Когато прелеза е ръчен е ясно, че трябва да се нареди с телефонограма на прелезопазача да го охрани. Друг е въпроса, че гаровите прелези (било то ръчни или автоматични ) така или иначе са обвързани с осигурителната техника в гарата по такъв начин, че ако не са спуснати бариерите не може да се отвори редовен влаков или маневрен сигнал. Това важи и за междугаровите прелези близо до гара, които ако не са задействани не може да се отвори изходен сигнал. При автоматични прелези в нормална ситуация на прелезопазача не се нарежда нищо. Напомнителния характер на тази табела влиза в сила когато има повреда в осигурителната техника или автоматиката на прелеза. Тогава влаците се движат с писмено нареждане ( обр. ІІ-А ) връчено от чиновника на лок. машинист, а маршрутите се нареждат ръчно и се нарежда на прелезопазачите да охраняват прелезите ( в зависимост от характера на повредата) като отговорността за безопасността на движението се поема от чиновника. Има и пломбиран бутон за изолиране на обвръзката м/у прелеза и ОТ, който се ползва пак при някой повреди и в този случай също трябва да се нареди на прелезопазача с телефонограма. Бре, много дълго стана това - спирам.