Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Новости от Rivarossi

<< < (8/9) > >>

pavlinbg:
Мисля, че всеки от вас е прав - да вярно е, че когато става въпрос за модели на български подвижен състав, фирмите производители прекаляват със спалните вагони и кушетите. Вярно е, че българският пазар е малък и не всеки роден моделист може да заделя сериозни суми за хобито, вярно е, че фирмите си гледат печалбата и маркетинга (някои български вагони се търсят и от чуждестранни моделисти). Но все пак трябва да се направят някои уточнения. Чисто исторически, в България не сме открили топлата вода в жп транспорта. Та в този ред на мисли, каквото е напр. в DR, част от него ще е и в БДЖ. Типовете вагони са унифицирани и са едни и същи - B, Y, Y/B 70, А, Z ,X и пр., респ. матрицата за модела е една и съща. Същото е и за локомотивите. Прав е gzo, че поради това фирмите нямат големи разходи и всичко е въпрос на добро желание и колкото се може по-голяма печалба. Но при всички положения трябва да се отбележи, че произведените досега модели на български подвижен състав, които са излизали през годините, не са никак малко. Аз специално не съм виждал такава колекция.
Спалният вагон, който готвят от Rivarossi, е интересен за мен, тъй като: 1) Номерът му ще е различен от спалния вагон наTillig. Това ще ми даде възможност да ги композирам и двата едновременно, както е в реалните железници. Считам, че безкрайното редене на вагони с еднакви номера, колкото и внушителни да изглеждат такива композиции, няма общо с реалността. 2.) Ще е произведен от производител (и то какъв) различен от Tillig и при всички случаи ще има разлика в някои детайли. Та погледнато от тази страна, това си е добра новина.

toniemi:
Мисля си , когато си имам макет и съм си наредил няколко еднакви вагони с еднакви номера,ей така си ги карам и им се кефя....както в реалноста.....изобщо не ми пука че номерата са еднакви   :yes:
Защо :blink:
Много просто....като си вървят по макета,изобщо не им виждам еднаквите номера..както в реалноста...и там не се виждат в движение.
Те се виждат като ги снимам в покой,на макро и тогава е като в реалноста...дори макрото ги прави доста по-едрички от реалноста.
Това е едната страна на медала....
Другата е ,че определена група моделисти държат номерата да са различни...няма лошо!
За тях има два варианта....производителите им правят още един-два вагона с различни номера...ама са малко..или човек си прави сам декали и си ги лепи....
Когато си ги карам на макета и вместо да им се кефя,аз си мисля за еднаквите им номера....звучи ми като някакво отклонение ...там горе между ушите...но хора и вкусове много... :drinks:

pavlinbg:
Разбира се!  :hi: Всеки си кара влаковете, както си харесва, все пак хобито нали е за това - да ни доставя удоволствие. Просто написах моята гледна точка по въпроса и по-специално за вагона на Rivarossi.  :)   :drinks:

pach:
Когато вагоните са с различни номера - моделистите се кефят повече. :yes:
Да, в движение на макета, номерата не се виждат, но всички ЗНАЯТ и
кефът не е максмален. :prankster:

Въпреки че пета епоха не ми е приоритет, една от любимите ми композиции
всъщност е от пет еднакви вагона "Карго", но с различни бордни номера от РОКО!!! :yes:
Не мирясах, докато не си комплектвах екпрес "TOUREX" с всички вагони от различните
номера, пътували в състава му!!! :yahoo:

И фирмите знаят, че така кефят повече моделистите и ги произвеждат от един вид по няколко номера.
Не всички, но най-масовите серии, си е задължително, ако уважават клиентите си. :nyam:

Пък и когато се карат на модули например, различните номера, улесняват
много, както и при големите вагони. Как с попълват бордните карти с които
вагона стъпва на модулна среща, ако номерата са им еднакви? :search:
Може би и нашите приятели от клуба ще споделат опит? :scenic:

ПП. Всъщност като се замисля, различните номера ме радват и може би
за това, освен че има парна, дизелова и електротяга, най-на сърце са ми втора,
трета, до четвърта епохи, щото там и номерата са си едро написани...дори и БДЖ!!!
А при "мащабно" настаняване на очите ми край движеща се композиция,
кефът наистина е пълен, щото се виждат дори и номерата!!!!!

Mironista:
Като заговорихте за различни номера на вагоните ето и малко отклонение от темата - помните ли цистерните на AF на Лукойл, където се сменяше само една плочка с номер. Сега е момента Алберт модел правят същото ще изкарат 1000 хопера с различни номера. Точно поради тази причина, защото има луди като нас дето купуват и е важен номера. А ТЕ - големите компании подхождат чисто маркетингово - давай матрицата и бай Иван да боядисва а Ханс да слага вместо номер 18 номер 17 и готово, с малко разходи правят голяма печалба и тази печалба я инвестират другаде да речем в локомотив DRG за братята от Регенсбург и Хамбург.

Така и в по-голям мащаб да речем SIEMENS сега разделиха бизнеса си - Търговското дружество което продава локомотиви и вагони в България стана отделно от майката и си пълни само неговата кошница, а не както до сега, SIEMENS продавам 5 локомотива РОКСАНА, и ТРАЯНА и ЗАПРЯНА и преливат в другия бизнес като подбиват цените на прекъсвачи и друго ел.оборудване.

Така че сме в матрицата всички въпроса е да имаме парички да си купуваме иначе само си пишем и си чешем езиците.

Аз лично очаквам 4 номера на хопери и още спални вагони на Тилиг, малко разходи - голяма печалба, никой не може да ме обеди че една цистерна на лукойл да речем струва 100 лева, производствената и цена е не повече от 20, но това е положението.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия