дравейте и от мен. В град Левски до депото се намира парен локомотив 17.68 както прочетох някъде из форума пак. През далечната 1970г. е сложен за паметник и реставриран, до тогава е бил на ход. Към ден днешен разбрах за съществуването му и го посетих. За жалост локомотива е изоставен на съдбата и природните катаклизми. Все пак има вид на по запазен. На табела пише че е произведен през 1923година и че е единствен модел в България. Ако наистина е така е много жалко да стои изоставен.
Имам идея да се изкара от ''храстите '' и да се сложи на видно място на гара Левски където реставриран да стане атракция на гарата.
красива машина дано някой екземпляр от серията да се възтанови 
Машината е на единия лъч на торното в депото и най-вероятно затова е още читав. Все пак там не може да влиза всеки, се надявам. За съжаление обаче от слънцето, вятъра и дъжда няма кой да го пази и състоянието на лока е плачевно.
Машината хич не е в добро състояние - след изваждането й от експлоатация нито е минавала ремонт, нито е консервирана, даже и една тенекия на куминя не са й турили и не са изринали въглищата от тендера. Бутала, цилиндри, шибъри, движение са обхванати от тежка корозия. Само външно една баданарка й е теглена. Другата машина от серията - 17.01, която до м.г. беше в музея в Р, е в още по-тежко дередже. И двете са опоскани много. Котелната стомана много вероятно да са окаже негодна, или даже и да е годна, котелът на 17.01 може да бъде използван само още 2 години, на 17.68 - 13 години. Немислимо е възстановяването им за движение, освен ако не ги пратят в Майнинген, където ще ги направят чистак нови срещу около половин милион евро за всяка. Или пък в Ческе Веленице или Интерлок Пила, където може и по-евтино да излезе.