Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Нещо интересно в нета

<< < (83/110) > >>

pach:

--- Цитат на: pach link=topic=2916.msg118566#msg118566 date=1588172826 ---...

ПП. А за шестосния локомотив въобще не е измислица, щото който познава историята на тези локомотиви,
би трябвало да знае, че първият с този външен вид е именно произведения в един екземпляр техен S699.01,
което и от означението му се разбира - шестосен. Той е бил "бащата" на ламинатката. Произведен по настояване на руснаците,
уж като противовес на техния шестосен правен в същото време - ВЛ-60. Съотвветно руснаците  обаче не  харесали чешкия конкурент и го "забранили".. Ние съвсем логично да сме искали от него да поръчаме, но в статията казват, че
са имали дефицит на материали /след руската реакция/ , и на неговата основа са ни произвели именно нашето БДЖ-42.
Има и още в тая история. По това време ние сме купували локомотивите на Шкода през съветската външнотърговска
централа /СИВ/ с името „МашиноИмпорт-Москва“ като нашия филиал „МашиноИмпорт-София“ доставя от чехословашката „СтройЕкспорт“
което няма никаква логика за доставка на въпросните локомотиви.
Ама някой все още си спомнят как в руснаците беше "и ножа и хляба".

--- Край на цитат ---

...че май това никой не го отчете и прочете... :fie:

KRAKOMOBILA:
И да го четем не е вярно. За S699.001 се е говорило хиляди пъти - първо, това, че е възстановена за движение е пълна глупост, както е написано по-горе - никога не е било на дневен ред да се възстановява за движение. Локомотива се намира в Пилзен в Техническият център, точно до завода (преди две години бях там) и е изложен вътре като стационарен експонат - възстановен е до толкова, че да е боядисан отвън - вътре не е пипано нищо и няма как да се движи.
 Второ - S699.001 никога не е имала общо с Русия и съветският съюз, бъркаш нещата с S699.1001 - която е прототипа на ЧС4 и не само, че не е отказана от Руснаците, ами са доставени стотици бройки.
 Ето ти снимка на прототипа за Руснаците (S699.1001) да си я сложиш в рамка и да не говориш глупости.

 Годините на производство на S699.001 и 1001 са едни и същи - 1962.

 До тук за руският вариант. S699.001 е произведена в един единствен екземпляр (прототип) поради желание на БДЖ да закупи товарен локомотив от Шкода. Локомотива е произведен и предоставен за тестове в България - като се е представил чудесно, след това е бил на проби в Румъния и Сърбия, а в последствие проби са правени и в Чехия с различни типове талиги и редуктори.
 В крайна сметка БДЖ поръчва предложеният им 4-осен вариант и възниква серия 42, а едва след първата доставка на БДЖ 42, започва и производството за CSD.
 Първият локомотив серия 42 е пристигнал в БДЖ с реостатна спирачка (както серия 240 на Чехословашките железници), но в последствие тя е отказана и демонтирана. 1962-1964 са произведени БДЖ 42-01 до 42-20, а след това започва производството на Чешките съвместно с нашите машини.

 Та това, че Шкода не е имала възможност да произведе шестостни машини за БДЖ е глупост, както е глупост и това, че руснаците са я отказали, а също така е глупост и това, че S699.001 е възстановена за движение... общо взето глупости много.

pach:
Общо взето четеш през ред, като дявола евангелиаето!!!!!
1.
Не съм тввърдял, че е въстановен до възможност за собствен ход.
А че са изминали почти десет години от началното му въстановяване
и има вероятност да са го довършили. Казах че може би съм чел някъде,
и че ако е минавал ходови изпитания, то трябва да има снимки поне от полигона им.

2.
Истжрията с руснаците е 100% доказана.
Кострукторското бюро се е амбициралло да произведе шестосния като са се надявали,
така да "бият" конкуренцията в новостроящият се ВЛ-60, само че не са се усетили,
че така си вкарват автогол и локомотива им никога няма да бъде разрешен за производство!!!
Което е и станало.  Подобна е и историята с немския /ГДР/ локомотив БР-118/119 и "людмилата".
С малка разлика - немците все пак го произвеждат и поставят руснаците при  свършен факт, че го искат.
Не знам обаче да им е бил разрешен износ на тези локомотиви за трети страни!!!!!
ПП. Впрочем за това има и създаден чешки документален филм със стари кадри и интервюта от правенето на ламинатката

3.
Първият произведен като "ламинатка" си е бил по искането на БДЖ, като е показал
страхотни качества в участъка Мездра-Горна Оряховица и за това нашите са настоявали
точно такъв да бъде произведен. Ние сме били една от двете страни които по това време
имат изградени участъци с 25 кВ напрежение и той си е правен и тестван именно за нас.
Чехите и други страни от соц.лагера правят или започват такива мрежи - 25 кВолтови поне с 1-2 години след нас.

Колкото до S699.1001 той е на основата на първообраза S699.1 като това си личи дори в номерата им!!!

И всъщност чехите почват да правят първите машини от този тип за себе си, след нас, защото ние междувременно
сме спрели доставката на останалите за доставяне БДЖ-41, поради множеството технически проблеми.
Заради тези технически недостатъци,  от доставените през декември 1961г. до средата на 1963г. 41 локомотива от серия Е-41 (чешко означение 42Е), рядко биват в експлоатация повече от 36 броя. Останалите 50 броя в серията, така и не са доставени, тъй като бройката се пренасочва към по-новите модели на Шкода. При отстраняването на недостатъците в серия Е-41, конструкторите му правят паралелно и модернизация на този проект и неговото по-красиво изпълнение (чешко означение 46Е), ползвайки вече натрупания опит от Е-41 и вслушвайки се в изискванията на българските специалисти. Това го пише в книгата на Деянов от 1972г.

Колкото до определенията които си позволяваш да раздаваш с лека ръка, това не ти е първото такова поведение!!!
Може би трябва повече да четеш и вникваш в прочетеното и ...да ми станеш на ракийте и годините, за да се държиш по този начин!!!!
А като стана въпрос за годините, ти и идея си нямаш как командваха руснаците в нас и целият соц.лагер след ВСВ!!!!
Ако пък си и русофил, та за това скачаш като петле, съжалявам но точно заради такива заблудени душици,
ще продължавам да разказвам как докато не станем отново САМО БЪЛГАРИ, все някакви си Иванушки и Джоновци ще ни яхат
там където ни хванат и натъртят! А младите дори и да не са учили история, поне да слушат какво е било, щото иначе ще го повторят!!!!
 
 

Petko Ivanov:
S699.001 на гара Горна Оряховица през 1965 г

dred77:

--- Цитат на: pach link=topic=2916.msg118596#msg118596 date=1588256150 ---Може би трябва повече да четеш и вникваш в прочетеното и ...да ми станеш на ракийте и годините, за да се държиш по този начин!!!!
А като стана въпрос за годините, ти и идея си нямаш как командваха руснаците в нас и целият соц.лагер след ВСВ!!!!
Ако пък си и русофил, та за това скачаш като петле, съжалявам но точно заради такива заблудени душици,
ще продължавам да разказвам как докато не станем отново САМО БЪЛГАРИ, все някакви си Иванушки и Джоновци ще ни яхат
там където ни хванат и натъртят! А младите дори и да не са учили история, поне да слушат какво е било, щото иначе ще го повторят!!!!

--- Край на цитат ---
Pach, с риск да омажа хубаво темата, не мога да не драсна някой ред, след подобни писания. Аз също най вероятно  не съм ти ни на " ракийте и годините", надявам се,  си даваш сметка че на много хора тук във форума си помогнал /най вероятно и извън него/, но  понякога си даваш вид , че мнението ти е меродавно.  Аз съм една от тези "заблудени душици", и с никакви твърдения няма да ми се променят мисленето. Не подкрепям комунизма, само защото си мисля че е нереализуем, особенно в България. Та ние 30години /след тоталитаризма/ сме на последно място в Европа, и по средна работна заплата, и по качество на живот, дори след Сърбия с ембаргото и без да е в EU. Тридесет години кражби, от "тоталитарно" построените предприятия /тогава хората са имали идеали, днес интереси/ и нито един в затвора /е сега има едни в ареста ама докато им вземат хотелите и бизнеса/.
 Може също да прочетеш и за "Пражката пролет" ако искаш /има и едно сериалче "Горящият храст" на HBO /, и  "САМО БЪЛГАРИ"- както написа /щото сме най яките /даваме акъл в Прага да влязат танковете срещу студентите/, и  последни се извиняваме на Чехите.
 Евала правя на руснаците, че векове  наред не са се съобразявали с никой, и винаги са били световен фактор.
 По горе стана въпрос за F-16, технология от времето на "Топ гън", ама ни я продават по 5, и няма проблем даже трябва да се радваме, не че ако стане военен конфликт изобщо ще сме някакъв фактор.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия