Автор Тема: Нещо интересно в нета  (Прочетена 168006 пъти)

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 360
  • Рейтинг: 165
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #60 -: 30 Октомври 2015, 21:58:09 »
Някой да си спомня как се строяха първите виадукти по магистрала Хемус, както и подбалканското шосе при Козница с огромните стоманобетонни греди? Имаше нещо подобно на тази машина, с която се поднасяха гредите от колона на колона.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #61 -: 03 Ноември 2015, 09:46:10 »
   Тия журналисти вместо да си търсят сензации в нета,що не вземат да почетат малко исторически факти от БГ.
     Годината ще да е била около 80те.Баща ми(лека му пръст) се бе върнал от СССР и работеше в тогавашният Мострой.Като се замисля,ще е било 81-82 може би лятото.Нямало е явно кой да ме гледа и баща ми ме е водел с него на работа.Една нова Сетра събираше рано работниците и ги караше на работа.Работата беше на автомагистрала Тракия,един от големите виадукти.
    Една такава машина поставяше гредите по изградените високи колони.Машината беше само че с решетъчна конструкция и без толкова много колела.Долу в дерето имаше една черешова градина и там седях и гледах.Струваше ми се нещо огромно и невъзможно.
   Може и „наще“ да са крали технологията от някъде ама годините са преди 30,тааа Old Boris аз лично си спомням  :hi:
     Спомням си,като пуснаха магистралата,как на път с жигулката после сме спирали на виадукта и сме гледали с него от горе.Изпитвах голям гордост,че баща ми е участвал в такъв строеж. :hi:

      bg&flag

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #62 -: 03 Ноември 2015, 11:41:27 »
Решетъчната конструкция е била или италианското на "Сичин", или  българската произведена
в Стара Загора по проект на проф. Банко Банков.
Италианската е можела да прехвърля конструкции с дължина до 39 метра и тегло до 60 т.
Българската е можела да прехвърля по-големи - с дължина до 60 метра и тегло до 120 т.
Ние имаме основни заслуги за повечето такива мостове в Ирак (и ж.п.мостови в Сирия),
именно защото сме подобрили  въпросната технология. На Витиня при един от завоите има "панорамна"
 пешеходна площадка, изградена всъщност от последната стоманобетонна греда излята там на място (като всички преди нея),
оставена като резервна по време на строежа. Всички други стоманобетонни греди изляти там са монтирани по мостовете
на магистралата през Витиня, чрез такава машина. Специалистите я наричат "кран-ферма".
Впрочем имаме и наша си технология - с поетапно избутване на готовата стоманобетонна греда,
напред до монтажа и на отстрещната опора - тогава и кран-фермите, не сме ги ползвали.

Всичко това научих защото ме заинтригува, написаното от OldBoris като коментар на препратката с клипа.
Събрал съм мн.кратка история на строежите на най-големите ни мостове по подбалканското шосе,
прохода Витиня и по магистрала Тракия. За жалост picbg, не работи и не мога да кача 21 снимки
демонстриращи строежите и въпросните "кран-ферми" ползвани от българските строители
преди 30-40 години.Подготвил съм ги за темата "България", ама кога ще стане,не е ясно....

 Абсолютно прав си да ругаеш днешните "журналисти", които незнаейки
собствената си история се превъзнасят по "китайската супер машина за строеж на мостове"
която всъщност се явява добре забравено старо.


ПП. Дали случайно няма да се намери някоя друга снимка от онези времена у вас Миро?
Наличните се оказаха или много малко (4 бр) или с лошо качество, сканирани от рекламни
материали за арабските страни през онези години, когато български строители строяха за тях.
« Последна редакция: 03 Ноември 2015, 12:15:01 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #63 -: 04 Ноември 2015, 14:24:09 »
http://www.mowonline.org/forsale.html
 :scratch_ones_head:
Чувал съм, че си ги карат по изоставени линии....
« Последна редакция: 05 Ноември 2015, 08:35:34 от pach »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #64 -: 04 Ноември 2015, 15:52:04 »
Ей такива от този вид сме имали и ние.Напоследък не съм ги засичал никъде,имаше една по варненско.Лесно сваляемо от пътя возила се води.Трябва да може да се свали от пътя ръчно от бригадата.Тегли до 2 вагонетки с дървени калодки и ръчна спирачка на всяка поотделно.В един сръбски или български филм я имаше снимана.Двигателя мисля беше от мотор Иж.Сигнализира се с вдигнат на прът жълт флаг.Интересното е,че в средата има монтиран крик на въряща се ос и така сменя посоката.

Домуват по такива места и тук се качват на линията пак с крика.По принцип линията е прерязана и удължена вътре в коловоза.Някъде имам инструкцията им от 50те,но към момента не съм сигурен къде е.

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #65 -: 04 Ноември 2015, 15:59:12 »
Двигателя на въпросната дрезина е УРАЛ по лиценз на БМВ и има ходообръщач за смяна на посоката на движение.
« Последна редакция: 04 Ноември 2015, 16:05:34 от vesko76 »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #66 -: 04 Ноември 2015, 16:08:29 »
Съгласен съм,помня само,че беше руски.Дали нямаш някоя снимка?

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #67 -: 04 Ноември 2015, 16:40:50 »
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=181401538708952&set=a.181401472042292.1073741830.100005173205045&type=3&theater
Не знам как се публикуват снимки във форума.

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #68 -: 04 Ноември 2015, 16:57:04 »
Цитат на: vesko76 link=topic=2916.msg101724#msg101724 date=1446648050
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=181401538708952&set=a.181401472042292.1073741830.100005173205045&type=3&theater
Не знам как се публикуват снимки във форума.

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3966.0.html

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
« Последна редакция: 04 Ноември 2015, 17:50:12 от vesko76 »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #70 -: 04 Ноември 2015, 18:05:56 »
Тези който аз съм виждал са с по различна визия,имат челно ветрозащитно стъкло или плексиглас и престилка надолу.Както се вижда и от снимките теглича е само от едната страна и при смяна на посоката трябва да се завърти.Ще гледам да намеря инструкцията.

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #71 -: 04 Ноември 2015, 18:16:50 »
https://www.flickr.com/photos/137431390@N02/22794858301/in/dateposted-public/ ходообръщача на дадената дрезина се намира под резервоара https://www.flickr.com/photos/137431390@N02/22595309640/in/dateposted-public/ .Поради'' добри'' машинисти и липсата на синхронизатор често се налага да се ремонтира :diablo:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #72 -: 05 Ноември 2015, 08:35:44 »
Цитат
http://www.mowonline.org/forsale.html
 :scratch_ones_head:
Чувал съм, че си ги карат по изоставени линии....

Момчета, май не сте разгледали линка (до края) или не разбрахте за какво става въпрос.
Има и "фирмени", но по-голямата част са изработени от самите механици.

Тези са самоделки, има дори от кабина на камион може би. И вярно си ги карат по изоставени линии.









Иначе благодаря ви за снимките на Транспортна Дрезина - 5 и
чертежите на реверса точно!!! :good:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #73 -: 06 Ноември 2015, 09:59:24 »
https://www.youtube.com/watch?v=WznzgvP9cts
Такъв вид маневри се практикуваха и у нас,даже си имаше някакво нарицателно име от сорта на „Карнобатска лашка“

choveka_vlak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 107
  • Рейтинг: 8
  • човек докато е жив се учи!,...
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #74 -: 07 Ноември 2015, 06:50:32 »
Поне по мое време и викахме "английската".