Информационното затъмнение по ремонта на 03.12 не е по наша вина. Трудно е омазани до уши, държейки гаечни ключове, ракети и други инструменти, ежедневно да правим снимки и да ги качваме. Все пак сме направили някоя и друга снимка.
Ето кратък разказ в картинки как върви работата по машината. Извинявам са за лошото качество на снимките.
Тъй изглеждаше 03.12 преди започването на ремонта:





След издаването на дългоочакваната заповед за възстановяването й, в януарския студ на 2009г машината видя слънце след 35 годишен престой в здрача на дизелов цех 2.

И отново на тъмно, вече в парния цех и без тендер.

Започва демонтажа на детайли.


Някои от тях са възстановяват в домашни условия.




Чак през пролетта на 2010г започна истинския ремонт. Машината е закарана пред дизелов цех 1 и разсъблечена. Започва стъргането на ръжда и боя и миене с пароструйка.


Дотук със събарянето. Започва изграждане. Машината е вкарана в цеха.
Направена е специална платформа за да може да се завари кръпка на мястото на изрязаното парче от котела за металографско изследване и якостни изпитания.

През дупката са виждат котелните тръби – чисто нови са!

Буталата са извадени от цилиндрите. Пръстените са нови, работната повърхност на цилиндрите обточена, няма хлабини, няма корозия. След КР машината въобще не е вървяла.

Някои елементи от обшивката са изчукват и изправят, други са изработват нови.

Подновяват са детайли от арматурата

Спирачните цилиндри

Динамото и челния прожектор.


Кноровата помпа е ревизирана, изпробвана и готова за качване. Зад нея са готовите прегревателни елементи.

Пещта отвътре. Сводът има нужда от подмазване тук-там.

Будката и крилата са остъргани грубо и закарани пред парния цех за пясъкоструене заедно с тендера.

Ето я изпясъкоструена и готова за кърпене и друга тенекиджийска работа. С пясък са минати и крилата, обшивките и други ламаринени части.


Всичко туй беше свършено до средата на юли 2010г. Следва продължение.