Автор Тема: Темата на liro  (Прочетена 131351 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Темата на liro4605
« Отговор #195 -: 06 Октомври 2011, 12:34:00 »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Темата на liro4605
« Отговор #196 -: 07 Октомври 2011, 09:54:27 »


Прелезна камбана на ръчен прелез от времето на парата.Невярвах че все още има останали такива.Последната която бях виждал беше на прелеза на гара Сливница,но при пресъоръжаването му с ел.бариери същата изчезна.Камбаната има чукче което посредством лостова система прескача гърбички на нарочно сложен диск.Същия този диск се върти при спускане или вдигане на бариерната греда.На тази само успях да прочета че пише на немски(вероятно е още от откриването на линията)Вида им е няколко,но най-вече се различават по формата на "шапката" или по начина на задействане.На някой вместо допълнителен диск с гърбици "кобилицата"отскача от звената на синджира.

 Такава камбана има в чакалнята на гара София до теснолинейния парен локомотив.На същата е написано че служи за съвсем други цели в което аз лично се съмнявам.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Темата на liro4605
« Отговор #197 -: 07 Октомври 2011, 10:04:29 »
Опаааа, това че е немско производство ми дава коствена информация освен за външния вид, така и звука който издава.
На немска лесно ще намерим чертежите, а звука ще е още по-лесно...даже май имам такъв някъде записан.
Колкото до тази в чакалнята на гара София - може би са имали съображения от типа, че едно време (І/ІІ БГ-епохи)
на гарите по този начин са съобщавали за потеглянето на влака - спомни си филма "По записките на българските въстания",
там така беше озвучено.

И като стана въпрос за филми - в неделя по БНТ-свят бях принуден да изгледам една кримка от соц.време
само защото в първети десет минути "се разминах са БДЖ-04" в кадър. За съжаление достатъчно едър план,
но снимано на "фарове" - пристигаше нощен влак. Звука не е оригиналния. Във филма има още кадри с "участиети" на БДЖ,
защото действието се развиваше след слизането на жертвата от влака.

Филма е от поредицата "Произшествия в сляпата улица", като този епизод се казваше "Прилепите летят нощем".
челно/бял филм заснет у нас през 1967 година.
Ясен може да го добави към списъка си с боългарски филми с "участие" на БДЖ!!!
http://www.youtube.com/watch?v=OoHzEqKuKwY
« Последна редакция: 07 Октомври 2011, 10:15:19 от pach »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Темата на liro4605
« Отговор #198 -: 07 Октомври 2011, 10:13:03 »
Гаровите камбани са съвсем друг тип и се задействат по съвсем различен начин.Броя на самите камбани зависи от броя на направленията,а на тез в междугарията по кантоните камбаната е само една.Звука им може да се чуе и във филма "Бай Ганьо из Европа"-не съм много сигурен за заглавието.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Темата на liro4605
« Отговор #199 -: 07 Октомври 2011, 10:19:27 »
Това е ясно...аз казвам защо така са писали в часалнята на централна гара.
Горе качих филма , на 33тата минута е БДЖ-04.23
Преди това има доста кадри от София по улиците - москвичи и трамвайте Космонавт - в началото на филма, и пътуване в пътнически вагони с квадратните рамки на джамовете (може би именно "дряновките") и т.н.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Темата на liro4605
« Отговор #200 -: 07 Октомври 2011, 10:31:03 »
Намирането на оригинален звук от серия 04 се е оказало почти "мисия невъзможна" най-вече по следните причини:
По спомени на очевидци, в началото, след доставката, това са били изключително тихо мъркащи локомотиви, които е можело въобще и да не ги чуеш, като минават покрай тебе. Нямало е нищо общо с оглушителния шум, който издаваха вече през 80-те години и към края, когато все едно всеки момент щяха да започнат да хвърчат бутала. За причината за това положение се сещате - калпава поддръжка, въпреки че тези локомотиви са били на т.нар. прикрепена езда, демек всеки от тях си има постоянно зачислена локомотивна бригада, от началото, та до края. По-конкретно след някакъв начален пробег е трябвало да се смени хидротрансформаторното масло, което в последствие иначе се извършва при капитален ремонт. Та вместо препоръчаното от производителя, нашите калпазани, под давлението на комунистическите "фактори", вземат някакво съветско масло - пълен боклук, което разказва играта на локомотивите. Освен това, още през 60-те години, с масовото бракуване на парни локомотиви, при все още липса на достатъчен брой 06-ци, четворките са поемали тежки товарни влакове при положение, че не са предназначени за това, а предимно за пътническа служба. Та с една дума въпросът е кой звук аджеба търсим - оригиналния или този в следствие на съсипията у нас? В Германия и Австрия двата звука сигурно са почти идентични заради коренно различното ниво на поддръжка.
Иначе за филми с участието на четворки се сещам за:
"Баш Майсторът на екскурзия".
"Комбина"
"От нищо, нещо."
и още една кримка, в която действието се развива май в Луковит, и правеха някакви шменти-капели с "нечисти" пари, та един от героите имаше неблагоразумието да ги внася в ДСК, и съответно накрая ги изловиха всичките...За съжаление гледал съм го, но не помня заглавието.
Лошото е, че в повечето от тях звукът от локомотива е почти изцяло изолиран....

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Темата на liro4605
« Отговор #201 -: 09 Октомври 2011, 22:29:26 »


Гара СКОБЕЛЕВО към днешна дата! :bb2: :bb: :give_heart: :clapping:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:Темата на liro4605
« Отговор #202 -: 10 Октомври 2011, 09:09:19 »
Красива сграда! Доколкото си спомням е строена по Хиршово време. Но не е ли спирка вече?

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Темата на liro4605
« Отговор #203 -: 10 Октомври 2011, 09:34:10 »
Пародийният звук по българските филми от соц. време е запазена марка...  :haha: Със звук от потеглящ "Москвич" се озвучаваше всичко - от самия "Москвич" през "Жигула", "ЗАЗ", "Латвия" и "УАЗ", та чак до "Мерседес" и "БМВ"...  :spiteful: Явно оригиналните звуци яко се губеха заради различни фактори...  :pardon:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Темата на liro4605
« Отговор #204 -: 10 Октомври 2011, 10:33:16 »
Да,днес вече е спирка.Функцийте и на гара са иззети от съседната бивша спирка сега гара.На живо да се види е нещо страхотно.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Темата на liro4605
« Отговор #205 -: 10 Октомври 2011, 15:03:52 »
Оо, вече се вижда и контактна мрежа. Аз като ходих точно я започваха.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Темата на liro4605
« Отговор #206 -: 10 Октомври 2011, 16:26:10 »


Работата доста напредва,но срока едва ли пак ще бъде спазен.Мрежата е до Ябълково,а натам са монтирани всички стълбове и доста от оборудването по тях.Земното върви горе пак по стълбовете.На една отсечка между след Първомай няма към километър и нещо мрежа.Терната има да вързва доста скобки на струнките.На Ябълково видях че единия от входните е от стария тип и не са1600м от него до песето.Коловоза към кариерата там е запазен даже отчасти елекрифициран.Тези зелени правоъгълници по светофорите са пълен ФАЛШ.Пътя е готов на 100 процента като се изключи немонтираните стрелки който едва ли ще бъдат монтирани.

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Темата на liro4605
« Отговор #207 -: 10 Октомври 2011, 22:39:13 »
Всичко изглежда нова и хубаво,ама да видим дали няма само  транзитни влакове от Сърбия  за Истанбул да вървят по тази линия :sorry: .Каквито дивотии разправят.... :this:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Темата на liro4605
« Отговор #208 -: 20 Октомври 2011, 18:57:58 »
Като почитател на "крокодилската тяга" се питах защо изолаторите на пантографите са странични.Сега като видях единствения  локомотив във Бг  на който са по същия начин разбрах защото.
http://bgphoto.net/photos/37794/o634547327106847500.JPG
И той си има своя чар,а за чистота и ред нямам думи.Вътре се ходи само чехли и всичко свети от чистота.
http://bgphoto.net/photos/37794/o634547332440597500.JPG
http://bgphoto.net/photos/37794/o634547331563097500.JPG

Срещал съм на модел чешкия вариант (  http://bgphoto.net/photos/37794/o634547335412472500.jpg ) ,а тоз по-горния дали вобще се произвежда на модел?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Темата на liro4605
« Отговор #209 -: 20 Октомври 2011, 19:17:25 »
Този чешкия трябва да е порвообраза на нашата серия 60.