Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

SBB и всички други железници в Швейцария

<< < (192/216) > >>

Old Boris:
Иох (joch) означава седловина (на немски) между два върха Jungfrau и Moench.. Подробности за жп линията до там има в нета. Ако някой се интересува, мога да я систематизирам тук. Иначе, pavlinbg има повече преживявания на околните върхове и сигурно има интересни снимки. Аз само съм обикалял около joch-а и заведенията там. :hi:

gregary:
Много ми хареса това с преспиването в хижата под Мьонх и последвалото го изкачване на другия ден. Аз, за жалост не можах да го осъществя, просто програмата ни беше друга. Но, здраве да е - следващият път  :dance1:.
Относно уточнението ти:

--- Цитат на: pavlinbg link=topic=2767.msg118994#msg118994 date=1591084481 ---Ще направя уточнението, че от гарата под Айгер се вижда долината, а не Алечки ледник, който е от другата страна на върха.

--- Край на цитат ---
Предполагам имаш предвид спирка Eigerwand, която за жалост от 2016 е затворена, като не работи дори и като спирка (И аз нямам спомен, влакът да е спирал там, като нямам дори снимка) Гледката там е почти изцяло към Гринденвалд, но не и към долината на Лаутербрунен.
Не знам, защо наблягаш на "гара", като там няма никакво коловозно развитие, съответно аз се обърках по назад представяйки си някакво по-голямо съоръжение. Линията на спирка Eigerwand (по спомен) е само една, както е по принцип и от начална до крайна спирка (Kleine Scheidegg - Jungfraujoch).

--- Цитат на: pavlinbg link=topic=2767.msg118994#msg118994 date=1591084481 ---...Към върха тръгнаха два влака, движейки се един след друг на спирачно разстояние (линията е двойна, електрифицирана, с автоблокировка)...

--- Край на цитат ---
Двойни линии са само на спирките Eigergletscher, която е преди влизането в тунела и на предпоследната Eismeer, от която пуснах две мои снимки по-горе с гледка точно от другата страна на хребета (корегирам се - не към Алечки ледник) към ледника Ischmeer (Lower Grindelwald Glacier). Алечки ледник е след това - по нагоре...

Между другото, с последните постове си върнах спомените няколко години назад и с уточненията стана приятна дискусия. Линията (Kleine Scheidegg - Jungfraujoch) е една от емблемите на железниците в Швейцария и както казва многоуважаваният от мен  :hi: Old Boris е хубаво да се систематизира и опише с преки впечатления и снимки. Аз бих го направил, но моите снимки са... прекалено лични :), а пък и липса на свободно време (преди време правих един разказ...).
Или pavlinbg с разказ за изкачването на Мьонх...  :good:
Би било интерсно!

pavlinbg:

--- Цитат на: gregary link=topic=2767.msg118997#msg118997 date=1591107600 ---Много ми хареса това с преспиването в хижата под Мьонх и последвалото го изкачване на другия ден. Аз, за жалост не можах да го осъществя, просто програмата ни беше друга. Но, здраве да е - следващият път  :dance1:.
Относно уточнението ти:Предполагам имаш предвид спирка Eigerwand, която за жалост от 2016 е затворена, като не работи дори и като спирка (И аз нямам спомен, влакът да е спирал там, като нямам дори снимка) Гледката там е почти изцяло към Гринденвалд, но не и към долината на Лаутербрунен.
Не знам, защо наблягаш на "гара", като там няма никакво коловозно развитие, съответно аз се обърках по назад представяйки си някакво по-голямо съоръжение. Линията на спирка Eigerwand (по спомен) е само една, както е по принцип и от начална до крайна спирка (Kleine Scheidegg - Jungfraujoch). Двойни линии са само на спирките Eigergletscher, която е преди влизането в тунела и на предпоследната Eismeer, от която пуснах две мои снимки по-горе с гледка точно от другата страна на хребета (корегирам се - не към Алечки ледник) към ледника Ischmeer (Lower Grindelwald Glacier). Алечки ледник е след това - по нагоре...

Между другото, с последните постове си върнах спомените няколко години назад и с уточненията стана приятна дискусия. Линията (Kleine Scheidegg - Jungfraujoch) е една от емблемите на железниците в Швейцария и както казва многоуважаваният от мен  :hi: Old Boris е хубаво да се систематизира и опише с преки впечатления и снимки. Аз бих го направил, но моите снимки са... прекалено лични :), а пък и липса на свободно време (преди време правих един разказ...).
Или pavlinbg с разказ за изкачването на Мьонх...  :good:
Би било интерсно!

--- Край на цитат ---

Сигурен съм, че линията в тунела е двойна, тъй като имам снимка на разминаване с друг влак. Може би това е само на места, но тъй като беше невероятна блъсканица, нямах добра видимост. Жалко, че са затворили въпросната спирка. Аз бях там през 2015 г. и я видях. Наричам я гара, тъй като така ми е останала в съзнанието от книгата на Методи Савов. Междудругото в тази книга е описано как при първото българско изкачване на стената на Айгер, алпинистите Савов и Вълчев, за да се спасят от бурята, която ги застига на стената, чупят едно от стъклата на гарата...
Тази вечер ще се пробвам най-накрая да кача нещо. С тези снимки е някакъв ужас...

bdz43r:
Линията категорично не е двойна.
Има само места за разминаване, вече не помня колко, не че съм знаел, но може да се провери. Едно от разминаванията е именно на Eigergletscher.
Когато аз пътувах, имаше престой на две места с прозорци с гледка... явно е било преди да отпадне едното спиране.

Интересно за тази железница е, че е една от само четири останали в света на трифазен ток с двупроводна контактна мрежа. Една от другите три е тази до Gornergrat - най-високата гара на открито в Европа.

pavlinbg:
След като имах известни затруднения, все пак успях да кача снимките на сайта Flickr.com.
Следващият фоторепортаж е за всички любители на швейцарските железници и планини...  :drinks:

ЧАСТ 1 Най-високата гара в Европа


На гарата във Венген. Ако не ме лъже паметта, това беше първата гара след като потеглихме от Лаутербрунен.



Гледка към върховете извисяващи се над долината на Лаутербрунен.



Гара Клайне Шайдег. Тук се съединяват линиите от Лаутербрунен и Гринденвалд. Трябваше да сменим влака с този към Юнгфрауйох.



Пак там, на фона на северната стена на връх Юнгфрау, която успях да снимам през прозореца на влака, преди да потегли. На снимката се вижда и част от депо и два открити товарни вагона.



След Клайне Шайдег, преди навлизане в тунела под Айгер - поглед към долината на Лаутербрунен и ски пистите на курорта Венген, които са затревени. На снимката се вижда и влакът, който се движи след нас.



Ето я и въпросната спирка (гара) в тунела под Айгер, от която се вижда северната стена на върха (крайъгълен камък в алпинизма, мечта на много алпинисти). Тук времето се променя буквално за минути. Както писах в предните ми публикации по темата, имало е случаи, в които панорамните стъкла на спирката (от които направих снимките) са били чупени от алпинисти, за да се спасят от връхлитащата ги буря.
На снимките се вижда и долината на Клайне Шайдег (вододелът между долините на Лаутербрунен и Гринденвалд), част от върховете над Лаутербрунен (първата и втората снимка вляво). Долината на Гринденвалд остава на дясно (втората снимка).




Разминаване в тунела под Айгер. Може би заради това съм останал с впечатлението, че линията в тунела е двойна. За жалост не мога да си спомня къде точно в тунела (на коя спирка) е правена снимката.



Така достигнахме до крайната гара - Юнгфрауйох, която се намира на 3454 м. надморска височина. Това е най високата гара в Европа.



Понахалствах малко на машинистите - пулт за управление на влака.



Очаквайте в следващата част - снимки от прехода по Алечкия ледник и изкачване на връх Мьонх...



 

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия