Преди време бях публикувал снимка на един интересен газен фенер за опашка на влаковете.Ето неговите последователи в годините на електричеството.Същите работят с батерий от 2х1.5волта огромни на вид.


Естествено колкото по ново толкова по-некачествено.Сега вече на опашките на влаковете се поставят светлотразителни дискове.
Следващия фенер който искам да покажа е този на водонапорния кран.В случая този е доста очукан и разбит но...

Когато фенера е бил по оста на линията е светел с бяла светлина. Извъртайки се и заставайки перпендикулярно на линията свети с червене светлина която е забранителна с цел локомотива да не се удари в крана.
Следния фенер пък е служел за осветяване на намаленията и кантонера обхождащ маршрута е бил длъжен да го пали



Двата са просто разновидности като единия е произведен в Унгария Budapest Krolupper
Този пък е бил на постови стрелочник явно защото е само с червена и жълта светлина.На филма за бай Ганьо дежурния с такъв пуска влака


Отгоре с бутони се задействат механизми които бутат червен или жълт филтър пред газеника.Изработката е такава че ще ме надживее,а не ми е известно от кой години е.