Автор Тема: Трагедията с пламналия влак...  (Прочетена 5701 пъти)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Трагедията с пламналия влак...
« -: 06 Март 2008, 11:50:24 »
след вчерашния траур днес продължавам да си мисля за случая...
имам чувството ,че тия вагони са изгорели почи светкавично...как не са се спасили хората ? - та и млади хора сред загиналите...
нещо ми е мътно , дали не крият подробности ?
тук има хора от транспорта - някаква информация...т.н ? - да поговорим , как е станало , шаферът ли ги е изпозаключил, защо не са скачали през прозорците...баси > да изгориш във влак!! ??

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Трагедията с пламналия влак...
« Отговор #1 -: 06 Март 2008, 12:08:41 »
Попринцип докато спиш, ако се нагълташ с дим може и да се опечеш без да се събудиш... но пък не вярвам всичко да е пламнало изведнъж... и колко му е да теглиш един шут на вратата или да скочиш през прозореца... и според мен има нещо мътно... незнам и аз...
Да почиват с мир загиналите при злополуката...

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Трагедията с пламналия влак...
« Отговор #2 -: 06 Март 2008, 14:13:16 »
ето това тряба да се прочете- шафнер в същия влак  дава интервю за работата си 4 дни след трагедията :( :(
 В първия вагон няма и следа от спретнатия Валери. Надянал е ватенка и мята въглища в огромен котел. "Не ме гледайте. Пишете, че в ХХI век аз, който имам висше от най-елитното транспортно училище в света, в СССР, заемам длъжност клошар-огняр. Всяка сутрин събирам кашони, за да подгрея отоплението на вагона. Колегата от кушета е на електричество, аз пък съм на въглищарката", разяснява шафнерът. Показва срещу котела резервоар, пълен с пепел вместо въглища. "Натъпкал съм печката с хартия, защото в тоя влак гори всичко само не и дървата за парното. Те са огнеопорни. Кюмюрът, погледнете го какъв е. Ако намеря няколко бучици, е добре. Нас обаче ни глобяват веднага, ако някой пътник се оплаче, че му е студено. Имаше и парадоксален случай, една дама писала жалба, че й било топло и без никакви обяснения колега го отнесе", обяснява транспортният спец. "Кажете ми, има ли такава компания в света до днес да не потърси служителите от двата изгорели вагона. Да ги види как са, имат ли нужда от нещо, от психоаналитик. Това е страшен стрес. Оня ден срещнах по-младото момче на Централна гара, гледаше като ошашавен", ядосва се Валери. Заявява, че не го е страх да говори. Надживял е няколко генерални директори и транспортни министри. Един от последните жепейски шефове даже го изкарал лъжец. "Идват при мен Нова телевизия и аз им обяснявам, че нямам въглища за парното. И в складовете няма. В четвъртък оня от голямото "добро утро", за да се докара, вкарва няколко тона и вика телевизията да снима. Ето така се "решават" проблемите", отсича служителят и спира да храни с гориво бездънното котле. Рекордът му е 70 часа нонстоп да мята въглища до Унгария.Сеща се за един случай от преди години, илюстриращ дереджето на националния ни превозвач. "Спира нашата въглищарка на модерната закрита гара в Мюнхен. Колегата започва да си кладе парното. За три минути идват пожарна, полиция, пробиват тавана и изливат неколкостотин литра вода, за да потушат пожара. А тези вагони са техни, произведени в ГДР, но в една друга епоха", усмихва се малко на инат жепеецът. Той освен всичко друго трябвало да се разправя и с крадците. Вече идвали културни с билет, лягали в някое купе, а на сутринта хората от него си търсили GSM-и, пари, накити. Не крие, че заключва вагоните и на всяка гара ги отключва
 "Като падне някой пиян, после аз ще съм виновен. Да сте виждали самолет или автобус да кара с отворени врати. Румънските спални вагони даже имат две врати, а нашите са с четири. Но в мамалигарските като влезеш - химическа тоалетна, климатик, даже и баня", тюхка се той. Влакът минава карлуковския тунел и влиза в скоростна отсечка. Тук е станало всичко. "Сега се движим с 90 км в час. Ако дръпнем ръчната спирачка, има опасност да скъсаме влака", обясняват железничарите. Това е направил техният колега, за щастие е извадил късмет и композицията е останала цяла.
 Срещу нишата на изпускателния кран в коридора грее табела с инструкции за безопасност. Точка №8, която третира действията на служителите при пожар, е най-подробна. Една от подточките изисква азбестово одеяло. По време на възстановката на инцидента заедно със служителите го търсихме чак до Червен бряг. Безуспешно.

в-к "Стандарт"-06.03.2008г.
p*s* Българийо ,Българийо- сървайвър е да се живее тука :-\
« Последна редакция: 06 Март 2008, 14:19:10 от muncho »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Трагедията с пламналия влак...
« Отговор #3 -: 07 Март 2008, 09:21:42 »
И ся кво ? Терористичен акт ( два стопени вагона) или китайска контрабанда на запалки , или пък китайско отмъщение за ударите по парите им миналата седмица ?
Май пак ще се прегрупрират бандите!?!!

Maktub

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Трагедията с пламналия влак...
« Отговор #4 -: 07 Март 2008, 18:37:28 »
На мен все ми се струва, че е било обикновено пътническо безхаберие. По нашите вагони какво ли не се превозва - от живи пуйки през туби с ракия... Мисля, че някой е решил да вози нещо, което не е било за там, намесила се е (може би) някоя и друга наздравица и белята е станала. Ако е терористичен акт, никой няма да се занимава да пали, защото ще има повече жертви, не случайно в Мадрид не бяха използвали подпалки. Господ да опрости загиналите и да даде сили на оцелялите.

lok45111

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Трагедията с пламналия влак...
« Отговор #5 -: 01 Май 2008, 10:30:34 »
Никой обаче не се сети да признае, това което една от оцелелите каза при Коритаров, а именно, че шумна компания е носила открито със себе си туристически газов котлон, наздравиците и огъня са си казали думата. За терор въобще не може да се говори. Кой ще тръгне да пали вагон, като ясно е, че ако разните мангасарки с дисагите, пълни с евтина илиенска стока не са препречили пътя, народа ще се омете яко дим със скорост, по - голяма от тази на пожара. Ако искат да правят атентат просто ще вдигнат влака във въздуха или ще взривят някой мост, когато влака минава през него. Но тия тюфлеци от МВР(Министерство на Вътрешните Раздори) искат отново да прикрият това, че някой не си е свършил работата. В белите страни ще качиш газов котлон, ама на 31-ви Феврурари. Просто ние сме страна, в която царува дивата анархия и още по - дивата и безобразна простотия, надминала дори Бай Ганьовските изцепки. Според мен вината за този трагичен инцидент е колективна. На шафнера на вагона, за това, че не е попречил да се внасят запалителни и опасни материали, на пътниците, които са използвали нагревателни уреди в нетрезво състояние, на Държавата, за това, че не е осигурила пожарогасители на видими места във вагоните и портативни такива във всяко купе, на онези циганки, които са започнали да спасяват огромните денкове с долнопробна китайска стока и на полицията, че я е нямало никаква, въпреки, че във влака трябва да има двучленен полицейски патрул. Вината най - вече е на Министерството на транспорта, което така и не намери пари за нови спални и кушет - вагони, съответстващи на Европейските норми за безопасност на железопътния транспорт.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Трагедията с пламналия влак...
« Отговор #6 -: 21 Юли 2008, 22:56:23 »
Днес се оттървахме от една 32-ра серия запалила се е на спирка Прослав и половината е изгоряла, не става за нищо, едната половинка може и да се ползва де... Но все пак от половината се оттървахме, имало е около 260 пътника, пострадали и ранени няма.  :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Трагедията с пламналия влак...
« Отговор #7 -: 22 Юли 2008, 08:02:23 »
Нещо не разбирам - "оттървахме"??????.Мотрисите са много успешни и хубави , но проблема е че са стари и зле поддържани - това смятам е и причината.В едно съм сигурен (но още не съм се качвал на Дезирото) , при всички положения са по добре от прехваленото Дезиро. Особено дизеловото - ми то автобусите от градският транспорт возят по плавно от нея , а тя е на релси .Хората които са ползвали Дезиро-то казват ,че България си е дала парите за боклуци!!! >:(

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Трагедията с пламналия влак...
« Отговор #8 -: 22 Юли 2008, 09:49:15 »
Е електрическото дезиро няма нищо общо с дизеловото и е в пъти-по добро, най-малко защото талигата е различна и е на въздушни възглавници, просто 32-ра серия не може да се сравнява с 30/31, а "оттървахме" защото софийските електрички са толкова зле, че се разпадат по път... Да не говориме, че повечето излизат от депо с повреди.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Трагедията с пламналия влак...
« Отговор #9 -: 22 Юли 2008, 10:41:21 »
Хм , а кой е виновен за това им състояние?  >:(
Като се отървем от всичките , и ще си оправдаеш никнейма от мрежата - просто ще ходиш пеша по релсите и готово...Не знам дали дизеловото Дезиро е със същите талиги , като електрото , но аз имам предвид автоматичвният съединител в предавката (или както там се нарича) , по-старите мерцедесови автобуси дори превключват по-плавно на по-висока скорост  ::)
И въобще ако 32 и 33 серия бяха подържани както си трябва , Дезирото не би могло да се сравнява с тях (освен по икономичност може би...).Все едно да изхвърлиш тежък камион и да си караш товарите с пикапи  :o.
Ама то така , в България от години се губят предимствата на мотрисните влакове , най-вече по некадърност на някой хора в БДЖ , който от незнаяние винаги са подценявали развитието на локалните връзки посредством много по-икономичните и бързи мотриси от който и да е модел. Щом нямаме натрупан опит , сега ще купуваме каквото ни падне , и каквото ни продадат ... Липсата на опит (или по-скоро недостатъчният и с прекъсвания ) в експлоатацията на мотрисни влакове не може да бъде пренебрегнат в никакъв случай , но това не оправдава закупуването на боклуци за които съм сигурен че ще имат много по-кратък експлотационен живот от досегашните.Просто днешният пазар не предлага дълготрайни производства , освен ако не си го поръчаш специално , "ама за това се иска акъл , само с пари не ставаааа...".
А е толкова просто - само трябва още веднъж да се прочете историята на БДЖ в частта за поръчките и въвеждането на нови серий подвижен състав и това е ... дори нова стандартизационна програма не ни трябва ...
Казано е - народ който не се учи от опита на историята , скъпо заплаща глупостта си !!! :(

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Трагедията с пламналия влак...
« Отговор #10 -: 22 Юли 2008, 15:04:23 »
Цитат на: pach link=topic=305.msg8172#msg8172 date=1216712481
Казано е - народ който не се учи от опита на историята , скъпо заплаща глупостта си !!! :(
Напълно съм съгласен с теб :(.На всичкото отгоре сме супер дебилни и ербапи.Най-често срещаната фраза в този влак е от рода на "Ба те на мень ли жъ ми каят дъе жъ пуша ва" или " Е сега жъ видите къ жъ гу изкъртъ тоя кош" .....Диваци и комлексари сме,ей това сме ние.Не може да ме убедите в друго след като замятаха камъни по новите мотриси от първия ден.Разпраха им тапицерията,чупят и т.н. Е кво,на всеки неохраняем прелез железничар с пушка ли да стои,щото пияния селски бабаит ще се прави на мъж и ще минава през спуснати бариери или светлинна сигнализация.Нямало пожарогасители- поне след случая София-Кардам съм 200% сигурен ,че е имало.Еми 4 тона пожарогасител не съм чул още да са измислили,та да стигне да изгасят цял влак.Поне в Бг знаем ,че като се обърне колата всичко се вкарва в ред,може да е за кратко ама.... Умряха 9 човека-виновни ,ок.Сега се размина без жертви -пак криви изкарват бригадата на влака,че видите ли не слезнали на перонче горките,ами направиха 10 крачки в тревата. >:(.Нямало да се качат на влак-ми ако щете се качвайте.Само че като гръмне гумата на селския автобус ,щото шефа на фирмата ги е оборудвал с 10 годишни регенерати-шанса да се спасят е много по-малък.Те по задника се бият да не с...т,повече пари за автобус ще дават-хахахах
« Последна редакция: 22 Юли 2008, 15:16:30 от muncho »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Трагедията с пламналия влак...
« Отговор #11 -: 22 Юли 2008, 16:24:06 »
Не мога да се съглася с pach до някъде, предпочитам нова техника пред техника на 30-35 години, най-малкото 32-ра серия са амортизирани като ходова част, да не говориме за старите вериги и салони, а още по-лошото е когато се качат всички мангали и засмърди на... В момента се доставят дезира, еми да, няма дълготрайни производства вече, защото хората по света са разбрали, че след 5-10 години експлоатация вече се амортизира и трябва да се купи ново(разбира се през тези 5-10 години, са си избили старото, спечелили са за ново и им остава за тях) и в БДЖ не е по-различно, но просто тук искат да купят нещо и то да седи с десетилетия, а парите с който трябва през тези години да се е обновил състава някой ще си ги прибере. За това предпочитам ЕМВ Дезиро пред 32-ра серия пък да найстина си прав, че 32-ра серия ще издържи повече от Дезиро, но предпочитам да се возя в нещо ново и комфортно, от колкото старо и амортизирано с опасност да се разпадне всеки момент.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Трагедията с пламналия влак...
« Отговор #12 -: 22 Юли 2008, 16:46:53 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=305.msg8175#msg8175 date=1216733046
Не мога да се съглася с pach до някъде, предпочитам нова техника пред техника на 30-35 години, най-малкото 32-ра серия са амортизирани като ходова част, да не говориме за старите вериги и салони, а още по-лошото е когато се качат всички мангали и засмърди на...

Пълни глупости - ако се поддържат както трябва старите електрички , и движението им е супер , а салона също (особено ако се подмени интериора) .За справка вземи прочети някоя от книгите на Димитър Деянов - среден експлоатационен живот на някой локомотивни серий достига до 50 и повече години , и не са смятали разни такива , че са стари и амортизирани , просто защото са поддържани (не че тогава не е имало трудности и изцепки в ръководството и хората от подръжката , като сега) но тогава хората са държали на принципа - не изхвърляй старото щом още може да работи!!!
Какво в новите Дезира --- не ти ли смърди на мангали !?? Или преди не се возеха в електричките , и не замерваха влаковете ?? ...имаше го , но не в такива мащаби , защото и служителите на БДЖ държаха на службата си , и честа си , и на законите ...
А сега какво става - нито закони , нито чест , нито служба (с тия заплати)  - всеки гледа далавера и да крадне - куче влачи рейс .
Новите Дезира ще се скапят по-бързо , освен защото новото производство не е толкова дълготрайно , а и защото парите за резервни части пак  ще ги открадне някой , пък и хората ще са същите от тези дето си гледат работата през пръсти .
То си е казано - " когато в един бардак няма клиенти , не се сменят леглата , а курвите "...
Ами ние платихме за нови влакове (легла) пък хората са си същите (курвите). И се чудим защо и малкото останали професионалисти в БДЖ (в това число и машинисти) препоръчват на родата си да ползват всичко друго но не и БДЖ.Така поне не отговарят те пред близките си ако стане някакъв сакътлък...

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Трагедията с пламналия влак...
« Отговор #13 -: 22 Юли 2008, 19:25:29 »
Имам в себе си всички книги на инж. Димитър Деянов, и съм ги чел по няколко пъти. Стоманата старее, дори по тази причина 42-ра серия са ограничени на 80 km/h. 32-ра серия също са ограничени на 80, при 30/31-ва серия скоростта е 140 километра в час и редовно се движат със 130. И да не ми мирише на мангали, духа ми климатих, вози много по-плавно, тръгването е плавно, спирането също, шума е приведен до минимум, няма блъскане от автосцепки и тн и тн. Каквото и да си говориме 32-ра серия са си изпяли песента... Единствено 33-та серия може да бъде модернизирана и да остане в експлоатация поне още 10 години, но това няма да стане и последният комплект 33-та серия ще бъде спрян от експлоатация всеки момент и няма да остане нито един работоспособен влак от серията.

lok45111

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Трагедията с пламналия влак...
« Отговор #14 -: 23 Юли 2008, 08:46:53 »
Запалването на ЕМВ 32-117/118 се дължи на лошо контактуване на КГФ в шкаф №11. По тази причина е последвало локално запалване, което бързо е обхванало кабелажа и от там се е пренесло в салона, където от силата на въздушната струя се е преобразувало в пожар, който е имал достатъчно поддържащи материали - стиропор, чамови дъски и ламперия - все неща, които горят доста добре. Освен това наличието на масло също добавя нов елемент към трагичния край на ЕМВ. Дори бързото идване на пожарната е нямало как да овладее тази своеобразна факла на колела. Все пак ЕМВ са ситуирани така, че евакуацията от тях става достатъчно бързо и не ме учудва, че жертви е нямало. Нека припомня, че по подобен начин пак от "фазан" преди 10 години горя 32-093/094, поради което целият влак бе бракуван.