Първо-bazitov, в дълбоки води ще нагазиш, ама пък ще ти е голям кеф - пожелавам ти го.
И сега по темата - RIP Gotthard railway!Новия тунел ликвидира една класика, едно от най-красивите места в Европа, даже не бих казал за наблюдение на влакове, а за едно изживяване,емоция която може да зарази и хора, които по принцип не се интерисуват от влакове, атмосфера на една хармония между човешко творение и природа, една мекота между влака и околността - сякаш има и някакво взаимно уважение между тях.....Който го е усетил - усетил, който видял - видял това вече е в историята. Гледките с по три влака на Биаска, товараците с по 3-4 локомотива, осморките на Васен и Файдо... са минало време... С една дума сега е пустош. Осиротя швейцарската железница! Депото на Ерсфелд е празно, голяма част от трасето е еднопътно, гарите пустеят, коловозите вече ръждясват, стрелките между линиите също, кого ли да прехвърлят.....а гара Гьошенен...най-празната гара на света, вече няма да има кока кола на първи коловоз....ще се пие ракия...без мезе...от мъка...

Не, че не го очаквахме, не може да построиш съоръжение за милиарди и да не го ползваш, но празнотата, която видях днес определено надмина очакванията ми. За час и половина се разминахме само с една електричка - насрещния влак. Някак все си мислех, че ще оставят поне няколко влака с панорамен вагон и четворка отпред, но не видях такова нещо - една електричка в едната и една в другата посока и това е. Добре, че е връзката с Андермат на Гьошенен, че инъче щеше да е съвсем зле, щяхме да чакаме лятото за крокодили, слонове и други животни. Все пак привечер, видях 460-ца със вагон-водач на Арт-Голдау, макар и само до Гьошенен явно да прибере скиорите към големите градове на север.
Но това е - хората си развиват железницата, виждаме у нас какво става като не го правим. От друга страна - 57 км за малко над 19 минути,наистина впечетляващо! Малко си е напрежение за ушите с тези скорости, но това е, ще търпим

.