Много шум се вдигна за тия фарове отпред на гредата. Не забелязахме обаче, че и на талигите има нещо за махане. Това е приемника за АЛС тип “Индуси”, какъвто ние нямаме. Намира се на първо дясно колело по посока движението, но се маха лесно със скалпел. Може да снабдите и бандажите с черти с червена боя, за да следите да не се превъртят.
Не знам защо ги има тия грозни первази под ъгловите стъкла на кабините. Ако е да държат стъклата има и други начини. Но и те се махат лесно със скалпела. Оставих само малки зъбчета отзад, където да легне стъклото, но си мисля, че трябваше да клъцна и тях.
Стигаме до прословутото обръщане на машината с втора кабина напред. По принцип това не пречи на въртенето на Земята, но ако решите да оправите грешката имайте предвид, че освен да завъртите коша на локомотива и да смените кноровите ръкави и спряговете, трябва да обърнете и блендите на талигите, защото не са еднакви от двете страни. Още трябва да се обърне и средния детайл с резервоарите и сандъците – става лесно, защото дупките за винтовете са симетрични. Аз уж бях решил да я оставя така, пък взех, че я обърнах.
Тук вече съм нацапал решетките отстрани и отгоре под пантографите. За това има много начини, аз го правя с тънкописец с туш и забърсвам леко с парцал за да напълни дупките на мрежата.
Кабината вече си има дупка на ключалката на вратата, прозореца откъм машиниста е снабден с бяла лента в средата, предназначението на която се досещам за какво е, но най-добре Лиро да каже дали е така, пред машиниста вече има ветрозащитно стъкло, огледалата за обратно виждане са леко извити назад, за да вижда машиниста добре и степенките на челната греда са подчертани със сребриста боя.
Тук отгоре надолу: пробити свирки, изпилени кантове на горните фарове от вътрешната страна( имаха мустачки и седяха накриво), боядисани пера на чистачките с черно, отлепена и извита емблема БДЖ ( крилата стърчат грозно навън, като се огънат леко да легнат в/у стената на кабината изглежда далеч по добре), боядисани кранове на кноровите ръкави. Фугата на удължената греда почти не си личи. Добре, че смъкнах и 5-те атмосфери надолу – хич не болеше. При мен всичките буфери седяха леко накриво. С малко извиване вече са добре.
Ветрозащитните стъкла реших да са отворени откъм страната на машиниста и затворени откъм помощника.
Ето и малко картинки смъкнати от Railwaymodeling, от които взимах пример.