Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Как да подредя правилно влак в 3-та епоха с тези вагони (...)
Жоро:
Или както се казва: дойде горският и ни изгони от гората :punish:
Обаждат се тука нек'ви :blink:
Best Ripper:
Най-лошото на тая подредба бе, че коридорът на вагона първа класа се превръщаше в една гадна пешеходна алея на половината влак към и от вагон-кръчмата, което ти убиваше цялото удоволствие от стоенето по прозорците в коридора... :hi: Навремето при пътуване през деня откарвах прав в коридора поне половината път от София до морето... Един път даже ми вадиха некви стружки от окото... :pardon:
Трамвайка, къв недостиг на вагони има в БДЖ-то бре? То има ли нещо за превозване? Напоследък гледам разни пътнически влакове с по 2-3 вагона, пряко сили тук-там по 6-7, по изключение лятото докъм 10-12... Навремето рядко имаше под 10 вагона влак... Да не би да връщат пътници поради липса на вагони??? :blink:
Tramway:
Има недостиг и то голям, и непрекъснато увеличаващ се. Огромен брой пътнишки вагони стоят поради изтекли срокове на ревизии, МПР, ГПР, ПР,СР, КР, липса на резервни части и т.н. Същото е дереджето и при товарните, само дето с тях БДЖ все по-малко има какво да вози. Новите-стари и прескъпи вагони 97-ма серия непрекъснато дават дефекти и все има някои от тях в ремонт. А остане ли един вагон седмица извън движението - край с него. Циганта го напада и за броени часове заприличва на скелет.
За изпълняването на влаковете са правят какви ли не челни стойки за да са осигури някакъв вагонен минимум. Писаното в ПКВ има силата на пожелания от коледна картичка или късметче от кафе "Лаваца". Телеграмите за извънредно увеличаване на състави по празници и отпускарски сезони много често са неизпълними - като ти пишат да дадеш 2 допълнителни към 6-те редовни вагона на влак ХХХХ, а ти имаш недостиг от 10 вагона, какво да закачиш? Тогава са прави следния фокус - редовния състав на влака са намалява от 6 на 4 вагона, и ето ти двата допълнителни на лице. Влакът пак си е с 6 вагона, документите са изрядни, а на драгите пътници дупе да им е яко, да са тъпчат като сардели. Като не им уйдисва, да ходят на автобуса. После рев, че пътниците намаляват.
С товарните превози същото - явява са товародател, иска да превози нещо от гара А до В, ти му отказваш че нямаш вагони или в най-добрия случай му приемаш поръчката за след 3 месеца и му даваш космическа цена, той отива при камионджиите, а ти ревеш че нямаш клиенти.
Сaprycorn:
В тази връзка си спомням зората на демокрацията около 1991 година, когато шофьорите на първите частни автобуси се примъкваха до касите на централна гара и почти шепнешком предлагаха на пътниците АВТОБУС ЗА ДУПНИЦА или АВТОБУС ЗА ПАЗАРДЖИК...
Скоро май ще трябва локомотивните машинисти да обикалят около централната автогара с оферта ВЛАК ЗА БУРГАС...
lokomotion:
Аз искам да разкажа за друг фокус на БДЖ с който увеличават състава на влака.Преди време с майка ми парувахме за Бургас от Пловдив с нощния влак София-Бургас.Взехме си билет на който пишеше, че местата са ни в 6-ти вагон.Преди като сам пътувал с този влак знам че на гара Пловдив закачат допълнителен вагон в който са местата на тези който се качват от Пловдив.Тази вечер обаче бяха направили следния номер:до табелката на която пише 5-ти вагон накой с тебешир беше нарисувал цифрата 6, т.е. пети вагон беше и шести.Добре че имаше места в другите вагони, иначе штехме да пътуваме прави до Бургас.И после се чудим защо има отлив от пътници от БДЖ.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия