
Изобретателни както винаги  ;D

Много се изписа от параджийте за парната тракция ,та да попитам есбибистите някой има ли намерение да има "SBB парен лок" и кой ще е той ,че те нещо не са много  :haha:

ankar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #316 -: 09 Февруари 2012, 13:00:29 »
Честно казано изкушавал съм се да си взема такъв. После отварям снимка на някой електровоз и веднага ми минава. :dance1:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #317 -: 09 Февруари 2012, 13:12:23 »
Цитат на: ankar link=topic=2767.msg72840#msg72840 date=1328785229
Честно казано изкушавал съм се да си взема такъв. После отварям снимка на някой електровоз и веднага ми минава. :dance1:
   :scratch_ones_head: Колко познато чувство  :haha:

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #318 -: 10 Февруари 2012, 09:06:56 »
По повод снимката с вагона за ските, не съм снимал, но съм виждал лично ,рейсовете, които  обслужват ски курортите в Австрия, имат ,,кошове от задната страна ,, , но да го има  и като вагон, говори само едно, мислят  хората за удобството и в правилна посока :good: :music:

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #319 -: 10 Февруари 2012, 13:36:11 »
Аз в Швейцария един път отидох на Фурка. Там има реставрирани зъбчати парни теснолинейки. Не можах да повярвам колко пазят тези влакове там. Лично видях как при спирането на гарата машинистът слезе от кабината и полира локомотива с кърпа!!  :good: :good:
Направо можеш да се огледаш в него.
Не мога да намеря мои снимки но ще пусна някои от google и youtube :)
http://www.youtube.com/watch?v=AOnfOlg1yd4
http://www.youtube.com/watch?v=dd9-fMhJkQo&feature=related
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Furka-Bergstrecke_Steinstafel_2006.JPG

 :drinks: :drinks: :drinks:

br185

  • Trade Count: (19)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 534
  • Рейтинг: 4
  • HO 1:87/всички епохи без I/DB,OBB Велико Търново
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #320 -: 12 Февруари 2012, 23:19:29 »
Бещо интересно макар и не пряко свързано с железниците:
http://hicomm.bg/lubopitno/shvejcarec-oborudva-kolata-si-s-pechka-na-dyrva.html?read=1&image=42782
http://www.youtube.com/watch?v=aQeRX2e3B0U&feature=player_embedded#!
П.П. Поне един от главните герои е машинист от SBB!

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #321 -: 15 Февруари 2012, 18:21:37 »
Извинявам се, че толкова дълго време не писах. Ето и края на първа част от разказа за Готтардската железница:

Флюелен - Ерстфелд

С напускането на гарата влакът отново преминава през ляв завой. Това е последният завой с малък радиус за целия следващ етап от пътуването ни. Предназначението на тази отсечка е да може влаковете да наберат наистина скорост. Затова тя е и най-скоростната отсечка по цялата Готтардска железница. Влакът се движи направо през речна долина в посока юг.

За да се укроти малко по пътя си влакът преминава през гара Алтдорф, която е на 447 метра надморска височина. Така че пътят се изкачва леко. Не че тези изкачвания представляват сериозни трудности за влаковете. Локомотивът отново може да се "разкърши". Пътуването не предлага много суперлативи. Но именно към тях се движим.

Един поглед през прозореца виждаме частта на долината на река Ройс, разположена в кантона Ури. Сгушеният между високите скални стени ландшафт ни кара да забравим за времето, той не му е подвластен. Общината Алтдорф знае добре, че тук и най-малкият пожар може да доведе до катастрофа. Говорим за фьона, духащ по тези земи. Алпийският фьон се числи към най-лошите ветрове на планетата, граничещ с бурните ветрове на пасатите и Северна Америка. Фьонът възниква, когато идващите от юг въздушни течения пресичат Алпите. При изкачването си топлият и влажен въздух се охлажда и кондензира. Чрез кондензацията намаляват и температурните амплитуди от един градус на всеки 100 метра изкачване до половин градус. Така в Тичино възникват интензивни дъждове.

След като въздушните маси са прехвърлили Алпите те са много студени и сухи. Но отново се спускат към долини. Там се затоплят по-бързо, но остават сухи. Затова изсмуква влагата от ландшафта. В засегнатите местности става много сухо и горещо, затова и заплахата от пожари е много голяма. Възникнат ли те бързо се раздухват от силните ветрове. Такъв интензивно-възникнал пожар бързо може да погълне цяло село. Подобна участ е сполетяла Алтдорф вече три пъти.(Следва)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #322 -: 19 Февруари 2012, 22:30:15 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=2767.msg54425#msg54425 date=1297869868


                            http://www.fotocommunity.de/




Картички на 100 години, Готард-Експресс мит A 3/5, над тунела
с римски цифри е написана годината на построяване - 1882.


CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #323 -: 19 Февруари 2012, 22:33:40 »




     от ebay.de

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #324 -: 19 Февруари 2012, 22:46:24 »
 :search: Къде си?Ела си в къщи :resent:

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #325 -: 19 Февруари 2012, 23:00:00 »
Готин е!
Особено като е червен! :yes:
Аз му викам "Дарт Вейдър" :haha:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #326 -: 19 Февруари 2012, 23:02:14 »
Една страница назад ви качих снимка на оригинала. Ето ви и модела - доста е масов в Швейцария:



Локомотивчето, икономичното:


liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #327 -: 19 Февруари 2012, 23:11:33 »
Цитат на: gregary link=topic=2767.msg73429#msg73429 date=1329685200
Готин е!
Особено като е червен! :yes:
Аз му викам "Дарт Вейдър" :haha:
Червен с фараве  от  Лада петица и един такъв герб начело :give_heart:

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #328 -: 20 Февруари 2012, 13:25:40 »




Тъй като долината река Ройс е директно на линията на ветровете, тук въздушните маси могат да наберат мощ, кошто нищо не е в състояние да укроти. Така фьонът в долината винаги духа със скорости от поне 100 км/ч. Но нерядко скоростите са дори по-високи и ветровете достигат мощта на ураган. Това, което по други части на света се определя като буря, често е определяно от хората по долината на Ройс като слаб ветрец.

Но влаковете трябва да се съобразят с тях, защото ветровете увеличават насрещното съпротивление, така че дори при условие, че изкачването е незначително не може да се достигне висока скорост. Това с особена важност важи и за влаковете движещи се от Алтдорф на юг.

Това е и причина за правата линия. Макар влаковете да подминават важни населени места, движейки се по права линия са по-добре защитени от фьона. Защото ветровете са в състояние да дерайлират влак.

В долината преди Ерстфелд железният път се разделя. Щом искаме да пътуваме през Алпите с влак в бъдеще ще можем да направим това през Готтардския тунел, но засега той все още е огромна строителна площадка и едното разклонение на пътя се използва само от строителни влакове. Но ние оставяме строителите да си работят и продължаваме през планината.



Влакът ни отново забавя ход по сравнително стръмния сектор от железния път след като подминахме портала на тунела. Достигаме крайната гара на този първи етап от нашето пътуване - гарата Ерстфелд. Тя се намира на 472 метра надморска височина и това е само с 12 метра по-високо от гара Имензее - нашата отправна точка, която напуснахме преди 41 580 метра..



Етапът завършва. Завършва и първото ни пътуване по Готтардската железница след пропътувана дистанция от малко по-малко от 42 километра. Ще продължим на следващата страница. Ако някой ме упрекне, че завършвам първата част от пътуването тук, защото живея тук, то той не знае, че в Ерстфелд има какво да се види и научи.







===========================================================================

Това е краят на първата част от пътеписа по Готтардската железница. След нея има още две основни части и две продължения.
« Последна редакция: 20 Февруари 2012, 13:39:51 от Loco-motion »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #329 -: 22 Февруари 2012, 08:48:40 »
 :good: Продължавай в същия дух  :hi:
Така със снимки става още по яко.

Един поздрав за някой дето залитна малко на изток :blush2: ,но красотата не знае граници!