Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout

Гара Владая – І, ІІ,ІІІ (начало) част.

<< < (3/7) > >>

Adrian:


Браво , Паце , страхотна тема се получи , наистина мн симпатична гара !

pach:
Благодаря Адри - ти си пич!  :hi:

Следва продължението на темата:
Гара Владая – продължение от І-ва част.
И така, както бях обещал

в първата част

Речено – сторено. Ще продължа отново от към посока - София.
В съботно/неделните дни отново бях на тази малка гара и направих нови снимки.
1. Табелката от пост №2.
Снегът е вече стопен, но зеленината все още не може да скрие това което ме интересува.
Този път направих снимки още от подстъпите към гарата в страна София.
Там впрочем аварийният коловоз (който грешно нарекох в първата част спасителен)
се оказа не толкова дълъг колкото изглежда на сателитната снимка.
За разликата м/у авариен и спасителен коловоз сме говорили не един път,
та който не я знае да погледне ...речника в края на втората част.
 2. Последните метри от изкачването към гара Владая – входния светофор.
Завоя се оказа с доста намалена видимост. Това притеснен определих, докато щъках по него, тъй като пътеки отстрани няма. Ясно беше - ще разчитам на слух и... локомотивна свирка. Всъщност преминаването на влакове по тази част от железопътното трасе, огласява всеки път цялото Владайско дефиле, както и изхода му над квартал Владая. Така намалената видимост не бе проблем. Аз за всеки случай се озъртах, ослушвах и доста бързо прекосих разстоянието до гарата (за всеки случай де...). Интересно какъв е точно радиуса на завоя в тази част, но има ясно видим и различим,
наклон съгласно изискванията за горното строене на железен път (наредба №55 ---->? май беше-да се коригира!).
3.Входния светофор от близо.
Стандартен четифаров входен светофор от руския модел с допълнителна светлина. Разбира се с червен входен сигнал – влизането от към София в гарата е затворено.
4.Входния светофор от зад...надморската височина е  точно 845 м.
Надморската височина е все още сравнително доста ниско, като се има предвид, че до централната част на приемните коловози има да „изкачва“ още около 20 метра денивелация. Впрочем на видеоклипа който снимах „в движение“ ясно се вижда цялата „дъговидна“ структура на гарата „затворена“ между двете изкачвания. От посока София и от посока Перник. Дъговидна спрямо хоризоталната права, а спрямо трасето се явява "S"-образна.
Всъщност двете „съседни“ гари на Владая са Драгичево и Горна баня.
5. Последни метри преди да се види входната гървловина.
Не стига, че е в наклон, ами и доста добър радиус има трасето в този участък от "меродавното направление тгара Горна баня - гара Владая".
6. Входа заедно с пост №1 – от към София..
Това са последните метри от завоя и вече доста по-приемлив наклон за ..доизкачване до гарата.
Следва входното разклонение което заедно с първите метри от коловозите продължава всъщност завоя.
7.Пост №1 – заключен здраво.
Този пост се оказа не само заключен но и „укрепен“ здраво против крадци. Управлението което се е осъществявало от него, явно е прехвърлено на „централата“ в гарата. Но пък се оказа с малко разчупена визия, наложила се от тясното място в склона на който е построен. Толкова тясно, щото непосредствено зад него е каменната стена „подпираща“ хълма от към автомобилния път. В този участък банкет няма, а превозните средства профучават на метър от каменната зидария изграждаща стената. Доста е шумно в крайна сметка.
8.Пост №1 – от към гърба му...
Това е едно интересно раздвижване както споменах за ...моделиране на стрелочен пост в наклон. Един стандартен архитектурен тип с малко по-различен гръб. Не е голям и всъщност е доста удобен за моделиране.
9. Край на аварийния коловоз.
Ето какво се вижда към гарата на нивото – края на аварийния коловоз. В крайна сметка макар и малка, гарата е доста приятно развита за ...моделизъм. Може би ако още един път ходя да я снимам (нищо чудно...) съвсем ще я оценя по достойнство.
10. Комплект табели  в района на пост №1.
Много добре се вижда процентното отношение на  наклона към София. Страхотно усещане като видиш такава табелка.
Не знам дале машинистите и се "кефят", но аз понеже за пръв път можех да я видя на живо, доста се зарадвах. Едно е да четеш по дебелите книги и правилници за тези табели, съвсем друго е да пипнеш и снимаш такава на живо.
11. Поглед към входната гърловина от долу.
Така вече навлизаме във входа на гарата с характерната тройна стрелка. Лично за мен е още една интересна визия, също с много добра възможност за изработка на това разклонение в мащаб ...ТТ.  :nyam:
12. Това е входното тройно-асиметрично разклонение
Става много добре да се изработи и в Н0 като типично български вариент на този тип разклонения...
13.Пълен комплект „езици“  и „сърца“
При желание, мога да предоставя подробни снимки и други материали по въпроса.
Само че чертежите ще са в мащаб ТТ по обясними причини. :on_the_quiet:
14. Края на късия глух коловоз.
Това е края на глухия коловоз, който практически се намира между аварийния в посока София и основното трасе. Дължината му е доста малка - колкото да събере един  локомотив от серия БДЖ-07 например.  :scratch_ones_head:
15.Бялото знаме с  логото
В предишната част ви споделих, че не съм обърнал внимание какво е точно (на кого) бялото знаме веещо се на пилоните до приемната сграда, между това на България и това на ЕС. Оказа се че и то си е "наше"!!! ;D НКЖИ ???

Така сега, рязко ще се прехвърлим в другия крайна гарата.
Там бях забравил да снимам стълбата отстрани на пост №2, която води до комина.
16. Стълба до комина.
Ето я въпросната стълба, която за моя изненада се оказа напаво "качена" на самия комин. Което изяснява съвсем точно предназначението и. За жалост ще трябва да коригирам вече готовите чертежи на този пост, но важното е изработката му все още не е завършила, така че - не е късно, щом като гоня максимална достоверност (другата дума за "мръсотията - реализъм" :sarcastic:)
17. Eлектросъоръжението
И това електросъоръжение (тъй като не съм електроинженер - не знам как се нарича) поднесе своята изненада - поне за мен. Оказа се работещо и...
18. Същото от друг ракурс
...доста добро за изработката н амодел в нужния мащаб. Добре, че не си падам по електровозите и контактната мрежа, но пък най-вероятно ще му направя чертеж за всички които искат да си скачат контактната мрежа "както е в БДЖ" ;).
19.“Разграден двор“
Лошото е, че и то не е пожалено от набезите на крадците. В случая тук е задигната входната врата (която би трябвало да е заключена) както и предпазните щитове на електротаблото за управление и индикация. Съоръжението практически е с отворена (дори за диви животни) "барака" и май е въпрос на време до кога ще е работещо... :(
20.Управляващото електротабло
За сега всичко си е тук и липси май няма, но до кога?!!!

pach:
21.Браво – инструкция,  кое за какво е...
Дори на мен ми стана ясно, макар да не ми е специалност. Цялата система има възможност за превключване на различно захранване. Но тук се намесва един недостатък, проявяван от видеокамерата ми, който често забравям. Тя не е най-качествения фотоапарат, и когато разчитам, че ще имам читаемост на такива снимки, всъщност оставам разочарован. От залепеното листче с инструкции, става ясно, че това струва ми се да е подстанция, която захранва контактната мрежа или от .....(тук не си спомням), или от Волуяк !!!
При всички положения следващият път (ако имам пак “път“ натам) ще я прерисувам или заснема с по-качествена техника.Допълнено:По думите на Тодор (bdz43r) това е ОСП – Основен Секционен Пост.
Предназначението му е да разделя участъците, захранвани съответно от подстанция Волуяк и подстанция Кракра. При нужда може да превключи двата съседни участъка към една от тези подстанции.


22.Връзката към контактната мрежа.
Това е стълба който прави връзката към контактната мрежа. Не голям и сложен, но за сметка на това достатъчно функционален. Също доста „благодатен“ за изработката му в модел.
23.Може би старата сграда...?
Историята на тази сграда все още е в процес на изучаване. Ако това се окаже старата сграда на гара Владая (има ли такава въобще!?) ще се окаже доста приятна. Ако пък е било жилищна площ – (вътре има поне 300 оцеляли буркана за консерви паднали от изгорялия таван или етаж...) да кажем за железничарски персонал – също е много приятна за модел. Дори може да се представи за някоя измислена гара ...например „Station – RailwayPassion“
24. Подпокривен фриз.
Още повече, че се оказа атрактивна почти колкото гара ...Скобелево например. Съдейки по оцелялото от нея, като тухлените фризове под стрехите на покрива. Жалко, че не съм я снимал когато е била в по-добро състояние...
25. Ъгловите „колони“
Ето още едно нещо, което ще ми помогне при изработката на чертежа и. Бих казал, че заедно с арковидните прозорци и още някои елементи, намерени около сградата, би се получило доста интересна малка гара на нечии макет или модул.
26. Поглед от горе в посока Перник.
От тук нататък започно едно катерене по северния (спрямо гара Владая) склон – този от към манастира „Света Петка“. Добре, че почвата вече беше изсъхнала от зимния сняг, а дъжд скоро не бе валял. Иначе щях да потъна до уши в калта (без да знам какво ще видя горе...).
27.Бъдещето на хълма...
За да стигна до гораната част на въпросния хълм, минах през един бъдещ...но отдавна изоставен и недостроен квартал от „затворен“ тип. Кварталчето е щяло да се състои от десет вили, които впрочем се виждат доста отдавна и на сателитните снимки, но защо не е било довършено – не е ясно. Дори ток е имало до „обекта“ прекаран – при това не чрез временно решение - кабел, ами с изведен един малък трафопост покачен на съответния стълб.
28.Един малък трафопост.
Ето още нещо подходящо за моделиране по нашите вилни зони. Бе доста подробно „нащракано“ за всеки случай – може пък да не му намеря чертежи в мрежата.
29. Също „ударен“ от крадците.
Крадците които са обрали всичко възможно (без да ги „удари тока“) са минали и от тук – защитната врата и на това електротабло го няма. За сега и тук елементите (които са с не малко себестойност!) не са докоснати. До кога ли...!?!
 30.Канавка при горната част от хълма  
Откривайки тази канавка, започнах да си спомням, че така се прави на всеки изрязан от изскуствено съоръжение хълм. Такива канавки, на такъв хълм сам правил през далечната 1977 г. н в района на Вакарел. Тогава до там бе стигнала автомагистрала „Тракия“ и ние ходехме там на ученическа бригада...
Магистралата обаче все още е в ...строеж.Но може би ще стигне до морето (както и Свиленград)  преди да сме изчезнали ...ние.
31.Над свачището върху коловоза
Канавката обаче или не е свършила работата си както трябва, или е била удвредена, щото това е над свлачището  (виж първата част – затворения разменен ІV-ти коловоз).
32.Яко изкопано...
Като казах увредена има предвид това  - не съм нито хидроинженер...или строителен такъв, та за това не знам дали е била увредена, или това е просто „спасително мероприятие“,  предотвратило още свличания на земни маси върху коловоза.
33.Съмнителен резултат...
Не ясно дали това ...нЯщо е довършено или предстои още ...“укрепване“. Но и резултата май е ...придезвестен. От долу релсите под свлечената почва, ръждясват и ІV-ти коловоз е затворен за движението на влакове.

34.Гара Владая в поглед от горе.
Обещания по-екзотичен ракурс на гаровата приемна сграда – нещо доста ценно за моделиста. На колко ли сгради, сме си „измисляли“ покрива, ако нямаме информация за него? Е тук, аз се възползвах от предоставената ми възможност и ще съм ...с още една крачка в ...реалността!!!Цялата гара вече може да се каже, че е заснета... Включително и гаровата тоалетна, която е под трафопоста! Странно архитектурно решение, но да не забравяме все пак, че мястото в района е доста ограничено от разрязания хълм.
35.Магазията – също от към покрива.
За покрива на магазията, почти бях сигурен, че е така. Но друго си е като го видиш и на  живо. Едно нещо в което и чертежа ми е достатъчно точен. Но сега се сещам, че рамповата врата (то друга няма де) ще трябва малко да я преработя,  както на чертежа, така и като отделен детайл. Почти успоредно с изработката на чертежите, върви и изработката на детайлите с цел – проверка за възможност, да се изработят, бързо, лесно и точно в домашни условия. Но за това в някоя от следващите части...
 36.Дезира...
За финал на втората част – една снимка намерена в мрежата – аз обаче направих малко клипче на преминаващото Дезиро, на което се вижда „огъването“ на коловозното развитие в гара Владая.
Приятно гледане.
http://www.youtube.com/watch?v=IIkplNOtzFM

ПП. В следващите дни от тази седмица, ще предоставя файловия архив и всичко налично тук, подобно на направеното с първата част. Файлове, клипове, PDF-и и снимки за изтегляне от мрежата в пакет. Ако някой не си е изтеглил въпросният архив с първата част, да се обади на ЛС - ще ги получи.
 ;D ;D ;D

ПП2. :lol: :lol: :lol: ;)

Речник:
авариен коловоз - глух коловоз, предназначен да предотврати излизането на маневра към основен коловоз. При нас не е прието, но в немските железници, всеки разменен коловоз е направен и с авариен такъв, именно за да не осъществява пряка връзка (без разклонение) към коловоз отворен за основно движение.

 спасителен коловоз - глух коловоз, предназначен да предотврати по нататъшно придвижване на изпуснат в наклон влак. Обикновенно такива коловози се строят в първата гара (по възможност) след наклон, като те се явяват и с възможно най-пряк и с най-голям радиус на отклонение, коловози,както и по възможност с достатъчна дължина, в които изпуснатия влак евентуално да дерайлира с минимални последствия както за подвижния състав, така и за основното движение.

vlado1:
Тия от Тилиг ти четат темата, ша знаиш:

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?poz=40&kat=n_11

pach:

--- Цитат на: vlado1 link=topic=3038.msg57154#msg57154 date=1301923014 ---Тия от Тилиг ти четат темата, ша знаиш:

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?poz=40&kat=n_11

--- Край на цитат ---
:hi:

Хаааа, така е с големите - гледаме един от друг...
 :lol: :lol: :lol: :angel:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия