Автор Тема: SBB и всички други железници в Швейцария  (Прочетена 432931 пъти)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железницата в Швейцария
« Отговор #690 -: 27 Август 2015, 16:15:18 »
https://www.youtube.com/watch?v=0HL_NtnW1co
-Абе,швейцарска му работа ама хубава!  :blush2:
-Ама швейцарска!   :give_rose:
-Ама пък хубава!   :wub:


choveka_vlak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 107
  • Рейтинг: 8
  • човек докато е жив се учи!,...
Re: Железницата в Швейцария
« Отговор #691 -: 28 Август 2015, 10:46:59 »
Да само че на мен ми се сви сърцето и ми се насълзиха очите, а къде сме ние?,,, на обратната страна на луната   :(

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железницата в Швейцария
« Отговор #692 -: 28 Август 2015, 14:35:06 »
Професоре направи ли ти впечатление Сара как реди маршрутите на таблото? (15,15  мин нататък)
 :hi: :hi: :hi: това РУКЦ ли е или ... :spiteful:  :pleasantry:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железницата в Швейцария
« Отговор #693 -: 28 Август 2015, 15:36:37 »
Само в Швейцария може да се види мотрисен влак, теглещ пътнически и товарни вагони, по улицата, в наклон 60 ‰ и... каран от ученик.
Миналата година ме провери кондукторка на видима възраст 12 години, но онзи ден ме довършиха, като видях момче на 15-16 г с униформа на RhB да кара влак Chur - Arosa.

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Още отлежава преживяното в Швейцария, но започва да се избистря :)

Може да се окаже, за мен, че ще е по-интересно да се моделира отсечката от Spiez до Interlaken:
https://www.youtube.com/watch?v=jfJEU6CNZvg - видеото е старо, с кофти качество и през обрулената зима,
но когато минахме беше страхотно.

Защо би било интересно да се заимства тази отсечка при създаването на модел:
1. По-голямата част от пътя е еднорелсов и се вие покрай езерото
2. Достатъчно разнообразен е - има тунели, има прелези, има малки селца
3. Има и индустрия - фабрика за гипс, като съответно в съседната гара има доста "тежки" локомотиви
4. Миксиран трафик - много BLS, Re4/4, Re460, ICE общо взето почти всичко

Не, че на Gotthard не беше интересно, но трафикът е почти 100% транзитен, още се опитвам да формулирам разликата в усещането ... :)

Така с големите планове, за съжаление първата фаза, която трябва да се направи е как да се постигне нещо, на което да се карат влаковете, но затова ще се разсъждава в отделна тема.

За финал нещо интересно, което намерих, тъй като винаги съм се чудил, какви вагони се срещат и дали не са само в Германия и т.н.
https://gingespotting.smugmug.com/Switzerland/


« Последна редакция: 29 Август 2015, 16:11:35 от bazitov »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)

Тази кула имаше ли я когато мина от там,и успя ли да влезеш в сградата в ляво където имаше макет?За жалост когато минахме („trima govnara  :haha: “) беше почивен ден.

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Минахме само с влака през Erstfeld и от това, което съм снимал или съм гледал само то другата страна или това вече го е нямало :)

Имаше макет на гарата в Geoschenen, но така и не разбрахме кога работи.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)

Една позната посетена гара от южната страна на Готард,но по-интересното е„грозника от снимката“и факта,който прочитам за него,а именно,че доста назад в годините е бил„въоръжен“ с това

Така изпълняваният от него маршрут не е бил проблем
 Zürich – Milano
 Milano – Paris
 Milano – Zürich
У нас по това време лопатата все още е била доста от значение  :locomotive:

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
До колкото слушах на една лекция, превключва м/у системите без да спира - истински експрес :)

Друг интересен въпрос, който ме "мъчи" след посещението, защо си вдигнат и двата пантографа, след като спрат:

Гарата в Цюрих.
Гледайки снимките не виждам това да го правят други освен Re460.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Всички го правят, но не всички имат по два пантографа. Освен Re460, другата основна серия локомотиви там е Re420, а те почти всички са с по един пантограф. Просто се подготвят за потегляне в обратната посока - вдигат втория и след това свалят този, който се пада преден в новата посока.
Обикновено там се сменят - машинистът слиза, а новият се качва направо в челния команден вагон в другия край на влака и заминава след 5 минути.
« Последна редакция: 20 Септември 2015, 11:53:30 от bdz43r »

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Това не отговаря на въпроса, защо седят дълго време с два вдигнати пантографа, т.е. не е моментно събитие, което съм дебнал да снимам, също и не отговаря на въпроса защо не свалят първо единия и да вдигат после другия. Имаше и доста Re420 с по два пантографа, но с два вдигнати не видях. Другото с два вдигнати пантографа, което си седеше беше едно GTW, а заминаваше след 30 мин.
Не, че е важно, беше ми интересно коя процедурна или конструктивна особеност го налага.
« Последна редакция: 20 Септември 2015, 21:57:47 от bazitov »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Възможно е и да го правят, защото на Re460 сегашните пантографи са с единична каретка, а на място протичането дори на не много голям ток за отопление или климатици би причинило точково загряване на проводника и опасност от скъсване. Това е задължителна практика при повечето постояннотокови локомотиви, които имат двойни и тройни каретки, но и тока при тях е много по-голям.
На Бернина например, където напрежението е само 1000 V, новите мотриси Алегра не само на място, но и в движение са с по два пантографа, всеки с тройна каретка.
« Последна редакция: 20 Септември 2015, 17:08:07 от bdz43r »

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Рейтинг: 165
По повод коментара на Лиро от 19 Септември 2015, 11:40:04 за старите електрически уреди в локомотивите погледнах в гуглето и около него за историята на ж.п. мрежата в Швейцария. Интересни факти: начало на изграждане на ж.п. линии в средата на 19 век, както в повечето европейски държави; бурно развитие през следващите декади без цялостна организация; 1898 г. референдум за национализация на ж.п. транспорт и мрежа; 1888 г. първи опит за електрифициране на линия; 1939-40 г. 77% електрифицирана мрежа, като по това време в Европа като цяло само 5% електрифицирани линии!

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Хубава дискусия в хубава тема  ;D
Моето мнение поне каквото видях макар и в Австрия с един Херкулес на който му предстоеше управление от команден вагон е,че всичко се тества дали работи и може да се командва от последния.Машиниста се прикачи на опашката,отиде в командния вагон и дизела започна да се форсира и да се тества.